- Hirdetés -

Sikeres volt a Nyitott Balaton kampány

|

A Balatoni Turizmus Szövetség sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt, amelynek célja az volt, hogy megmutassák milyen sokszínű a régió turisztikai kínálata az őszi időszakban. A kampány keretein belül megpróbálták népszerűsíteni azokat az éttermeket, cukrászdákat, amelyek egész évben nyitva vannak és várják a turistákat. 

A kampány legnagyobb tapasztalata az, hogy jóval több olyan különleges hely van a Balatonon, amely nyitva tart ilyenkor is, mint azt bárki is gondolná. A legtöbb balatoni vállalkozó nem igazán extrovertált, nem igazán foglalkoznak azzal, hogy publicitást szervezzenek termékeik, szolgáltatásaik köré. Ők inkább abban bíznak, hogy a minőség, a szakértelem hosszabb távon meghozza azt a hírnevet, amely szükséges vállalkozásaik sikerességéhez.

Ez a fajta zárkózottság az egyik oka annak, hogy mindig csak ugyanaz a tizenöt-húsz étterem, kávézó, boràszat szerepel a sajtóban. Ezek tulajdonosai nyitottabbak az új kommunikációs felületek használata iránt, rendszeresen találkoznak újságírókkal és eljárnak olyan turisztikai fórumokra is, amelyek segítségével képesek népszerűsíteni saját szolgáltatásaikat.

Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke szerint: legalább ötször ennyi, ha nem több azoknak kulináris helyszínek száma, amelyek megérdemelnék, hogy figyelmet kapjanak a médiában különleges kínálatuk miatt. Éppen ezért a következő időszakban a szervezet arra összpontosít, hogy ezeket a szolgáltatókat felkutassa és rávegye arra, hogy legyenek nyitottabbak az új kommunikációs kihívások megoldása iránt.

Az őszi kampány idején soha nem látott mennyiségen tudósított a sajtó a Balaton történéseiről, a közösségi média statisztikái pedig azt mutatják, hogy az átlagnál jóval többen olvastak el egy-egy cikket. A nagyobb médiaérdeklődés egyik oka, hogy olyan sikeres sportolók, orvosok, kommunikációs szakemberek segítségével népszerűsítették az őszi Balatont, akiknek eredményei jóval túlmutatnak azon, amit néha tapasztalunk a turisztikai kommunikációs körökben. Egyes desztinációk megelégszenek azzal, hogy a tévében „15 percre híressé vált” celebbekkel, Tik-Tokerekkel népszerűsítik kínálatukat. De nem ritka az sem, hogy megpróbálják hatalmas hírként eladni a sajtónak, ha egy televízióból ismert személy kávézót nyit a településen, amelynek egyébként túl sok kulináris értéke nincs – fogalmazta meg kritikáját Éskovács Péter, az akció sajtótanácsadója.

Éskovács szerint a balatoni kampányok szervezőinek egyébként is meg kell újítaniuk kommunikációs üzeneteiket, a fiatalok számára is fogyaszthatóvá kell tenniük azokat. „Amire a boomerek vevők, azokra az Y és az X generáció már alig nyitott. A Z és alfa generáció pedig már nem is akarja érteni azokat az üzeneteket, amelyeket a klasszikus kommunikációs csatornákon küldünk nekik. Ez az egyik oka annak, hogy a balatoni turisztikai kommunikációt meg kell újítani”- tette hozzá Éskovács Péter

Ugyanakkor hozzátette: vannak olyan dolgok, amelyeket kortól és nemtől függetlenül mindenki értékel, ez pedig a teljesítmény és a minőség. Ez az oka annak, hogy a Nyitott Balaton akció népszerűsítésre olyan sportolókat kértek fel, akiknek eredményeire, tapasztalataira a többség odafigyel. Ezért szerepelt az akcióban tizennyolcszoros ironman, BMX magyar bajnok és Európa egyik legismertebb vitorlázója.

Éskovács szerint jövő tavasszal a kerékpáros turizmus lendül fel majd igazán a Balaton körül, hiszen ma már Budapestről is el lehet tekerni a tó partjára és több bringaközpont is épült a régióban. A kulináris turizmusnak jót tesznek a nem rég átadott Michelin -csillagok is, amelyekből jutott bőven a Balatonra. E mellett, az időjárás szeszélyétől független, minőségi kulturális események lehetnek az utazók kedvencei a következő évben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...