- Hirdetés -

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

|

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt.

- Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra számítottál?

- Igen, a 2021-es esztendő sajnos több kihívással és váratlan akadállyal szolgált, mint amit vártunk év elején - ezzel együtt azt gondolom, a Magyar Suzuki Zrt. kihozta a maximumot a lehetőségekből.

17.650 darab regisztrált személygépjármű, 14,48 százalékos piaci részesedéssel piacvezető pozíció - ezekre az eredményekre büszkék vagyunk, annak ellenére hogy valamivel többre számítottunk az éves tervezés során.

- Volt olyan pillanat tavaly, amikor azért picit azt mondtad magadban, ez lehet, hogy nehéz lesz?

- Nem is egy... Amikor 2020 után a Covid-helyzet végét remélve kiderült, hogy jön az újabb és még újabb hullám, amikor a különböző ellátási nehézségek miatt váratlanul változtak a hazai gyártási, vagy épp csak az import allokációs lehetőségeink - ezek mind azonnali, hatékony reakciót igénylő fordulatok voltak.

- Minek köszönhető leginkább, hogy nem érintett benneteket annyira ez a visszaesés, mint sokakat?

- Ennek okait leginkább a hihetetlen energiákkal dolgozó esztergomi Beszerzési Osztály tudná pontosan kifejteni. A magam részéről ebben a témában fontosnak tartom az itthon gyártott S-Cross és Vitara jelentős hazai beszállítói arányát, továbbá az esztergomi gyárunkban dolgozó munkatársak rugalmas és hatékony helyzetmegoldó képességeit.

- Ráadásul ez már a sokadik év hogy a "mi autónk" beelőz mindenkit a piacon. Jól beletapostatok. Mennyire számít, hogy a brand itt van velünk a 90-es évek eleje óta, és pont abban a kategóriában, ami talán a legjobban elérhető a nagy többség számára?

- Nagyon is sokat számít a 30 éves jelenlétünk, a márkaismertségünk, hiszen erős alapot ad az összes kapcsolatfelvétel, az összes potenciális értékesítési ügylet kezdetén. Ami talán ezen felül erőssé teszi a Suzuki márkát, az a következetesség, megbízhatóság változatlansága. A vállalat sok évvel ezelőtt megfogalmazott célja, hogy elérhető mobilitást biztosítson minél szélesebb lakossági körben - s mindezt azzal a kitétellel tegye, hogy az összes alapvető európai és hazai fogyasztói igénynek megfeleljenek az autóink. A technológiák állandó és gyors fejlődésével az árszintek is folyamatosan emelkednek, de az értékesítési adatok azt mutatják, hogy a vásárlói bizalom töretlen, a kiváló ár-érték arány továbbra is nagyon erős vonzerőt jelent a Suzuki tekintetében.

- A chiphiány globális, szinte mindenkit érint, Ti miért úsztátok meg?

- Mi sem úsztuk meg... A 2021-es esztendőt az éves tervszámunk alatt teljesítettünk, és az idei tervet is nagyon gondosan, a hiányt maximálisan figyelembe véve kellett elkészítenünk. De bízva a fent említett hazai gyártás adta előnyökben, reméljük, hogy továbbra is, idén is sikert kovácsolunk a jelenlegi lehetőségekből.

- Ha van egy jó év, akkor a tulajdonos mindig egy még jobbat akar. Nyugodt vagy így az év elején vagy van azért sok kérdéses dolog, most is és döcöghet a nagyobb eredmény elérése?

- Bár benne vagyunk a januárban, végleges éves tervről sajnos nem tudok beszélni - túl sok még a változó az előttünk álló képletben. Alapvető törekvésünk, hogy jobb eredményeket hozzunk mint az előző évben, és abból a szempontból nyugodt vagyok, hogy látom: továbbra is profi munkatársakkal, töretlen lelkesedéssel, az anyavállalat felől pedig maximális támogatottsággal tudunk nekivágni ennek az évnek.

- Idén szerinted 20 000 fölé tudtok menni a hazai értékesítési számot tekintve?

- Számot most nem mondanék. Nem lehetetlen és nem irracionális ez a darabszám, de egy döbbenetes 2020 és egy meglepetésekben gazdag 2021 után most azt mondanám,

ahhoz hogy konkrét célszámot határozzunk meg, több információt kellene tudnunk arról, hogy a külső környezeti/piaci hatások tekintetében mi vár még ránk ebben az évben.

- Idén nincs Genfi Autószalon. Hiányzik neked? Szinte mindig ott szoktál lenni!
- Egy részemnek hiányzik, hiszen valóban az autós szakma legmagasabb szintű publikus fóruma volt egy korszakon keresztül - de az a korszak már véget ért. Az Autószalon mint koncepció már nem tudja azt nyújtani, mint korábban - hiszen egy-egy új modell leleplezése azonnal megtörténik online, amikor a modell piacra kerül. Már nem érdemes kivárni a legközelebbi Autószalont egy-egy hír bejelentésével, mert a hírek is irdatlan gyorsan érvényüket vesztik, elavulttá válnak. Az autóipari technológiai fejlesztések is olyan mértékben felgyorsultak, hogy szinte havonta kellene autószalont rendezni, ha a legfrissebb újításokat élőben szeretnénk látni. Azt gondolom, meg lehetne találni a helyét a Genfi Autószalon folytatásának, de a szervezőknek teljesen újra kell gondolnia a rendezvény céljait és működését ahhoz, hogy ez ismét hatékony és vonzó eseménnyé váljon az összes érdeklődő számára.

- Minden márka ezerrel nyomul az elektromos autók irányába. A Suzuki mikor jelenik meg az első elektromos autóval Magyarországon? Teslából tavaly már majdnem 200-at adtak el itthon, igaz, az egy másik kategória. Vagy lehet, hogy az alsó középkategóriában nem érdemes még erre alapozni?

- A Suzuki vállalati kommunikációs elve, hogy csak azokról az autóinkról nyilatkozunk, amelyek már gyártásban vannak és elérhetők - így erre a kérdésre csak valamelyik későbbi beszélgetésünk során tudok válaszolni... 😉

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...