- Hirdetés -

Távozik Bayer József a RAS éléről

|

- Hirdetés -

Az év végén nyugdíjazását kéri és távozik a Ringier Axel Springer Magyarország éléről Bayer József – derül ki a 444.hu összeállításából. Az egyik legjelentősebb hazai kiadóvállalatot 30 éven át vezető menedzser a legbefolyásosabb médiások közé tartozik, a Marketing&Media magazin TOP50-es listáján tavaly a 9. volt.

Nyugdíjazási kérelmét és a cég éléről való távozását egy hétfő délelőtti állománygyűlésen jelentette be Bayer József a 444.hu beszámolója szerint. A portál információi alapján a cégvezetővel együtt távozik a kiadótól Király Mária gazdasági igazgató és operatív ügyvezető is.

A 444.hu kérdésére a RAS kommunikációs osztályán megerősítették a Bayer távozásáról szóló hírt és közölték azt is, hogy megkezdték az új ügyvezető igazgató kiválasztási folyamatát. Az mmonline.hu igyekszik kideríteni, hogy ki lehet az utódja, a piacon ugyanis több, korábban nagy kiadót vezető, jelenleg nem médiában dolgozó szakember is elérhető.

A Ringier Axel Springer (RAS) az egyik legjelentősebb magyar médiavállalat itthon. A kiadó portfóliójában olyan lapok vannak, mint a Blikk, a Glamour, illetve a Kiskegyed, de televíziós műsor-, autós és rejtvényújságok is tartoznak a céghez. Az éves szinten 6 és 7 milliárd forint közötti árbevételű társaság tulajdonosa a német-svájci Ringier Axel Springer Media AG nevű vegyesvállalat.

Az Axel Springer Budapest Kft., a mai Ringier Axel Springer Kft. jogelődjének megalapításáról már 1988 végén létrejött a megállapodás, magát a céget viszont hivatalosan 1989. április 27-én jegyezték be. Ugyanakkor a korabeli sajtó már 1989 elejétől sokat cikkezett az Axel Springerről, mert nagy szó volt, hogy egy „nyugatnémet” kiadóvállalat vegyesvállalatot hozott létre Magyarországon.

A céget a kezdetektől Bayer József irányította, a Marketing&Media magazin legutóbbi számában megjelent összeállítás szerint az Axel Springer első magyarországi terméke egy alkalmi kiadvány, a Klinika, azaz amit a tévésorozatról tudni érdemes című lap volt. Ezzel az akkortájt igen népszerű kórházas széria sikerét lovagolták meg. Még ugyanebben az évben nyáron startolt az Autó Extra című lap. Érdekes, hogy mennyire mások voltak akkoriban a sajtóviszonyok. 1989-ben már piacra dobták a szerelmesregény-sorozataikat, valamint a Tvr-hét műsorújságot, az év végén pedig már az Axel Springer jelentette meg a Lakáskultúrát is.

Szintén az induló Axel Springer szervezésében váltak elérhetővé külföldi sajtótermékek – már a megjelenés napján – a hazai újságosstandokon. A Népszabadságnak már az indulás évében arról nyilatkozott Bayer József, hogy napilapot is megjelentetnének, de saját nyomda indításáról is beszélt.

A hazai Springer-portfólió a 90-es évek elejétől kezdve rohamosan bővült. Ezek között a megyei napilap-portfólió megszerzésének módja azért vitatott volt, de számos sikertörténet fűződik a nevükhöz. Elég csak az 1992-ben elstartolt Kiskegyedre gondolni, ami a csúcson közel 600 ezer példányban fogyott és jelenleg is a második legmagasabb példányszámban értékesített sajtótermék. A Tvr-hét mellé egy tévéújság-portfóliót építettek, a Kiskegyed is számos márkakiterjesztést kapott, többféle rejtvényújságot is piacra dobtak. A 2000-es évek elején megvették a Világgazdaságot és az Autó Motort, elindították az Auto Bildet, a Geót, a Glamourt. Persze az évek során egyes termékek ki is hullottak a kínálatból, elég csak a Gyöngy vagy a Hölgyvilág című lapra gondolni.

2010 márciusában jelentették be, hogy az Axel Springer AG és a Ringier AG régiós kiadói fúzióra lépnek. Ezzel egy hatalmas magyarországi kiadóvállalat jött volna létre, viszont a Médiatanács elkaszálta az egyesülést. Hosszas huzavona után 2014-ben létrejött a hazai Ringier Axel Springer (RAS), de ez inkább csak a lapok csereberéjéből állt. A leglényegesebb változásnak az számított, hogy a RAS-tól elkerültek a megyei napilapok és a Világgazdaság, viszont azóta ők adják ki a Blikket és a hozzá kapcsolódó Blikk márkanevű lapokat.

Amikor a magyarországi Springerről beszélünk, akkor az gyakorlatilag egyet jelent Bayer József ügyvezető igazgatóval. Az ő befolyásos médiapiaci pozíciója még a kiadó előtti időszakra nyúlik vissza, hiszen 1984-től a Magyar Televízió kereskedelmi főigazgatójaként dolgozott. Egy befolyásos médiaszemélyiségekről készített toplistán már a 80-as évek közepén bérelt helye lett volna. A Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató rangsora 2008-as indulása óta mindig szerepelt a listán, legutóbb a 9. pozícióban.

Nagy kérdés, hogy hoz-e és ha igen, milyen változást a kiadót meghatározó vezető távozása a RAS-nál. A Marketing&Media magazinnak nyilatkozta Mark Dekan, a Ringier Axel Springer AG vezérigazgatója határozottan állította, hogy nem tervezik, hogy kivonulnak a magyar piacról, azonban a térségben már két országban, Szlovákiában és Csehországban is eladták nyomtatott portfóliójukat és a 444.hu beszámolója szerint a bejelentés bizonytalanságot szült a cég dolgozói között. Többen attól tartanak, hogy a döntés tulajdonosváltással járhat, illetve hogy az új cégvezető személye még erőteljesebb kormányzati befolyást hoz majd magával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Ilyen évük volt a tévépiac főszereplőinek

Csökkenő árbevétel mellett is sikerült profittal zárnia a múlt évet a hazai televíziós piac két legnagyobb szereplőjének, az RTL Magyarországnak és a TV2 Csoportnak. Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben...

Gyereknek lenni jó! (x)

A gyermeki fantázia világokat képes teremteni. De mi történik akkor, ha a valóság ugyanolyan csodálatos, mint a szárnyaló képzelet? Ha egyszer csak életnagyságú TRex hátára lehet pattanni, lehetőség nyílik ráját simogatni, cápát etetni, trambulinon...

Eljárást indítanak a Karc FM ellen

A Karc FM Paláver című betelefonálós műsorában kirekesztésre alkalmas tartalmak hangozhattak el a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa szerint. A testület emellett egy helyi és egy holland joghatóság alá tartozó televízióval kapcsolatban...

Tarr Bélával készít sorozatot az AMC Networks International

Hazai saját gyártású sorozat fejlesztésébe kezd az AMC Networks International, a „Fata Morgana” című produkció kreatív producere Tarr Béla, együttműködő partnere az Oble Studios. A széria a klasszikus westernfilmeket alapul véve egészen különleges műfajt...

A hirdetési piacot is felforgatja a mesterséges intelligencia

A vállalkozások világa talán sosem volt még ennyire megosztott, mint napjainkban. 2023 teljes egészében felforgatta az állóvizet: a mai Magyarországról tulajdonképpen eltűnt a vállalkozói középréteg: a piacot a felső 10% uralja, a statisztikák alapján...

Visszatérhetnek a vevők a lakáspiacra

Új adalékokkal szolgált a tavaly kezdődött lakáspiaci fordulat mélységének és várható lefutásának megítéléséhez a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb lakáspiaci jelentése. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint közülük a legfontosabb az, hogy már a múlt év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....