- Hirdetés -

Startupokat támogat a Toyota

|

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a Toyota vezető beosztású szakembereinek sora osztott meg értékes tapasztalatokat a programban résztvevő startupok képviselőivel, ezzel is támogatva őket az előrelépésben, a most kiválasztott öt nyertes startup pedig anyagi és további egyéb támogatást is kap a Toyotától, hogy 2022 júniusára kidolgozzanak egy kézzel fogható koncepciót.

A Toyota Startup Accelerator programjának 2021 júliusában indult második kiadása tükrözi a vállalat ’Beyond Zero’ koncepcióját, amelynek lényege, hogy a környezettudatos japán autógyártó a széndioxid-kibocsátás csökkentésén túl is elősegítse a befogadóbb, fenntarthatóbb társadalmak felépítését szerte a világon. A jelenleg futó program középpontjában az inkluzív mobilitás, a karbonsemlegesség, a körkörös gazdaság és az életciklus-lábnyom felmérése állnak. A 42 európai ország több mint 140 jelentkezője közül kiválasztott 9 legjobb startup vehetett részt egy továbbképzésen. Ez a továbbképzés volt az intenzív tanulás első lépése, amelynek célja, hogy segítse a startupokat üzleti projektjeik csiszolgatásában. A Toyota partnerével, az ISDI-vel (Digital Business School) közösen gyakorlatias, interaktív és lebilincselő programokkal segítette elő ezt a célt különböző területeken, beleértve az agilis terméktervezést, a vállalatokkal való együttműködést, a tehetségkutatást, a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatos ismereteket, a nemzetközivé válással kapcsolatos stratégiákat és még sok mást. Vállalkozók, magas szintű vezetők és a Toyota szakembereinek sora lépett kapcsolatba a résztvevőkkel, és osztották meg tudásukat és meglátásaikat.

Annak érdekében, hogy rátaláljanak azokra az együttműködési lehetőségekre, amelyek segítségével a legnagyobb értéket teremthetik közösen a startupok és a Toyota számára egyaránt, a japán autógyártó szakértői betekintést adtak a Toyota európai működésébe, például a terméktervezésbe, a Toyota gyártási rendszerébe és a K+F fejlesztési folyamatokba. Több kör után 5 nyertes startupot választottak ki, akik továbbléphettek az utolsó, 6 hónapos fejlesztési fázisba. Ezek a startup vállalkozások anyagi támogatást kapnak, és projektjeiket kézzel fogható koncepcióvá kell fejleszteniük. Ezt üzleti mentorok és a Toyota szakembereinek útmutatása mellett tehetik majd meg. Az 5 mostani nyertes a 2022. júniusi bemutatónapon leplezi majd le kézzelfogható koncepcióját. A Toyota ezután akár további együttműködési lehetőségeket is felkínálhat a versenyzőknek.

Az öt győztes startup

Revolve Wheel: A német startup megalkotta a világ első aktív kerekesszékét, amelynek méretei megfelelnek egy szabványos kézipoggyásznak.

HySiLabs: a francia startup innovatív megoldást fejlesztett ki a hidrogén szállításának megkönnyítésére, köszönhetően a HydroSil névre keresztelt folyadékhordozónak.

PurCity: a dán startup célja a levegő minőségének javítása azáltal, hogy az épületeket óriási széndioxid-kiválasztó létesítményekké alakítja.

CargaTuCoche: a spanyol startup olyan lakossági elektromos autó töltési platformot talált ki, amely lehetővé teszi a töltőpontok megosztását másokkal.

Microwave Solutions: a svájci startup felgyorsítja a széngazdaság körforgását a műanyagok, gumik és széntartalmú tárgyak kritikus és fejlett anyagokká, például grafénné történő újrahasznosításával.

A további négy döntős startup

Sideways: a spanyol startup önvezető járműflottákat készít belső terekbe, hogy ezzel radikálisan hatékonyabbá tegye a beltéri közlekedést.

Biel Glasses: a spanyol startup olyan okosszemüveget fejleszt, amely javítja a látássérült emberek mozgásképességét az akadályok, a felszín változásainak és a közlekedési lámpák működésének felismerésével és jelzésével.

Breeze Technologies: a német startup technológiai vezető a levegőminőség-érzékelők, illetve az ezekkel kapcsolatos adatok és elemzések terén. Megoldásuk az internet tudását és a mesterséges intelligenciát kihasználva segíti a városokat és a vállalkozásokat a levegő tisztítását célzó hatékonyabb akciótervek és élhetőbb környezet kialakításában.

Tresoil: a román startup célja, hogy a műanyaghulladékot hidrogénné alakítsa, és ezzel támogassa a növekvő hidrogéngazdaságot Európában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...