Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportoknál az RTL Klub, az esti sávban a teljes lakosságnál, továbbá teljes napon mindhárom fontos célcsoportnál a TV2 ért el jobb eredményt. A hét legnézettebb műsorának a Sztárban sztár leszek bizonyult és nagyon erősen kezdett az Ázsia Expressz.
Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridőben és teljes napon is nagyjából ugyanazt hozta, mint egy héttel korábban. Például főműsoridőben a 18-49 éveseknél, valamint teljes napon a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál százalékpontra azonos volt a 40. és a 41. héten elért közönségarányuk, de egyéb célcsoportoknál is 0,2 százalékponton belüliek a változások. A TV2 esetében a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál is csökkenést látni, a 18-49 éveseknél pedig nagyjából azt hozták, mint egy héttel korábban.
Ettől függetlenül teljes napon a TV2 nyerte mindhárom nagy célcsoportnál (18-49 évesek, 18-59 évesek, teljes lakosság) a hetet. A főműsoridőben a teljes lakosságnál a TV2 15,9 százalékkal nyert a 14,9 százalékos RTL Klub előtt. Viszont az RTL Klub meg behúzta főműsoridőben a 18-49 és 18-59-es célcsoportot. Előbbinél 15,5 és 15,2, utóbbinál 15,8 és 14,9 százalékkal, tehát szoros volt a verseny.
Abban a múlt hét sem hozott változást, hogy teljes portfóliókat nézve a TV2 Csoportnak nagyon megy a szekér. Teljes napon, főműsoridőben és mindhárom vizsgált célcsoportnál az RTL Magyarország előtt végeztek. A legkisebb különbséget ismét főműsoridőben és a 18-59 éveseknél látni a két nagy csatornacsalád között: a TV2 Csoport 26,1 százalékos, az RTL Magyarország 25,5 százalékos heti share-t ért el, azaz csak 0,6 százalékpontot tett ki a differencia.
A „két nagy” után a 18-49 éveseknél az AMC Networks számított a harmadik erőnek, majd Paramount és MTVA volt a sorrend. A 18-59 éveseknél holtversennyel zárta a hetet az AMC és az MTVA, a teljes lakosságnál pedig utóbbi végzett előrébb.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 14,9 | 15,9 | 15,2 |
RTL Klub | 15,8 | 14,9 | 15,5 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,6 | 13,1 | 11,8 |
RTL Klub | 9,8 | 8,9 | 9,6 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,7 | 25,6 | 24,9 |
RTL Magyarország | 20,0 | 17,6 | 19,8 |
MTVA | 6,2 | 9,9 | 5,3 |
AMC Networks | 6,2 | 5,7 | 6,3 |
Paramount Global | 4,6 | 4,1 | 5,6 |
Network4 | 4,1 | 4,5 | 3,1 |
Antenna Entertainment Group | 3,6 | 2,8 | 3,4 |
Warner Bros. Discovery | 2,4 | 3,0 | 2,2 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 17,3% / 16,6% (17,7% / 16,8%)
Tények Plusz – 14,1% / 13,9% (13,9% / 13,2%)
Ázsia Expressz – 17,9% / 19,4% (korábbi héten a Séfek séfe: 15,4% / 15,8%)
RTL Klub
Híradó – 19,3% / 16,2% (20% / 17,5%)
Fókusz – 16,5% / 15,4% (16,4% / 16,1%)
Keresztanyu – 13,1% / 11,2% (14% / 12,7%)
Nyerő páros – 15,8% / 15,5% (16,4% / 16,3%)
Az RTL Híradó esetében 3,1 százalékpontnyi különbség volt a 18-59-es és a 18-49-es heti átlagukban, előbbi javára. Ez a nagy különbség azt jelenti, hogy a 18-59 éveseknél az RTL Híradó verte a Tényeket. A 18-49 éveseknél viszont a Tények ért el jobb heti átlagos share-t. A Keresztanyu számait és azok trendjét látva jó döntésnek tűnik, hogy ez a sorozat utolsó évada. A Nyerő páros százalékpontra hozta az RTL Klub főműsoridős átlagát a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél is (tavaly még magasan megugrották). Ami egyelőre nagy sikernek tűnik a hétköznapokon az a TV2-s Ázsia Expressz, a 18-49 éveseknél közel jártak a heti 20 százalékos share-hez.
A hétvégi főműsoridőben komoly birkózás volt az RTL Klub és a TV2 között. Mindkét este adtak X-Faktort, velük szemben szombaton a Dancing with the Stars, vasárnap a Sztárban sztár leszek került képernyőre.
A 18-49 éveseknél a szombati X-Faktor (24,4%), verte a Dancinget (13,3%). Viszont ennél a két műsornál óriási különbség van a kereskedelmi célcsoportos és a teljes lakosságos teljesítmény között. Ez már látszott egy héttel korábban is, most meg aztán pláne. A teljes lakosságnál ugyanis a TV2 táncos műsora 19,4 százalékos közönségarányt hozott a 17,3 százalékos X-Faktorral szemben.
Vasárnap a 18-49 éveseknél a Sztárban sztár leszek 22 százalékos share-rel nyert a 17,6 százalékos X-Faktor előtt. A teljes lakosságnál a TV2-s produkció 23,3 százalékkal, az RTL-es tehetségkutató pedig 12,4 százalékkal futott.
Ahogy a lenti táblázatokból látható, a Sztárban sztár leszek mindhárom célcsoportnál nyerte a hetet. Igaz, az erősebb ellenfél miatt a teljes lakosságnál most nem érték el a lélektani egymilliós nézőszámot. A 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél az X-Faktor volt a második, előbbinél egészen minimális különbséggel (326.397 vs. 324.985 néző). A teljes lakosságnál viszont csak a hét hetedik legnézettebb műsora volt az X-Faktor a maga 648 ezres nézettségével.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 477 199 | 22,0 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 409 825 | 21,0 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 381 590 | 18,6 |
NYERŐ PÁROS | RTL KLUB | 320 431 | 18,4 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 307 440 | 18,4 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 301 916 | 17,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 297 116 | 14,6 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 280 011 | 14,2 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 269 012 | 13,6 |
TÉNYEK | TV2 | 266 813 | 20,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 946 142 | 23,3 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 750 544 | 19,4 |
TÉNYEK | TV2 | 691 435 | 22,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 686 026 | 16,8 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 679 424 | 16,9 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 664 774 | 18,4 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 648 616 | 17,3 |
NYERŐ PÁROS | RTL KLUB | 579 840 | 17,3 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 572 117 | 14,1 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 554 027 | 15,1 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 326 397 | 22,0 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 324 985 | 24,4 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 295 812 | 20,5 |
NYERŐ PÁROS | RTL KLUB | 224 657 | 19,3 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 179 654 | 16,5 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 177 282 | 13,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 173 509 | 16,7 |
TÉNYEK | TV2 | 173 104 | 20,0 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 165 311 | 18,8 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL KLUB | 164 456 | 14,9 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás