- Hirdetés -

Távozik Bayer József a RAS éléről

|

- Hirdetés -

Az év végén nyugdíjazását kéri és távozik a Ringier Axel Springer Magyarország éléről Bayer József – derül ki a 444.hu összeállításából. Az egyik legjelentősebb hazai kiadóvállalatot 30 éven át vezető menedzser a legbefolyásosabb médiások közé tartozik, a Marketing&Media magazin TOP50-es listáján tavaly a 9. volt.

Nyugdíjazási kérelmét és a cég éléről való távozását egy hétfő délelőtti állománygyűlésen jelentette be Bayer József a 444.hu beszámolója szerint. A portál információi alapján a cégvezetővel együtt távozik a kiadótól Király Mária gazdasági igazgató és operatív ügyvezető is.

A 444.hu kérdésére a RAS kommunikációs osztályán megerősítették a Bayer távozásáról szóló hírt és közölték azt is, hogy megkezdték az új ügyvezető igazgató kiválasztási folyamatát. Az mmonline.hu igyekszik kideríteni, hogy ki lehet az utódja, a piacon ugyanis több, korábban nagy kiadót vezető, jelenleg nem médiában dolgozó szakember is elérhető.

A Ringier Axel Springer (RAS) az egyik legjelentősebb magyar médiavállalat itthon. A kiadó portfóliójában olyan lapok vannak, mint a Blikk, a Glamour, illetve a Kiskegyed, de televíziós műsor-, autós és rejtvényújságok is tartoznak a céghez. Az éves szinten 6 és 7 milliárd forint közötti árbevételű társaság tulajdonosa a német-svájci Ringier Axel Springer Media AG nevű vegyesvállalat.

Az Axel Springer Budapest Kft., a mai Ringier Axel Springer Kft. jogelődjének megalapításáról már 1988 végén létrejött a megállapodás, magát a céget viszont hivatalosan 1989. április 27-én jegyezték be. Ugyanakkor a korabeli sajtó már 1989 elejétől sokat cikkezett az Axel Springerről, mert nagy szó volt, hogy egy „nyugatnémet” kiadóvállalat vegyesvállalatot hozott létre Magyarországon.

A céget a kezdetektől Bayer József irányította, a Marketing&Media magazin legutóbbi számában megjelent összeállítás szerint az Axel Springer első magyarországi terméke egy alkalmi kiadvány, a Klinika, azaz amit a tévésorozatról tudni érdemes című lap volt. Ezzel az akkortájt igen népszerű kórházas széria sikerét lovagolták meg. Még ugyanebben az évben nyáron startolt az Autó Extra című lap. Érdekes, hogy mennyire mások voltak akkoriban a sajtóviszonyok. 1989-ben már piacra dobták a szerelmesregény-sorozataikat, valamint a Tvr-hét műsorújságot, az év végén pedig már az Axel Springer jelentette meg a Lakáskultúrát is.

Szintén az induló Axel Springer szervezésében váltak elérhetővé külföldi sajtótermékek – már a megjelenés napján – a hazai újságosstandokon. A Népszabadságnak már az indulás évében arról nyilatkozott Bayer József, hogy napilapot is megjelentetnének, de saját nyomda indításáról is beszélt.

A hazai Springer-portfólió a 90-es évek elejétől kezdve rohamosan bővült. Ezek között a megyei napilap-portfólió megszerzésének módja azért vitatott volt, de számos sikertörténet fűződik a nevükhöz. Elég csak az 1992-ben elstartolt Kiskegyedre gondolni, ami a csúcson közel 600 ezer példányban fogyott és jelenleg is a második legmagasabb példányszámban értékesített sajtótermék. A Tvr-hét mellé egy tévéújság-portfóliót építettek, a Kiskegyed is számos márkakiterjesztést kapott, többféle rejtvényújságot is piacra dobtak. A 2000-es évek elején megvették a Világgazdaságot és az Autó Motort, elindították az Auto Bildet, a Geót, a Glamourt. Persze az évek során egyes termékek ki is hullottak a kínálatból, elég csak a Gyöngy vagy a Hölgyvilág című lapra gondolni.

2010 márciusában jelentették be, hogy az Axel Springer AG és a Ringier AG régiós kiadói fúzióra lépnek. Ezzel egy hatalmas magyarországi kiadóvállalat jött volna létre, viszont a Médiatanács elkaszálta az egyesülést. Hosszas huzavona után 2014-ben létrejött a hazai Ringier Axel Springer (RAS), de ez inkább csak a lapok csereberéjéből állt. A leglényegesebb változásnak az számított, hogy a RAS-tól elkerültek a megyei napilapok és a Világgazdaság, viszont azóta ők adják ki a Blikket és a hozzá kapcsolódó Blikk márkanevű lapokat.

Amikor a magyarországi Springerről beszélünk, akkor az gyakorlatilag egyet jelent Bayer József ügyvezető igazgatóval. Az ő befolyásos médiapiaci pozíciója még a kiadó előtti időszakra nyúlik vissza, hiszen 1984-től a Magyar Televízió kereskedelmi főigazgatójaként dolgozott. Egy befolyásos médiaszemélyiségekről készített toplistán már a 80-as évek közepén bérelt helye lett volna. A Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató rangsora 2008-as indulása óta mindig szerepelt a listán, legutóbb a 9. pozícióban.

Nagy kérdés, hogy hoz-e és ha igen, milyen változást a kiadót meghatározó vezető távozása a RAS-nál. A Marketing&Media magazinnak nyilatkozta Mark Dekan, a Ringier Axel Springer AG vezérigazgatója határozottan állította, hogy nem tervezik, hogy kivonulnak a magyar piacról, azonban a térségben már két országban, Szlovákiában és Csehországban is eladták nyomtatott portfóliójukat és a 444.hu beszámolója szerint a bejelentés bizonytalanságot szült a cég dolgozói között. Többen attól tartanak, hogy a döntés tulajdonosváltással járhat, illetve hogy az új cégvezető személye még erőteljesebb kormányzati befolyást hoz majd magával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA