- Hirdetés -

Tévé-forradalom a CES-en

|

- Hirdetés -

Elképesztően keskeny, mindössze 2,57 milliméteres televíziót mutatott be az LG a Las Vegas-ban zajló szórakoztató-elektronikai kiállításon, a CES-en. A Panasonic az EZ1000 modellel a televíziós technológia határait feszegeti, és a cég ígérete szerint Hollywood-ot varázsolja az otthonokba.

 

Az LG Electronics (LG) a 2017-es CES-en mutatja be legújabb, csúcskategóriás LG SIGNATURE OLED TV W modelljét, amely a vállalat új síkképernyős tévékínálatának zászlóshajója is egyben. Az új, 2017-es LG OLED termékcsalád tíz, Active HDR technológiával és Dolby Atmos hangrendszerrel felvértezett modellt foglal magában. A portfólió legnagyobb különlegessége a Picture-on-Wall formavilágú, mágneses tartókkal a falra rögzíthető, pengevékony, 77 colos képátlójú LG SIGNATURE OLED TV W modell, mely elnyerte a 2017-es CES legjobb innovációjának járó díját.

 

Az LG 2017-es OLED TV termékpalettáját — amely a 77/65W7, a 77/65G7, a 65/55E7, a 65/55C7 és a 65/55B7 modellekből áll — továbbra is a páratlan színhűség, a tökéletes fekete megjelenítésének képessége, ezáltal a végtelen kontrasztarány és a rendkívül széles színskála jellemzi. A vállalat legújabb OLED televíziói ezekre az alapokra épültek, és olyan, rendkívül korszerű megoldásokkal érkeznek, amelyek révén a készülékek valódi szórakoztató központtá válhatnak. Az LG 2017-es OLED modelljei közül a B7 és C7 sorozat készülékeinek közös jellemzője a pengevékony formaterv, az E7 és a G7 sorozatot a Picture-on-Glass üveglapos dizájn teszi különlegessé, a legújabb W7 sorozat pedig a meghökkentően különleges, pengevékony Picture-on-Wall kialakítás révén válik igazán egyedivé.

 

A W7 sorozat innovatív formaterve az LG „a kevesebb több” filozófiáját követi, vagyis a készülék alkotói minden felesleges elemet száműztek a készülékről, hogy a képernyő szépsége megfelelő hangsúlyt kapjon. A W7 olyan karcsú hogy a néző számára úgy tűnik, mintha a levegőben lebegne a készülék, így még könnyebb elmerülni a látványban. A 65 colos tévé mindössze 2,57 mm vékony OLED panelje a mágneses tartók révén közvetlenül a falra rögzíthető úgy, hogy nem marad rés a készülék és a fal síkja között. Az erőteljes hangszórók és a páratlan Dolby Atmos hangrendszer szintén azt szolgálja, hogy a néző teljesen eggyé válhasson az élménnyel. A W7 sorozat egyedi formaterve azt az illúziót adja, mintha egy ablakon néznénk ki, nem pedig tévéznénk.

 

A W7 OLED TV sorozat is az LG OLED készülékeinek pixelenként vezérelhető fényerő technológiájára épül, melynek köszönhetően a fényt kibocsátó képpontok külön-külön, egyesével ki- és bekapcsolhatók, fényerejük egyenként szabályozható. Ez a technológia fényszivárgás nélkül képes a tökéletes fekete megjelenítésére, így végtelen kontrasztarányt nyújt, egymilliárd lehetséges színárnyalat visszaadása mellett. Mindezen túl ráadásul az összes 2017-es LG OLED TV modellben megtalálható az ún. ULTRA Luminance technológia, amely ott garantálja a lehető legnagyobb fényerőt, ahol szükség van rá.

 

A Dolby legkorszerűbb mozitermeiben világszerte alkalmazott magas dinamikatartományú (HDR) technológiával a Dolby Vision magasabb szintre emeli az otthoni tévézés élményét, hiszen nagyobb fényerőt és kontrasztot biztosít, valamint az életteli színek még teljesebb palettáját nyújtja. A tökéletes hangzásért a Dolby Atmos technológia felel: a nézők úgy érezhetik, mintha egyenesen a képernyőn futó események közepébe csöppentek volna: az erőteljes, gazdag hangzás az egész helyiséget kitölti — beleértve a fejek fölötti teret is —, a hallgatóságot teljesen körülölelve. A Dolby mindezt úgy éri el, hogy minden egyes hangforrás relatív elhelyezkedését elkülöníti, amivel olyan hihetetlenül részletes hangzást hoz létre, amilyen gazdag és többrétegű hangzást a való világban is megtapasztalhatunk.

