- Hirdetés -

Sokat tekernek a magyarok

|

Felmérések szerint rendszeres kerékpárhasználatban európai szinten a harmadik helyet foglaljuk el a legendásan sokat kerékpározó hollandok és dánok mögött. Míg a két másik dobogós nemzet polgárainak 36, illetve 23 százaléka választja első számú napi közlekedési eszközként a biciklit, Magyarországon a válaszadók 22 százaléka indul minden nap kerékpárral munkába vagy iskolába. 36 százalékban hegyi kerékpárt választunk, a „legbringásabb” magyar város címe pedig nem meglepő módon Budapesté, öt év alatt 8.793 darab eladott kerékpárral – derül ki a Vatera adataiból.

 

Magyarországon a kerékpározás lassan, de biztosan átalakult szabadidős tevékenységből mindennapos közlekedési móddá. Ezt támasztja alá az a megdöbbentő adat2 is, amely szerint Budapest belső kerületeiben húsz év alatt tizenegyszeresére nőtt a biciklis forgalom. A kerékpározás népszerűségének növekedésével természetesen a biciklivásárlások száma is egyre magasabb lett, amit a Vatera adatai is igazolnak.

 

 

Használt a kelendő, főleg tavasszal

 

Az elmúlt egy év során összesen 6.297 darab bicikli talált gazdára a Vatera felületén, átlagosan 19.330 Ft értékben. Az esetek 81 százalékban használt kerékpárt árultak a felhasználók, míg az új biciklik aránya 19 százalék volt. A számok jól tükrözik, hogy nagy a kereslet a használt kerékpárok iránt, tehát a vásárlók továbbra is jellemzően árérzékenyek.

 

 

Biztonság mindenek felett

 

Az említett tanulmány rávilágít, hogy a bicikliseket érő balesetek száma lassabban növekszik, mint a rendszeresen kerékpározók aránya, vagyis arányaiban egyre kevesebb kerékpáros baleset történik a közutakon. A bringások tehát egyre inkább törekszenek a biztonságos közlekedésre, amit a vaterás vásárlások adatai is alátámasztanak. Az elmúlt egy év során összesen közel 2 millió forint értékben talált gazdára a Vaterán kerékpáros biztonsági felszerelés, például világítás (58%), bukósisak (34%), csengő vagy egyéb biciklis hangjelző eszköz (9%).

 

 

Hegyi kerékpárok és gyerekbiciklik viszik a prímet

 

Az eladások száma alapján az elmúlt egy év során a legkelendőbbek a mountain bike biciklik voltak, ezekből 1.217 darab talált gazdára a Vaterán. A népszerűség egyik oka lehet, hogy a városi aszfaltutak kihívásaival, valamint az útpadkára fel- és lehajtással ez a típus küzd meg leghatékonyabban. A hagyományos városi kerékpár szorosan felzárkózva, 898 eladott darabbal követi a hegyi kerékpárokat. A harmadik helyet az országúti kerékpárok foglalják el 410 eladott darabbal, míg a különlegesebb, inkább speciális használatra szánt trekking és BMX bicikliből 375, illetve 203 darab kelt el. Az elmúlt egy év eladásai alapján a felnőtt kerékpárok aránya 55 százalék volt, míg az eladott biciklik mintegy 45 százalékát szánták a gyermekeknek.

 

 

Biciklis bajnokok – a legtöbb és a legdrágább

 

Az elmúlt öt év során a legtöbb kerékpárt – nem meglepő módon – Budapesten vásárolták. Ez 8793 darab eladott biciklit jelent összesen 180.772.174 forint értékben. A fővárost Debrecen és Szeged követi a sorban, ahol az alföldi terepviszonyok miatt is a kerékpározás a legkézenfekvőbb közlekedési mód. Ezekről a településekről 671, illetve 513 biciklit vittek haza vaterás vásárlás útján. A top tízbe sorrendben Pécs, Győr, Miskolc, Székesfehérvár, Tatabánya, Nyíregyháza és Érd került még be. Amennyiben a rangsort a lakosságszám arányában állítjuk fel, vagyis az egy főre jutó adásvételeket tekintjük, akkor a „legbringásabb” város címet Kistarcsa érdemli ki, emellett Göd, Fót, Szigetszentmiklós és Keszthely is a képzeletbeli lista élére kerül, míg Budapest a kilencedik helyre szorul vissza.

 

A Vatera jelenlegi kínálatában a három legdrágább bringa milliós árkategóriában mozog. A legtöbbet, 1.681.290 forintot, egy Ford Carbon modellért kérnek, amitől alig marad el a második helyezett 1.330.290 forintos árával, míg a harmadik helyezett kerékpárt 1.260.090 forintért hirdetik. A Vaterán valaha eladott legdrágább és talán legkülönlegesebb kerékpár épp a napokban kelt el: egy kétszemélyes és egy négyszemélyes bringóhintó összesen 1.200.000 forintért talált gazdára.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...