- Hirdetés -

Tévé-forradalom a CES-en

|

- Hirdetés -

Elképesztően keskeny, mindössze 2,57 milliméteres televíziót mutatott be az LG a Las Vegas-ban zajló szórakoztató-elektronikai kiállításon, a CES-en. A Panasonic az EZ1000 modellel a televíziós technológia határait feszegeti, és a cég ígérete szerint Hollywood-ot varázsolja az otthonokba.

 

Az LG Electronics (LG) a 2017-es CES-en mutatja be legújabb, csúcskategóriás LG SIGNATURE OLED TV W modelljét, amely a vállalat új síkképernyős tévékínálatának zászlóshajója is egyben. Az új, 2017-es LG OLED termékcsalád tíz, Active HDR technológiával és Dolby Atmos hangrendszerrel felvértezett modellt foglal magában. A portfólió legnagyobb különlegessége a Picture-on-Wall formavilágú, mágneses tartókkal a falra rögzíthető, pengevékony, 77 colos képátlójú LG SIGNATURE OLED TV W modell, mely elnyerte a 2017-es CES legjobb innovációjának járó díját.

 

Az LG 2017-es OLED TV termékpalettáját — amely a 77/65W7, a 77/65G7, a 65/55E7, a 65/55C7 és a 65/55B7 modellekből áll — továbbra is a páratlan színhűség, a tökéletes fekete megjelenítésének képessége, ezáltal a végtelen kontrasztarány és a rendkívül széles színskála jellemzi. A vállalat legújabb OLED televíziói ezekre az alapokra épültek, és olyan, rendkívül korszerű megoldásokkal érkeznek, amelyek révén a készülékek valódi szórakoztató központtá válhatnak. Az LG 2017-es OLED modelljei közül a B7 és C7 sorozat készülékeinek közös jellemzője a pengevékony formaterv, az E7 és a G7 sorozatot a Picture-on-Glass üveglapos dizájn teszi különlegessé, a legújabb W7 sorozat pedig a meghökkentően különleges, pengevékony Picture-on-Wall kialakítás révén válik igazán egyedivé.

 

A W7 sorozat innovatív formaterve az LG „a kevesebb több” filozófiáját követi, vagyis a készülék alkotói minden felesleges elemet száműztek a készülékről, hogy a képernyő szépsége megfelelő hangsúlyt kapjon. A W7 olyan karcsú hogy a néző számára úgy tűnik, mintha a levegőben lebegne a készülék, így még könnyebb elmerülni a látványban. A 65 colos tévé mindössze 2,57 mm vékony OLED panelje a mágneses tartók révén közvetlenül a falra rögzíthető úgy, hogy nem marad rés a készülék és a fal síkja között. Az erőteljes hangszórók és a páratlan Dolby Atmos hangrendszer szintén azt szolgálja, hogy a néző teljesen eggyé válhasson az élménnyel. A W7 sorozat egyedi formaterve azt az illúziót adja, mintha egy ablakon néznénk ki, nem pedig tévéznénk.

 

A W7 OLED TV sorozat is az LG OLED készülékeinek pixelenként vezérelhető fényerő technológiájára épül, melynek köszönhetően a fényt kibocsátó képpontok külön-külön, egyesével ki- és bekapcsolhatók, fényerejük egyenként szabályozható. Ez a technológia fényszivárgás nélkül képes a tökéletes fekete megjelenítésére, így végtelen kontrasztarányt nyújt, egymilliárd lehetséges színárnyalat visszaadása mellett. Mindezen túl ráadásul az összes 2017-es LG OLED TV modellben megtalálható az ún. ULTRA Luminance technológia, amely ott garantálja a lehető legnagyobb fényerőt, ahol szükség van rá.

 

A Dolby legkorszerűbb mozitermeiben világszerte alkalmazott magas dinamikatartományú (HDR) technológiával a Dolby Vision magasabb szintre emeli az otthoni tévézés élményét, hiszen nagyobb fényerőt és kontrasztot biztosít, valamint az életteli színek még teljesebb palettáját nyújtja. A tökéletes hangzásért a Dolby Atmos technológia felel: a nézők úgy érezhetik, mintha egyenesen a képernyőn futó események közepébe csöppentek volna: az erőteljes, gazdag hangzás az egész helyiséget kitölti — beleértve a fejek fölötti teret is —, a hallgatóságot teljesen körülölelve. A Dolby mindezt úgy éri el, hogy minden egyes hangforrás relatív elhelyezkedését elkülöníti, amivel olyan hihetetlenül részletes hangzást hoz létre, amilyen gazdag és többrétegű hangzást a való világban is megtapasztalhatunk.

