- Hirdetés -

Tévé-forradalom a CES-en

|

Elképesztően keskeny, mindössze 2,57 milliméteres televíziót mutatott be az LG a Las Vegas-ban zajló szórakoztató-elektronikai kiállításon, a CES-en. A Panasonic az EZ1000 modellel a televíziós technológia határait feszegeti, és a cég ígérete szerint Hollywood-ot varázsolja az otthonokba.

 

Az LG Electronics (LG) a 2017-es CES-en mutatja be legújabb, csúcskategóriás LG SIGNATURE OLED TV W modelljét, amely a vállalat új síkképernyős tévékínálatának zászlóshajója is egyben. Az új, 2017-es LG OLED termékcsalád tíz, Active HDR technológiával és Dolby Atmos hangrendszerrel felvértezett modellt foglal magában. A portfólió legnagyobb különlegessége a Picture-on-Wall formavilágú, mágneses tartókkal a falra rögzíthető, pengevékony, 77 colos képátlójú LG SIGNATURE OLED TV W modell, mely elnyerte a 2017-es CES legjobb innovációjának járó díját.

 

Az LG 2017-es OLED TV termékpalettáját — amely a 77/65W7, a 77/65G7, a 65/55E7, a 65/55C7 és a 65/55B7 modellekből áll — továbbra is a páratlan színhűség, a tökéletes fekete megjelenítésének képessége, ezáltal a végtelen kontrasztarány és a rendkívül széles színskála jellemzi. A vállalat legújabb OLED televíziói ezekre az alapokra épültek, és olyan, rendkívül korszerű megoldásokkal érkeznek, amelyek révén a készülékek valódi szórakoztató központtá válhatnak. Az LG 2017-es OLED modelljei közül a B7 és C7 sorozat készülékeinek közös jellemzője a pengevékony formaterv, az E7 és a G7 sorozatot a Picture-on-Glass üveglapos dizájn teszi különlegessé, a legújabb W7 sorozat pedig a meghökkentően különleges, pengevékony Picture-on-Wall kialakítás révén válik igazán egyedivé.

 

A W7 sorozat innovatív formaterve az LG „a kevesebb több” filozófiáját követi, vagyis a készülék alkotói minden felesleges elemet száműztek a készülékről, hogy a képernyő szépsége megfelelő hangsúlyt kapjon. A W7 olyan karcsú hogy a néző számára úgy tűnik, mintha a levegőben lebegne a készülék, így még könnyebb elmerülni a látványban. A 65 colos tévé mindössze 2,57 mm vékony OLED panelje a mágneses tartók révén közvetlenül a falra rögzíthető úgy, hogy nem marad rés a készülék és a fal síkja között. Az erőteljes hangszórók és a páratlan Dolby Atmos hangrendszer szintén azt szolgálja, hogy a néző teljesen eggyé válhasson az élménnyel. A W7 sorozat egyedi formaterve azt az illúziót adja, mintha egy ablakon néznénk ki, nem pedig tévéznénk.

 

A W7 OLED TV sorozat is az LG OLED készülékeinek pixelenként vezérelhető fényerő technológiájára épül, melynek köszönhetően a fényt kibocsátó képpontok külön-külön, egyesével ki- és bekapcsolhatók, fényerejük egyenként szabályozható. Ez a technológia fényszivárgás nélkül képes a tökéletes fekete megjelenítésére, így végtelen kontrasztarányt nyújt, egymilliárd lehetséges színárnyalat visszaadása mellett. Mindezen túl ráadásul az összes 2017-es LG OLED TV modellben megtalálható az ún. ULTRA Luminance technológia, amely ott garantálja a lehető legnagyobb fényerőt, ahol szükség van rá.

 

A Dolby legkorszerűbb mozitermeiben világszerte alkalmazott magas dinamikatartományú (HDR) technológiával a Dolby Vision magasabb szintre emeli az otthoni tévézés élményét, hiszen nagyobb fényerőt és kontrasztot biztosít, valamint az életteli színek még teljesebb palettáját nyújtja. A tökéletes hangzásért a Dolby Atmos technológia felel: a nézők úgy érezhetik, mintha egyenesen a képernyőn futó események közepébe csöppentek volna: az erőteljes, gazdag hangzás az egész helyiséget kitölti — beleértve a fejek fölötti teret is —, a hallgatóságot teljesen körülölelve. A Dolby mindezt úgy éri el, hogy minden egyes hangforrás relatív elhelyezkedését elkülöníti, amivel olyan hihetetlenül részletes hangzást hoz létre, amilyen gazdag és többrétegű hangzást a való világban is megtapasztalhatunk.

 

Az LG 2017-es OLED készülékei az otthonok valódi szórakoztató-központjának számítanak, hiszen amellett, hogy a tévék között a világon elsőként alkalmazzák a Dolby Atmost, egyszerre nyújtanak élvonalbeli képalkotási- és hangtechnológiát is. A Dolby Vision és a Dolby Atmos együtt olyan átfogó megoldást kínálnak, amelyet világszerte támogatnak a professzionális tartalom-előállítók és –disztribútorok. Jelenleg több mint 80 mozifilm kompatibilis a Dolby Vision, több mint 100 a Dolby Atmos formátummal, mindkettővel pedig 25 alkotás élvezhető. Ezen felül több mint 100 órányi tartalom érhető el Dolby Vision formátumban a vezető műsorszolgáltatóknál világszerte, illetve a fogyasztók várhatóan még az idén hozzáférhetnek az Ultra HD Blu-ray lemezeken megjelenő Dolby Vision formátumú filmekhez is.

 

A Panasonic is a CES-t választotta, hogy bemutassa a világ első HDR-képes, professzionális képfeldolgozást is támogató Ultra HD OLED tévéjét. Példátlan pontosságú és látványos szépségű képeivel a Panasonic EZ1000 hozzáférhetővé teszi a legújabb OLED technológia teljes kontraszt- és a színpotenciálját. A lehető legjobb hangminőség biztosítása érdekében az EZ1000 dinamikus penge hangfalait az elismert audiomárka, a Technics mérnökei hangolták.

 

A Master HDR OLED panel az EZ1000 szívében két helyen is meghaladja elismert elődje, a CZ950 teljesítményét. Először is, a hagyományos OLED fényerejének kétszeresét tudja kibocsátani. Másodszor, szinte a teljes DCI színskála megjelenítésére képes, márpedig ez a valódi, nagy dinamikájú HDR képek létrehozásának kritikus pontja. Ez komoly előrelépést jelent a CZ950 modellhez képest.

 

A panel teljesítményének e két jelentős fejlődése az Absolute Black szűrőben egyesül, amely elnyeli a környezeti fényt és a tükröződést, így biztosítva azt, hogy amennyiben a kép egy része fekete, az valóban feketének is látszik. Ezen felül a magenta színt – amely világos helyiségekben igencsak rontja az OLED képernyők teljesítményét – teljesen kiiktatták.

 

Az EZ1000 képét a Studio Colour HCX2 processzor alkotja meg, a Panasonic fogyasztói televízióba mostanáig beépített legerősebb képfeldolgozója. Mindebben vezető szerepe van a páratlan „Delta Zero” pontosságnak. Az EZ1000 egy olyan 3D keresőtáblát használ, amely nagyon hasonló a Panasonic professzionális film- és tévéadást monitorozó részlegén alkalmazotthoz. Ezzel az EZ1000 a tévékészülékek világának legpontosabb színeit képes visszaadni.

 

Az HCX2 processzor megküzd a tévék egyik legkomolyabb ellenfelével, a csaknem fekete képterületeken elvesző részletekkel. Az OLED egyik legnagyobb erőssége, hogy csodálatosan gazdag, mély fekete szín létrehozására képes. Ahhoz azonban, hogy ezeket a fekete színeket létrehozza, az OLED pixelek alapjában véve kikapcsolnak, és a visszakapcsolásuk, tévétechnológiai kifejezéssel élve, meglehetősen nagy fizikai „ugrással” jár. A Panasonic azonban a plazmatévék területén megszerzett tapasztalatainak köszönhetően képes kompenzálni ezt az OLED-panel technológiára jellemző jelenséget; ennek eredményeképpen még a legsötétebb jelenetekben is hihetetlen mennyiségű részlet jelenik meg.

 

A Panasonic szeretné folytatni együttműködését Mike Sowával, az ismert hollywoodi professzionális színmérnökkel, hogy elvégezzék az EZ1000 finomhangolását még júniusi piaci bevezetése előtt. Ezzel biztosítják majd, hogy a tévé pontosan közvetítse a filmek készítőinek eredeti elképzeléseit.

 

Az EZ1000 HCX2 processzorának hangolásakor a Panasonic hollywoodi laboratóriuma szakembereinek évtizedekre visszanyúló tapasztalatait is használta. Így sikerült elérni, hogy a televízió olyan képminőséget nyújtson, amely hűen tükrözi az alkotói szándékot.

 

A Panasonic hosszú hollywoodi jelenlétének eredményeképpen az EZ1000 egy sor félprofi funkciót is tartalmaz: például lehetővé teszi a professzionális felhasználóknak, hogy SD/USB hordozók segítségével igény szerint feltölthessék saját színes 3D keresőtáblájukat. Az OLED tévé tartalmazza az Imaging Science Foundation (isf) kalibrációs beállításait és kompatibilis a Portrait Display CalMAN kalibrációs rendszerrel. Ezek a funkciók további bizonyítékokkal szolgálnak a fogyasztók számára is az EZ1000 egyedülálló képminőségének pontosságáról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...