- Hirdetés -

Tippek az adatvédelemért

|

- Hirdetés -

A felhasználók jelentős köre még mindig azt gondolja, hogy nem érheti veszély az interneten, hiszen – szerinte – nem kattint gyanús linkekre és amúgy is vírusírtót használ. Az online bűnözés azonban egyre kifinomultabb, amely ellen a hatékony végpontvédelem mellett a felhasználókra is nagy felelősség hárul. A Panda Security ezért összegyűjtött néhány alapvető óvintézkedést, amivel a cégek mellett az egyéni felhasználók is sokat tehetnek adataik biztonságáért.

Az ENISA (Európai Uniós Kiberbiztonsági Ügynökség) nemzetközi, valamint a Nemzeti Kiberbiztonsági Intézet hazai koordinálásával megkezdődött az októberi Kiberhónap, amelynek célja a digitális eszközökön a biztonsági tudatosság növelése és az internetes fenyegetések széles körben való megismertetése.

Az ingyen Wi-Fi valójában hazárdjáték

A hotelekben, kávézókban vagy más nyilvános helyeken elérhető, ingyenes Wi-Fi hálózatok számos esetben alig, vagy egyáltalán nem nyújtanak védelmet. Az sem ritka, hogy az internetes csalók másolt Wi-Fi névvel kreálnak hamis hálózatot a közeli vendéglátóhely nevében, így az arra csatlakozó okostelefonunk, számítógépünk teljesen védtelen marad. Lehetőleg kerüljük ezeket az ingyenes hálózatokat. Ha mindenképpen csatlakoznunk kell, használjunk titkosított kapcsolatot (VPN). Ne használjuk a közösségi oldalakat, és soha ne használjuk a netbankot és olyan weboldalt, ami fontos adatunkat kezeli. Erre a célra használjuk a mobiladat-forgalmunkat, amely a telefonunk segítségével a számítógépünkkel is megosztható.

A csalók már a levelesládánkban vannak

Adathalász e-mailnek hívjuk, amikor csalók általában egy ismert szolgáltató nevét felhasználva, sürgősséget, határidőt jelezve, küldenek valódinak tűnő, félrevezető e-mailt. Ebben arra kérik az ügyfelet, hogy egy linken keresztül adja meg jelszavát, felhasználónevét és egyéb személyes információkat, akár bankkártya adatokat is. Ugyanide tartoznak a hivatalosnak tűnő, megbízható dokumentumba kódolt vírust rejtő e-mailek, vagy a közelmúltban itthon is nagy visszhangot kapott, lakáseladással kapcsolatos, összehangolt csalások. Ha gyanús a levél, mindig ellenőrizzük a feladó címét, akár úgy, hogy telefonon felkeressük, vagy megnézzük a vállalat honlapját, hogy valós-e az e-mail cím. Soha ne nyissunk meg, töltsünk le ismeretlen csatolmányt, alkalmazást!

A járvány nem válogat, akár csak a kártevő szoftverek

Talán a legszélesebb körben ismert kártevő szoftver (malware) az úgynevezett trójai vírus, de több típus is létezik. Ezek a szoftverek a közhiedelemmel ellentétben az összes operációs rendszerre veszélyesek, ráadásul nagyvállalatoktól kezdve, az állami szerveken át a magánfelhasználókig mindenkit támadnak. Minden eszközünk veszélyben lehet, amin keresztül adatokhoz férhetnek hozzá, motivációjuk pedig mindig a rendszereink veszélyeztetése vagy megbénítása, és az ezeken keresztüli anyagi haszonszerzés. Kezeljük ezért óvatosan a kapott vagy talált adathordozókat, illetve ne kattintsunk gyanús linkekre. Ezek a kártevők megoldások sorát használják, hogy bejussanak a rendszerünkbe, ezért a teljes biztonság érdekében használjunk komplex végpontvédelmet az összes eszközünkön.

Minél bonyolultabb, annál jobb

A SplashData több millió kiszivárgott adatot átfésülve minden évben közzéteszi a leggyakrabban használt jelszavak listáját. Az eredmény megdöbbentő: a legnépszerűbb évek óta az 123456 kombináció, de a top 10-ben további ehhez hasonló, gyakorlatilag másodpercek alatt feltörhető jelszavak sorakoznak. A hackerek dolgát könnyíti ugyancsak, hogy sokan mindenhova ugyanazt a jelszót használják. Mindig olyan biztonsági kulcsot válasszunk ezért, ami megjegyezhető, de kellően bonyolult. Ne tároljuk ezeket könnyen hozzáférhető dokumentumokban, cetliken, füzetekben. Ne küldjük el jelszavunkat elektronikus úton sem rokonoknak, sem barátoknak. Amennyiben lehetséges, 2-3 havonta cseréljük le a biztonsági kulcsokat. Ellenben, ha nem akarunk ennyi adatot fejben tartani, használjunk megbízható jelszógeneráló alkalmazásokat. Ezek segítségével létrehozhatunk és tárolhatunk is jelszavakat, mindemellett egy mesterkulcshoz hasonlóan működő szóval azonnal elő is hívhatjuk őket.

#ThinkB4Uclick! Gondold át, mielőtt rányomsz!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...