- Hirdetés -

Techvezérek a digitalizációról és a jövőről – 1. rész

|

- Hirdetés -

A tavalyi nagy ugrás után idén is folytatódott a digitalizáció térhódítása, a Marketing&Media magazin pedig infokommunikációs társaságok és startupok vezetőit kérdezte arról, hogyan látják a piacot, mik a meghatározó trendek és mire számítanak a jövőben. Sorozatunk első részében Peter Gazik, a Telenor vezérigazgatója beszél többek között az 5G várható hatásairól, míg Kiss Sándortól, a Barion vezetőjétől megtudhatjuk, hogyan hatott az e-kereskedelemre a mostani helyzet.

Egy egész évtizedet ugrottak előre

Peter Gazik, Telenor Magyarország Zrt., vezérigazgató

- Mit tart a Telenor legfontosabb idei eredményének?

- Az idei év meglehetősen sűrű volt a Telenor új szolgáltatásainak bevezetése szempontjából. Elindítottuk a kereskedelmi 5G-t, ami ma már országszerte több mint 200 bázisállomáson érhető el. A lakossági ügyfeleink részére elindítottuk otthoni internetszolgáltatásunkat, ami legalább akkora mérföldkő számunkra, mint hogy integrált IT-szolgáltatói irányba lépve a vállalati ügyfelek felé is nyitottunk. A bérelt vonali szolgáltatások tavalyi elindítása után – kilépve a kizárólag mobilszolgáltatói szerepkörből – vezetékes optikai internetszolgáltatást indítottunk a kis- és középvállalati szegmens számára, valamint a közép- és nagyvállalatoknak menedzselt tűzfalmegoldással bővítettük az általunk kínált szolgáltatási kört.

- Véleménye szerint az 5G hogyan alakítja át az életünket, illetve az üzleti világot?

- Az 5G bevezetésével kiválóan látható, hogy a mobiltechnológiában szélesre nyílt a „technológiai olló”, azaz egy előrehaladott technológiára valójában még minden szereplő keresi azokat a felhasználási lehetőségeket, amelyek képesek annak maximális kihasználására. Az 5G ugyanis új képességeket rejt a felhasználók számára a mindennapi életben, az emberek szabadidejében és hosszú távon az üzleti életben is, ám ma az okostelefonok mindennapi használatában ezt az ügyfelek még kevésbé érzékelik, leszámítva a sebességtesztek elképesztő eredményeit.

Az 5G valódi előnyeit a vállalati, ipari megoldások terén fogjuk látni elsőként az elkövetkező években. Jó néhány iparágban több 5G-kísérleti projektben veszünk részt, hogy a legtöbbet hozzuk ki az új technológiából az alacsony késleltetés, a nagy sebesség és a tömeges eszközök egyidejű kiszolgálásának képessége tekintetében.

 

- A digitalizáció alaposan felgyorsult az elmúlt másfél évben, megítélése szerint mely területeken történt a legnagyobb előrelépés?

- A hazai cégek és a háztartások az elmúlt másfél évben egy egész évtizedet ugrottak előre a digitalizációban. Világosan látjuk, hogy a digitálisan felkészült vállalatok jobban reagáltak a járvány által teremtett előre nem látható kihívásokra, a háztartások pedig a tömeges home office és az otthoni tanulás kihívásait oldották meg és alakítottak ki eddig talán nem is próbált körülményeket. Ugyanakkor az elmúlt másfél év ebből fakadó kihívásainak örvendetes hozadékai hosszú távon velünk lesznek társadalmi szinten, és nekünk erre kell építenünk, támogatnunk kell ügyfeleinket abban, hogy ne álljanak meg a digitalizációban, hanem hozzanak ki még többet ezen a téren a technológia adta lehetőségekből. A megugró digitalizációval együtt fejlődött a kiberbűnözés. Sokkal több fehérgalléros dolgozó végzi a munkáját távolról, az otthonából, és ez az IT-biztonsági szempontból nehezebben védhető környezet lehetőséget kínál a kiberbűnözőknek új módszerek alkalmazására is. A társadalom digitalizálódásának ütemével párhuzamosan tehát a kiberbiztonság jelentősége is megnőtt.

- Mi lesz a legfontosabb feladat jövőre a Telenor számára?

- Folytatjuk az 5G-szolgáltatás kiépítését és a hálózati modernizációs munkákat. Tulajdonosunk, a PPF Csoport támogatásáról biztosított minket terveinkben, így 2022-ben is több igazán érdekes újdonságot mutathatunk be mind a lakossági, mind a vállalati ügyfeleinknek.

Folytatódó terjeszkedés

Kiss Sándor, Barion Payment Zrt., vezérigazgató

 

 

- A járvány nagyon felpörgette az e-kereskedelmet, de ez mit jelentett a Barion számára, hogyan alakult számotokra az elmúlt másfél év, sok új ügyfél érkezett?

- A pandémia miatt sok vállalkozás fordult az online világ felé. Volt olyan hónap, amikor több mint 500 boltot onboardoltunk. Mostanra több mint 12 ezer nemzetközi és magyar online kereskedőt szolgálunk ki.

- Véleményed szerint mi kellene ahhoz, hogy Magyarország a nyertese lehessen a felgyorsult digitalizációnak?

- Kedvezőbb szabályozás és digitalizáltabb állam.

- Mi volt a legnagyobb kihívás az idén a Barion számára?

- A nemzetközi terjeszkedés, amely területen komoly sikereket értünk el. Az idén a cseh e-kereskedelmi piac jelentős szereplőjével is sikerült megállapodnunk, illetve már most ezer fölött van azon külföldi boltok száma, amelyek a mi megoldásunkat használják a fizetések lebonyolítására.

- Milyen tervekkel vágtok neki a 2022-es évnek?

- Új fizetési módok bevezetésére készülünk, erről azonban egyelőre többet nem mondhatok. A nemzetközi piacokon való további terjeszkedés is fontos feladat lesz, a célországok közül Romániát emelném ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA