Az amerikai háztartások 82 százaléka fizet elő legalább egy streaming szolgáltatásra, több mint negyedük pedig megosztja a hozzáférését másokkal is – derül ki a Leichtman Research Group elemzéséből.
A tanulmány szerint az amerikai otthonok több mint fele, 51 százaléka már három, vagy ennél is több streaming előfizetéssel bír. A Leichtman Research Group szakértői rámutattak arra is, hogy viszonylag magas azok aránya, akik megosszák másokkal is a hozzáférésüket. A streaming előfizetések 27 százalékát ugyanis nem csak egy háztartásban használják.
Azt, hogy a jelenségre már felfigyeltek a nagy szolgáltatók is jól mutatja, hogy a Netflix a múlt hónapban jelentette be, hogy egy olyan megoldást tesztelnek, amivel megszüntethetik a hozzáférések megosztását.
A streaming szolgáltatások iránti kereslet a következő években is dinamikusan nő majd, az Omdia előrejelzése szerint a tavalyi 1,1 milliárdról 2025-re 1,6 milliárdra nő az online videós előfizetések száma. A prognózis szerint 2025-ben világszerte 115 milliárd dollárt fordítanak majd az emberek valamilyen streaming szolgáltatás használatára, míg TV előfizetésekre ennek majdnem dupláját, 217 milliárd dollárt. Az OTT szolgáltatásoknál tapasztalható plusz félmilliárd felhasználó jelentős része, több mint fele az Ázsia/Óceánia régióból érkezik majd, az új előfizetők 26 százaléka lesz Észak-Amerikából, míg 12 százaléka Európából.
Az előfizetés alapú streaming szolgáltatások között a Netflix, a Disney+ és az Amazon Prime Video lesznek a dominánsak, ez a három megoldás az összes előfizető több mint harmadát tudhatja magáénak. Jelenleg a Netflix vezet valamivel több mint kétszázmillió elfőzetővel, a százmilliós tábort kiépítő Disney+ előtt és a prognózis szerint 2025-ig nem is változik ez a sorrend.