- Hirdetés -

Társadalmi célú vállalkozásokat finanszíroz az Erste

|

- Hirdetés -

Az Erste Csoport mind a hét tagbankjával írt alá garanciamegállapodást az Európai Beruházási Alap (EBA) a szociális célú vállalkozások támogatására. A cél, hogy finanszírozást biztosítsanak a társadalmi célú vállalkozások számára a foglalkoztatás és a szociális innováció európai programja (EaSI) keretében. Az új finanszírozási megállapodás létrejöttét az Európai Stratégiai Beruházási Alap (EFSI) által nyújtott támogatás tette lehetővé. Az EFSI az Európai Bizottság Európai Beruházási Tervének központi pillére.

A újonnan megkötött garanciamegállapodás lehetővé teszi az Erste Csoport helyi bankokból álló hálózata számára, hogy összesen 50 millió eurónyi hitelt folyósítsanak több mint 500 társadalmi célú vállalkozás részére az elkövetkezendő öt év során Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Romániában, Szlovákiában és Szerbiában.

Társadalmi vállalkozások és civil szervezetek részesülhetnek az alacsonyabb kamat és kevésbé szigorú fedezeti követelmények mellett kínált, s az EU által támogatott hitelkeretből. A bankcsoport az oktatás, az egészségügy és a szociális szolgáltatások szektorában működő, valamint a fogyatékkal élők, a társadalom perifériájára szorultak és a veszélyeztetett csoportok tagjait munkavállalóként alkalmazó innovatív, szociális fókuszú szervezetek számára biztosít finanszírozást.

Az Európai Bizottság finanszírozásában és az Európai Beruházási Alap kezelésében működő EaSI garanciarendszer 2015. júniusában indult útjára. Az EBA nem nyújt közvetlen pénzügyi segítséget a vállalkozások számára, hanem helyi pénzügyi közvetítőkön – például mikrohitelezési, szociális finanszírozást nyújtó intézményeken és garanciavállalatokon keresztül, valamint az Európai Unió 28 tagállamában és az EaSI-programban közreműködő további országokban aktív bankok bevonásával – biztosít finanszírozási lehetőséget. Az említett pénzügyi közvetítők közvetlenül foglalkoznak az érdeklődőkkel annak érdekében, hogy az EaSI garanciaprogramja által kínált támogatás célba érjen.

A foglalkoztatás és a szociális innováció európai programja

A foglalkoztatás és a szociális innováció európai programjának (EaSI) célja, hogy támogassa az Európai Unió magasabb szintű foglalkoztatás, a megfelelő szociális védőháló, a társadalmi kirekesztés és szegénység elleni harc, valamint a munkakörülmények javítása irányában meghatározott célkitűzéseinek elérését. Az EaSI-program mikrofinanszírozásból és a társadalmi vállalkozások elérésből álló tengelye révén olyan pénzügyi közvetítők juthatnak támogatáshoz, amelyek vállalkozói mikrohiteleket kínálnak, valamint finanszírozást biztosítanak társadalmi célú vállalkozásoknak. A cél a legfeljebb 25 ezer euró értékű mikrohitelekhez való hozzáférés bővítése, elsősorban a kiszolgáltatott rétegek és a mikrovállalkozások részére. Emellett az Európai Bizottság első ízben támogat társadalmi célú vállalkozásokat legfeljebb 500 ezer euró értékű beruházások biztosítása révén. A támogatásokat az EaSI garanciaprogramján keresztül biztosítják, ami lehetővé teszi a pénzügyi közvetítők számára, hogy olyan (potenciális) vállalkozásokat érjenek el, amelyek kockázati megfontolások miatt egyébként nem jutnának hitelhez. A támogatás emellett az EaSI Capacity Building Investments Window [EaSI Kapacitásnövelő Beruházási Lehetőség] elnevezésű program keretében is rendelkezésre áll, amelynek célja a mikrohitelezést és a szociális célú vállalkozásokat fejlesztő pénzügyi közvetítők kapacitásainak megerősítése leginkább tőkebefektetéseken keresztül. Az Európai Bizottság az EBÁ-t választotta az EaSI-garancia és az EaSI Capacity Building Investments Window célba juttatására.

Emellett a Bizottság megerősíti az Európai Stratégiai Beruházási Alap szociális célú vállalásait a mikrofinanszírozás és a szociális célú vállalkozások fejlesztése terén egyaránt. Az említett területek támogatására irányított összeg várhatóan (az EaSI-programban szereplő 193 millió euróról) összesen mintegy egymilliárd euróra bővül, ami további hárommilliárd euró járulékos beruházást hív életre.

Az Európai Beruházási Alap

A Európai Beruházási Alap (EIF) az Európai Beruházási Bank Csoport részeként működik. Elsődleges feladata európai mikrovállalkozások, valamint kis- és közepes vállalatok (KKV-k) támogatása azáltal, hogy finanszírozási lehetőségekhez segíti őket. Az EIF kifejezetten a szóban forgó piaci szegmens számára létrehozott kockázati és növekedési tőkéhez, valamint garanciatermékekhez és mikrohitelezési eszközökhöz kínál hozzáférést. Ebbéli szerepében az EIF az Európai Unió célkitűzéseinek megvalósulását segíti elő az innováció, a kutatás-fejlesztés, a vállalkozásfejlesztés, a növekedés és a munkahelyteremtés terén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA