- Hirdetés -

Teljesen átalakulhat a digitális közönségmérés

|

Jelentős változást hozhat a hazai digitális közönségmérésben a jövő év, az mmonline.hu információ szerint több piaci szereplő is új struktúrában képzelné el az online reklámpiac szempontjából rendkívül fontos szolgáltatást. Jelenleg egy egyszemélyes kft. rendeli meg a szolgáltatást, azonban információink szerint a Mediaworks borítaná a mostani helyzetet és úgy tudjuk, az Indamedia is hajlik egy új konstrukcióra és nagy kérdés lehet, hogyan reagál a helyzetre a Central Médiacsoport.

Az elmúlt napokban több forgatókönyv is eljutott az mmonline.hu-hoz annak kapcsán, hogy piaci szereplők alapvetően változtatnák meg a digitális közönségmérés jelenlegi rendszerét. Most a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) biztosítja a magyar interaktív piac számára a forgalom- és közönségmérési adatokat az ügynökségekkel és a kiadókkal szoros együttműködésben. A kiadók és a sales house-ok folyamatos versenyben vannak, hogy ki tud nagyobb közönséget elérni a digitális térben, mivel ez jelentős mértékben befolyásolja a piaci költéseket és az ügyfelek hirdetési hajlandóságát. Bár az utóbbi években folyamatosan bővül a hazai digitális reklámpiac, sok hirdető választja a globális szereplőket (Facebook, Google) a helyiek helyett, így még inkább felértékelődik az adatok fontossága.

Az mmonline.hu-hoz eljutott egy olyan, szakmai körökben forgó levél, ami egy lehetséges forgatókönyvet vázol arra vonatkozóan, hogyan alakítanák át egyes piaci szereplők a jelenlegi struktúrát. Ahogyan azt tegnap is megírtuk, az egyik főszereplő a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA), vagyis pontosabban annak egyik meghatározó érdekeltsége, a Mediaworks. Információink szerint a kiadó idén nyáron jelezte, hogy kilép tagként a DKT-ból, vagyis nem fizet tovább a mostani formában a mérésért. A már említett levél szerint a cég ugyanakkor most már visszalépne, de nem mint egyszerű tag, hanem tulajdonosként.

A piac szereplői, akik részt kívánnak venni a DKT mérésében, látogatás alapján fizetik a tagdíjat. A három legnagyobb szereplő és egyben legnagyobb finanszírozó az origo.hu-t értékesítő Evomedia, az index.hu-t értékesítő Indamedia és 24.hu tulajdonló Central Média.

Az mmonline.hu-hoz is eljutott írás szerint „a tavalyi év során már lehetett olyan hangokat hallani a piacról, hogy Mediaworks (KESMA) nem elégedett az adatok minőségével, mivel a Mediaworks vezetése szerint sokkal több olvasót érnek el, mint amit a DKT mér vagy mért. Ez folyamatos téma volt állítólag a vezetőségi meetingeken, ahol is felmerült egy a kormányhoz közeli vállalkozó neve – Hantosi Bálinté – hogy majd ő rendberakja az adatokat.” Hantosi Bálint neve a rádió hallgatottság-mérés kapcsán lehet ismerős. A hozzánk került levélben vázolt forgatókönyv szerint pedig az adatok rendbetétele azért fontos a Mediaworksnek, mert így hitelesíthető lenne az állami hirdetések értéke, hisz nagyobb eléréssel nagyobb bevételt lehet remélni.

A DKT körüli ügyeket elemző írás szerzője szerint Hantosi Bálintnak szerepe volt abban is, hogy a DKT korábbi ügyvezetője, Máth András teljesen ellehetetlenüljön és elfogyjon körülötte a levegő, így eltávolították és új ügyvezetőt neveztek ki. Az új ügyvezető már csak arról tudta tájékoztatni a tagságot, hogy a legnagyobb finanszírozók egy csoportja – Mediaworks, Evomedia, Lapcom – nyáron kilép a DKT tagságából. „Hantosi terve az volt, hogy pénzügyileg térdre kényszeríti a DKT-t, a mérés előbb utóbb összedől, ha a kilépő tagok több milliós hozzájárulása hiányozni fog, a szolgáltatás finanszírozásából. A többi tag élén a két legnagyobb finanszírozóval az Indamedia és a Central Médiával, úgy döntöttek, hogy viszik tovább a finanszírozást, még annak ellenére is, hogy jövőre nagy tagi díj növekedés várható” – vázolta a helyzetet a titokzatos levélíró.

Az eredeti terv helyére egy újabb lépett, amiben a 3 legnagyobb szereplő venné meg a DKT-t üzemeltető társaságot. Az mmonline.hu-hoz eljutott információk szerint ebben az Index felületeit is értékesítő Indamedia partner is lenne, nagy kérdés, hogyan reagál erre a független Central Médiacsoport.

Az mmonline.hu iparági forrásokból egy másik forgatókönyvről is értesült. A Digitális Közönségmérési Tanács Kft. egyszemélyes tulajdonosa jelenleg a Dr Nemes Ákos Ügyvédi Iroda. Információink szerint a piaci szereplők ezen a helyzeten változtatnának, azt szeretnék elérni, hogy a mérést finanszírozó vállalkozások legyenek a szolgáltatást megrendelő vállalkozás tulajdonosai. A DKT elnökségében egyébként az egyik legnagyobb hazai médiacég, a Mediaworks nem képviselteti magát.

Egyelőre a DKT oldaláról nem adnak információkat, tegnap Papliczky Pál, a cég ügyvezetője érdeklődésünkre azt közölte, hogy november 11-én lesz elnökségi ülés, utána adnak majd tájékoztatást. A következő napokban ugyanakkor valószínűleg újabb fejleményekre számíthatunk, mivel az mmonline.hu-hoz eljutott levél szerint a Central Médiacsoportnak rövid időn belül döntenie kell, hogy támogatja az új tulajdonosi struktúra kialakítását, vagy magára vállalja a független mérés további finanszírozásának jelentős részét.

Érdekes kérdés lehet az is, hogy a jövőben milyen formában működik majd tovább a DKT, ha a változást célzó bármelyik forgatókönyv sikerül, akkor marad-e a gazdasági társasági forma, vagy esetleg egyesületként folytatja a szervezet.

Cikkünk megjelenését követően reagált a Central Médiacsoport. A kiadó közleményében hangsúlyozta, hogy ahogyan eddig is, a továbbiakban is egy olyan független mérésben hisznek, ami átfogja a teljes piacot és hiteles információkat biztosít a olvasók és a hirdetők felé. Ezt a tevékenységet a Digitális Közönségmérési Tanácsnak kell biztosítania a legszélesebb szakmai háttérrel, ami a médiacégek mellett magában foglalja a hirdetőket képviselő ügynökségeket és a kisebb partnereket reprezentáló sales house-okat. Minden olyan döntést, ami a DKT és a piac jövőjét érinti, a DKT tagjainak kell közösen meghoznia, ebben vesz részt a Central a jövőben is – olvasható a társaság mmonline.hu-hoz eljuttatott közleményében.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...