- Hirdetés -

Szoros verseny az RTL Klub és a TV2 között

|

Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportoknál az RTL Klub, az esti sávban a teljes lakosságnál, továbbá teljes napon mindhárom fontos célcsoportnál a TV2 ért el jobb eredményt. A hét legnézettebb műsorának a Sztárban sztár leszek bizonyult és nagyon erősen kezdett az Ázsia Expressz.

Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridőben és teljes napon is nagyjából ugyanazt hozta, mint egy héttel korábban. Például főműsoridőben a 18-49 éveseknél, valamint teljes napon a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál százalékpontra azonos volt a 40. és a 41. héten elért közönségarányuk, de egyéb célcsoportoknál is 0,2 százalékponton belüliek a változások. A TV2 esetében a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál is csökkenést látni, a 18-49 éveseknél pedig nagyjából azt hozták, mint egy héttel korábban.

Ettől függetlenül teljes napon a TV2 nyerte mindhárom nagy célcsoportnál (18-49 évesek, 18-59 évesek, teljes lakosság) a hetet. A főműsoridőben a teljes lakosságnál a TV2 15,9 százalékkal nyert a 14,9 százalékos RTL Klub előtt. Viszont az RTL Klub meg behúzta főműsoridőben a 18-49 és 18-59-es célcsoportot. Előbbinél 15,5 és 15,2, utóbbinál 15,8 és 14,9 százalékkal, tehát szoros volt a verseny.

Abban a múlt hét sem hozott változást, hogy teljes portfóliókat nézve a TV2 Csoportnak nagyon megy a szekér. Teljes napon, főműsoridőben és mindhárom vizsgált célcsoportnál az RTL Magyarország előtt végeztek. A legkisebb különbséget ismét főműsoridőben és a 18-59 éveseknél látni a két nagy csatornacsalád között: a TV2 Csoport 26,1 százalékos, az RTL Magyarország 25,5 százalékos heti share-t ért el, azaz csak 0,6 százalékpontot tett ki a differencia.

A „két nagy” után a 18-49 éveseknél az AMC Networks számított a harmadik erőnek, majd Paramount és MTVA volt a sorrend. A 18-59 éveseknél holtversennyel zárta a hetet az AMC és az MTVA, a teljes lakosságnál pedig utóbbi végzett előrébb.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 14,9 15,9 15,2
RTL Klub 15,8 14,9 15,5

 

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,6 13,1 11,8
RTL Klub 9,8 8,9 9,6

 

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,7 25,6 24,9
RTL Magyarország 20,0 17,6 19,8
MTVA 6,2 9,9 5,3
AMC Networks 6,2 5,7 6,3
Paramount Global 4,6 4,1 5,6
Network4 4,1 4,5 3,1
Antenna Entertainment Group 3,6 2,8 3,4
Warner Bros. Discovery 2,4 3,0 2,2

 

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 17,3% / 16,6% (17,7% / 16,8%)
Tények Plusz – 14,1% / 13,9% (13,9% / 13,2%)
Ázsia Expressz – 17,9% / 19,4% (korábbi héten a Séfek séfe: 15,4% / 15,8%)

RTL Klub
Híradó – 19,3% / 16,2% (20% / 17,5%)
Fókusz – 16,5% / 15,4% (16,4% / 16,1%)
Keresztanyu – 13,1% / 11,2% (14% / 12,7%)
Nyerő páros – 15,8% / 15,5% (16,4% / 16,3%)

Az RTL Híradó esetében 3,1 százalékpontnyi különbség volt a 18-59-es és a 18-49-es heti átlagukban, előbbi javára. Ez a nagy különbség azt jelenti, hogy a 18-59 éveseknél az RTL Híradó verte a Tényeket. A 18-49 éveseknél viszont a Tények ért el jobb heti átlagos share-t. A Keresztanyu számait és azok trendjét látva jó döntésnek tűnik, hogy ez a sorozat utolsó évada. A Nyerő páros százalékpontra hozta az RTL Klub főműsoridős átlagát a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél is (tavaly még magasan megugrották). Ami egyelőre nagy sikernek tűnik a hétköznapokon az a TV2-s Ázsia Expressz, a 18-49 éveseknél közel jártak a heti 20 százalékos share-hez.

A hétvégi főműsoridőben komoly birkózás volt az RTL Klub és a TV2 között. Mindkét este adtak X-Faktort, velük szemben szombaton a Dancing with the Stars, vasárnap a Sztárban sztár leszek került képernyőre.

A 18-49 éveseknél a szombati X-Faktor (24,4%), verte a Dancinget (13,3%). Viszont ennél a két műsornál óriási különbség van a kereskedelmi célcsoportos és a teljes lakosságos teljesítmény között. Ez már látszott egy héttel korábban is, most meg aztán pláne. A teljes lakosságnál ugyanis a TV2 táncos műsora 19,4 százalékos közönségarányt hozott a 17,3 százalékos X-Faktorral szemben.

Vasárnap a 18-49 éveseknél a Sztárban sztár leszek 22 százalékos share-rel nyert a 17,6 százalékos X-Faktor előtt. A teljes lakosságnál a TV2-s produkció 23,3 százalékkal, az RTL-es tehetségkutató pedig 12,4 százalékkal futott.

Ahogy a lenti táblázatokból látható, a Sztárban sztár leszek mindhárom célcsoportnál nyerte a hetet. Igaz, az erősebb ellenfél miatt a teljes lakosságnál most nem érték el a lélektani egymilliós nézőszámot. A 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél az X-Faktor volt a második, előbbinél egészen minimális különbséggel (326.397 vs. 324.985 néző). A teljes lakosságnál viszont csak a hét hetedik legnézettebb műsora volt az X-Faktor a maga 648 ezres nézettségével.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 477 199 22,0
X-FAKTOR RTL KLUB 409 825 21,0
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 381 590 18,6
NYERŐ PÁROS RTL KLUB 320 431 18,4
FÓKUSZ RTL KLUB 307 440 18,4
HÍRADÓ RTL KLUB 301 916 17,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 297 116 14,6
DANCING WITH THE STARS TV2 280 011 14,2
KERESZTANYU RTL KLUB 269 012 13,6
TÉNYEK TV2 266 813 20,2

 

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 946 142 23,3
DANCING WITH THE STARS TV2 750 544 19,4
TÉNYEK TV2 691 435 22,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 686 026 16,8
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 679 424 16,9
HÍRADÓ RTL KLUB 664 774 18,4
X-FAKTOR RTL KLUB 648 616 17,3
NYERŐ PÁROS RTL KLUB 579 840 17,3
KERESZTANYU RTL KLUB 572 117 14,1
FÓKUSZ RTL KLUB 554 027 15,1

 

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 326 397 22,0
X-FAKTOR RTL KLUB 324 985 24,4
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 295 812 20,5
NYERŐ PÁROS RTL KLUB 224 657 19,3
FÓKUSZ RTL KLUB 179 654 16,5
DANCING WITH THE STARS TV2 177 282 13,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 173 509 16,7
TÉNYEK TV2 173 104 20,0
HÍRADÓ RTL KLUB 165 311 18,8
FÓKUSZ PLUSZ RTL KLUB 164 456 14,9

 

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...