 

Az LG 2017-es OLED készülékei az otthonok valódi szórakoztató-központjának számítanak, hiszen amellett, hogy a tévék között a világon elsőként alkalmazzák a Dolby Atmost, egyszerre nyújtanak élvonalbeli képalkotási- és hangtechnológiát is. A Dolby Vision és a Dolby Atmos együtt olyan átfogó megoldást kínálnak, amelyet világszerte támogatnak a professzionális tartalom-előállítók és –disztribútorok. Jelenleg több mint 80 mozifilm kompatibilis a Dolby Vision, több mint 100 a Dolby Atmos formátummal, mindkettővel pedig 25 alkotás élvezhető. Ezen felül több mint 100 órányi tartalom érhető el Dolby Vision formátumban a vezető műsorszolgáltatóknál világszerte, illetve a fogyasztók várhatóan még az idén hozzáférhetnek az Ultra HD Blu-ray lemezeken megjelenő Dolby Vision formátumú filmekhez is.

 

A Panasonic is a CES-t választotta, hogy bemutassa a világ első HDR-képes, professzionális képfeldolgozást is támogató Ultra HD OLED tévéjét. Példátlan pontosságú és látványos szépségű képeivel a Panasonic EZ1000 hozzáférhetővé teszi a legújabb OLED technológia teljes kontraszt- és a színpotenciálját. A lehető legjobb hangminőség biztosítása érdekében az EZ1000 dinamikus penge hangfalait az elismert audiomárka, a Technics mérnökei hangolták.

 

A Master HDR OLED panel az EZ1000 szívében két helyen is meghaladja elismert elődje, a CZ950 teljesítményét. Először is, a hagyományos OLED fényerejének kétszeresét tudja kibocsátani. Másodszor, szinte a teljes DCI színskála megjelenítésére képes, márpedig ez a valódi, nagy dinamikájú HDR képek létrehozásának kritikus pontja. Ez komoly előrelépést jelent a CZ950 modellhez képest.

 

A panel teljesítményének e két jelentős fejlődése az Absolute Black szűrőben egyesül, amely elnyeli a környezeti fényt és a tükröződést, így biztosítva azt, hogy amennyiben a kép egy része fekete, az valóban feketének is látszik. Ezen felül a magenta színt – amely világos helyiségekben igencsak rontja az OLED képernyők teljesítményét – teljesen kiiktatták.

 

Az EZ1000 képét a Studio Colour HCX2 processzor alkotja meg, a Panasonic fogyasztói televízióba mostanáig beépített legerősebb képfeldolgozója. Mindebben vezető szerepe van a páratlan „Delta Zero” pontosságnak. Az EZ1000 egy olyan 3D keresőtáblát használ, amely nagyon hasonló a Panasonic professzionális film- és tévéadást monitorozó részlegén alkalmazotthoz. Ezzel az EZ1000 a tévékészülékek világának legpontosabb színeit képes visszaadni.

 

Az HCX2 processzor megküzd a tévék egyik legkomolyabb ellenfelével, a csaknem fekete képterületeken elvesző részletekkel. Az OLED egyik legnagyobb erőssége, hogy csodálatosan gazdag, mély fekete szín létrehozására képes. Ahhoz azonban, hogy ezeket a fekete színeket létrehozza, az OLED pixelek alapjában véve kikapcsolnak, és a visszakapcsolásuk, tévétechnológiai kifejezéssel élve, meglehetősen nagy fizikai „ugrással” jár. A Panasonic azonban a plazmatévék területén megszerzett tapasztalatainak köszönhetően képes kompenzálni ezt az OLED-panel technológiára jellemző jelenséget; ennek eredményeképpen még a legsötétebb jelenetekben is hihetetlen mennyiségű részlet jelenik meg.

 

A Panasonic szeretné folytatni együttműködését Mike Sowával, az ismert hollywoodi professzionális színmérnökkel, hogy elvégezzék az EZ1000 finomhangolását még júniusi piaci bevezetése előtt. Ezzel biztosítják majd, hogy a tévé pontosan közvetítse a filmek készítőinek eredeti elképzeléseit.

 

Az EZ1000 HCX2 processzorának hangolásakor a Panasonic hollywoodi laboratóriuma szakembereinek évtizedekre visszanyúló tapasztalatait is használta. Így sikerült elérni, hogy a televízió olyan képminőséget nyújtson, amely hűen tükrözi az alkotói szándékot.

 

A Panasonic hosszú hollywoodi jelenlétének eredményeképpen az EZ1000 egy sor félprofi funkciót is tartalmaz: például lehetővé teszi a professzionális felhasználóknak, hogy SD/USB hordozók segítségével igény szerint feltölthessék saját színes 3D keresőtáblájukat. Az OLED tévé tartalmazza az Imaging Science Foundation (isf) kalibrációs beállításait és kompatibilis a Portrait Display CalMAN kalibrációs rendszerrel. Ezek a funkciók további bizonyítékokkal szolgálnak a fogyasztók számára is az EZ1000 egyedülálló képminőségének pontosságáról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....