- Hirdetés -

Tarol a divat és az utazás az online vásárlóknál

|

A netező magyarok 93%-a vásárolt már online, főként divatárut és utazást, de jön fel az étel-házhozszállítás is. A Nielsen felméréséből kiderül az is, hogy a fogyasztók gyakrabban vásárolnak online csomagolt, illetve friss élelmiszert, amennyiben bizonyos vásárlási opciókat és minőséggaranciát is kínál a kereskedő.

A Nielsen a fogyasztók online vásárlási szokásait feltérképező „Összekapcsolt kereskedelem” című riportja rámutat, hogy a világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárolt már az interneten, ami egy százalékpontos növekedés 2017-hez képest. Az adatokból az is kiderül, hogy globálisan a digitális vásárlók több mint egynegyede (26%) vásárolt már frissárut is a netről: ez forgalomban 15 százalékos növekedés 2016-2018 között, ezzel mintegy 70 milliárd dollárral járultak hozzá az online FMCG-kereskedelem forgalmához. Magyarországon ez az arány alacsonyabb: százból 7-en vásároltak csomagolt élelmiszert, 5-en frissárut.

A „régi motoros” kategóriák, mint a divat, az utazás és a könyvek, őrzik vezető pozíciójukat az online vásárlások arányait tekintve (sorrendben 61, 59 és 49 százalék vásárolt már a kategóriából világszerte). Mindeközben az e-kereskedelem legdinamikusabban fejlődő szegmensei közé tartozik az éttermi étel-házhozszállítás, melyről a megkérdezettek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy rendelt már (+2%p 2017-hez képest), valamint erősödnek a csomagolt élelmiszerek (+3%p növekedéssel a fogyasztók 30%-a vásárolt már) és frissáruk (+2%p növekedéssel a fogyasztók 26%-a vásárolt már).

A magyarok hozzák a világátlagot: nálunk is a divatáru a vezető kategória online vásárláskor (41% vásárolt már), ám a harmadik helyen a szórakoztató elektronikai termékek állnak (39%). Legkevésbé a bor- és szeszesital-vásárlásra és a virág-/ajándékküldésre kattanunk.

„Dél-Koreában például a teljes kiskereskedelmi költés egyötöde a virtuális térben zajlik, ezzel abszolút világelső. Ha figyelemmel kísérjük az ország online értékesítésének fejlődését, különböző vásárlói magatartási mintázatokat fedezhetünk fel” – mondta Pete Gale, a Nielsen kereskedői kapcsolatokért felelős ügyvezetője. „A tipikus első netvásárlós kategóriák növelik a rutint, komfortérzetet és a bizalom fokát, ami pedig szélesíti a repertoárt. Így a kosárba szépség- és testápolási termékek, valamint babaápolási szerek is bekerülnek, majd szép lassan eljutnak a csomagolt és frissárukhoz. Ennek tanúbizonysága az elmúlt években ugrásszerűen növekvő online élelmiszervásárlás és házhozszállítás.”

A fogyasztók mintegy fele (49%) nyilatkozott úgy, hogy a kifogásolt minőségű termékre vonatkozó pénzvisszafizetési garancia ösztönzi az e-vásárlást. További 45% nyilatkozott úgy, hogy vonzónak találja a helyettesítő termékek felkínálását, amennyiben a kívánt termék nem elérhető, míg 44% kimondottan keresi az ingyenes kiszállítási opciót bizonyos összeghatár felett. A magyarok közel fele találja ösztönzőnek az ingyenes kiszállítást és a pénzvisszafizetést.

„A fogyasztók mindinkább hozzászoknak az online vásárláshoz. Emellett a folyamatosan fejlődő e-kereskedelmi szcéna elmossa a határt az online és offline között” – tette hozzá Gale. „Néhány évvel ezelőtt az e-kereskedelmi vásárlások a tartós árucikkekre irányultak, ám idővel újabb kategóriák kéredzkedtek fel erre a listára. A jövőben a változó vásárlási magatartást a fogyasztási előzmények elemzésén és az online viselkedésen alapuló személyre szabott ajánlatok, valamint egyéb hasonlóan innovatív digitális megoldások formálják majd.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...