 

Az LG 2017-es OLED készülékei az otthonok valódi szórakoztató-központjának számítanak, hiszen amellett, hogy a tévék között a világon elsőként alkalmazzák a Dolby Atmost, egyszerre nyújtanak élvonalbeli képalkotási- és hangtechnológiát is. A Dolby Vision és a Dolby Atmos együtt olyan átfogó megoldást kínálnak, amelyet világszerte támogatnak a professzionális tartalom-előállítók és –disztribútorok. Jelenleg több mint 80 mozifilm kompatibilis a Dolby Vision, több mint 100 a Dolby Atmos formátummal, mindkettővel pedig 25 alkotás élvezhető. Ezen felül több mint 100 órányi tartalom érhető el Dolby Vision formátumban a vezető műsorszolgáltatóknál világszerte, illetve a fogyasztók várhatóan még az idén hozzáférhetnek az Ultra HD Blu-ray lemezeken megjelenő Dolby Vision formátumú filmekhez is.

 

A Panasonic is a CES-t választotta, hogy bemutassa a világ első HDR-képes, professzionális képfeldolgozást is támogató Ultra HD OLED tévéjét. Példátlan pontosságú és látványos szépségű képeivel a Panasonic EZ1000 hozzáférhetővé teszi a legújabb OLED technológia teljes kontraszt- és a színpotenciálját. A lehető legjobb hangminőség biztosítása érdekében az EZ1000 dinamikus penge hangfalait az elismert audiomárka, a Technics mérnökei hangolták.

 

A Master HDR OLED panel az EZ1000 szívében két helyen is meghaladja elismert elődje, a CZ950 teljesítményét. Először is, a hagyományos OLED fényerejének kétszeresét tudja kibocsátani. Másodszor, szinte a teljes DCI színskála megjelenítésére képes, márpedig ez a valódi, nagy dinamikájú HDR képek létrehozásának kritikus pontja. Ez komoly előrelépést jelent a CZ950 modellhez képest.

 

A panel teljesítményének e két jelentős fejlődése az Absolute Black szűrőben egyesül, amely elnyeli a környezeti fényt és a tükröződést, így biztosítva azt, hogy amennyiben a kép egy része fekete, az valóban feketének is látszik. Ezen felül a magenta színt – amely világos helyiségekben igencsak rontja az OLED képernyők teljesítményét – teljesen kiiktatták.

 

Az EZ1000 képét a Studio Colour HCX2 processzor alkotja meg, a Panasonic fogyasztói televízióba mostanáig beépített legerősebb képfeldolgozója. Mindebben vezető szerepe van a páratlan „Delta Zero” pontosságnak. Az EZ1000 egy olyan 3D keresőtáblát használ, amely nagyon hasonló a Panasonic professzionális film- és tévéadást monitorozó részlegén alkalmazotthoz. Ezzel az EZ1000 a tévékészülékek világának legpontosabb színeit képes visszaadni.

 

Az HCX2 processzor megküzd a tévék egyik legkomolyabb ellenfelével, a csaknem fekete képterületeken elvesző részletekkel. Az OLED egyik legnagyobb erőssége, hogy csodálatosan gazdag, mély fekete szín létrehozására képes. Ahhoz azonban, hogy ezeket a fekete színeket létrehozza, az OLED pixelek alapjában véve kikapcsolnak, és a visszakapcsolásuk, tévétechnológiai kifejezéssel élve, meglehetősen nagy fizikai „ugrással” jár. A Panasonic azonban a plazmatévék területén megszerzett tapasztalatainak köszönhetően képes kompenzálni ezt az OLED-panel technológiára jellemző jelenséget; ennek eredményeképpen még a legsötétebb jelenetekben is hihetetlen mennyiségű részlet jelenik meg.

 

A Panasonic szeretné folytatni együttműködését Mike Sowával, az ismert hollywoodi professzionális színmérnökkel, hogy elvégezzék az EZ1000 finomhangolását még júniusi piaci bevezetése előtt. Ezzel biztosítják majd, hogy a tévé pontosan közvetítse a filmek készítőinek eredeti elképzeléseit.

 

Az EZ1000 HCX2 processzorának hangolásakor a Panasonic hollywoodi laboratóriuma szakembereinek évtizedekre visszanyúló tapasztalatait is használta. Így sikerült elérni, hogy a televízió olyan képminőséget nyújtson, amely hűen tükrözi az alkotói szándékot.

 

A Panasonic hosszú hollywoodi jelenlétének eredményeképpen az EZ1000 egy sor félprofi funkciót is tartalmaz: például lehetővé teszi a professzionális felhasználóknak, hogy SD/USB hordozók segítségével igény szerint feltölthessék saját színes 3D keresőtáblájukat. Az OLED tévé tartalmazza az Imaging Science Foundation (isf) kalibrációs beállításait és kompatibilis a Portrait Display CalMAN kalibrációs rendszerrel. Ezek a funkciók további bizonyítékokkal szolgálnak a fogyasztók számára is az EZ1000 egyedülálló képminőségének pontosságáról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA