- Hirdetés -

Számítógépet a gyereknek? Itt a segítség!

|

- Hirdetés -

Szeptemberben több százezer fiatal kezdi meg általános- és középiskolai tanulmányait. Mivel a hazai, informatikai ágazatban jelenleg is több tízezer állást lehetne azonnal betölteni, sok szülő fejében megfordulhat a gondolat, hogy gyermekét műszaki, informatikai pályára küldi. Ehhez nem árt, ha a fiatal mihamarabb kapcsolatba kerül a számítógépekkel, emellett ma már ötödik osztálytól a komputer is taneszköz lehet. Éppen ezért az iskolakezdésnél annak cseréjét, vételét is meg kell fontolni. A vásárlás ugyanakkor nem egyszerű. Íme néhány jól használható egyszerű tipp.

 

Laptop, vagy asztali gép

 

Felső tagozatban, de még a gimnázium elején is inkább asztali gépet érdemes venni, mégpedig azért, mivel könnyebb bővíteni (így egyszerűen csemeténk életkorára tudjuk szabni, elkerülve a fölösleges kiadásokat), olcsóbb, és biztonságosabb is (hiszen többek között például nem cipelik magukkal sehova, nem hagyják el, nem törik össze). Ráadásul a felügyelet is egyszerűbben megoldható. Az idősebb gimnazistáknak ugyanakkor laptopot ajánlanánk, hiszen ők már sokat tanulhatnak együtt kávézókban, gyorséttermekben is.

 

 

Mindenestől, vagy szakembertől?

 

Komolyabb összegű beruházásról lévén szó, alapszabályként műszaki boltokat érdemes választani, itt fogjuk ugyanis azt a minőségű szaktanácsadást megkapni, amire egy ilyen mértékű beruházás előtt szükség van. Az elektronikai boltok is rendszeresen akcióznak, így, ha jókor megyünk vásárolni, kiváló árakat találunk, náluk ráadásul a szükséges kiegészítőkből is több minden beszerezhető ott helyben, így időt spórolunk magunknak.

 

 

Technikai paraméterek

 

Ez az a terület, amiről könyveket lehetne írni, néhány ökölszabállyal azonban a komolyabb hibák elkerülhetőek. Az asztali gépek terén először a processzor, memória, tárhely hármast vizsgáljuk meg. Válasszunk legalább két-, de inkább négymagos processzort (javasolt Intel® Core™ i3-tól indulni), legalább 4 (de inkább 8) Gigabyte RAM-ot, és minimum 500 Gigabyte-os HDD-t. Ezzel már a legtöbb feladathoz lesz elég erőforrása és helye a gyereknek. Ha ezen felül videóvágásra, képmanipulációra, játékra is szeretné a csemeténk használni a gépet, fontos lesz még a videokártya, a táp és a hűtés is, ez azonban már haladó informatikai ismereteket tesz szükségessé, ezért inkább kérjünk szakértő segítséget. A MediaMarkt Okospultjain biztosan fogunk találni segítőkész kollégákat, akik akár a frissen vásárolt gépünket is beállítják, telepítik rá a szükséges szoftvereket, a boltból kilépve tehát üzemkész eszköz lesz a kezünkben.

 

Laptop esetén vizsgáljuk meg az akkumulátor méretét (a legtöbb esetben meg lehet tudni, hogy a hirdetésben a tápegység mellé írt milliamper-órák hány órányi valós üzemidőre fordíthatók le). Válasszunk matt kijelzővel szerelt gépet (hacsak nem akarja a gyermekünk smink, vagy borotválkozó-tükörként is használni majd az eszközt), illetve javasolt a HDD helyett SSD-vel ellátott gépet kérni, ebben ugyanis nincsenek mozgó alkatrészek, így a szállítás során kevésbé sérülhet. Ha ezt választjuk, kérjük a 128 gigás verziót és vegyünk mellé külső merevlemezt, mivel a 128 giga SSD bár gyors lesz, túl sok minden a programok mellé már nem fog elférni. A Windows operációs rendszerrel ellátott gépek az iskolai feladatokhoz ideálisak (főleg olyan feladatuk lesz a gyerekeknek, amihez a Microsoft rendszere alatt futó szoftvereket használnak). Ma már persze a legtöbb dologra Apple verzió is rendelkezésre áll, illetve sok Microsoft szoftver fut az almás gépeken is, de itt ütközhetünk majd némi technikai kihívásba a házi feladat elkészítése közben.

 

 

Árkategória és márka

 

Ez szintén nagyon kényes terület, hiszen rengeteg mindentől függ. 100.000 forint alatt is lehet már gépet venni, ettől azonban túl sok mindent ne várjunk. Néhány évig használható lesz internetezésre és szövegszerkesztésre, de ennél többre nem lesz alkalmas. Éppen ezért leginkább a 100-200 000 forint közötti kategóriában érdemes kutakodni. Egy gyereknek ennél több nem kell, ár-érték arányban viszont itt fogjuk a legjobb gépeket találni a feladatra. Persze, aki már az általánosban is a legjobbat akarja adni gyermekének, nyugodtan mehet 200-300 000 forint köré is. A márkák kiválasztása kapcsán azt javasoljuk, hogy menjünk el egy műszaki áruházba, és nézzük meg a készüléket, illetve kérdezzünk az eladóktól. Ha röviden el tudjuk nekik mondani, hogy mire szeretnénk használni majd a gépet, biztosan megtalálják a számunkra legmegfelelőbbet.

 

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sportos projektben a Lidl

A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az azt megelőző 2023-as és 2024-es selejtező mérkőzések globális partnere lesz. Az együttműködés idén márciusban veszi kezdetét az UEFA EURO 2024 selejtezőivel.A labdarúgó Európa-bajnokságot 2024....

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....