- Hirdetés -

Tízmilliárd dekorkozmetikumokra

|

Az arc-és testápoló termékek, valamint a dekorkozmetikumok piacán töretlen felívelés egy optimista időszak szintén optimista leképeződése. A magyarországi fogyasztói bizalom stabilizálódása és a kiskereskedelmi piac európai átlag fölötti, dinamikus bővülése 5 százalékos vegyiáruforgalom-növekedést eredményezett értékben, derül ki a Nielsen adataiból. A dekorkozmetikumok és testápoló termékek különösen népszerűek, ezeket az egyszázalékos mennyiségi csökkenés egyáltalán nem érintette: a teljes, 388 milliárdos vegyiáru-forgalom közel egyötödét (21%) teszik ki 2016. február és 2017. január között.

 

A kiskereskedelem piaci dinamikában és a vásárlási szokásokban bekövetkező változások új trendeket vázolnak fel, és az internetes vásárlások is erőteljesen formálják a költéseket. A Nielsen globális felmérése szerint a magyarok 27 százaléka vásárolt már szépség- és testápolási terméket a világhálón, ezzel közelítünk az európai átlaghoz (33%). Az szépségápolási termékek online vásárlása iránt olyannyira fogékonyak a magyarok, hogy tízből négyen ugyanolyan gyakran költenek hagyományos és virtuális boltban egyaránt.

 

Szépségápolási termék vásárlásakor a fogyasztói döntés meghozatala előtt a magyarok harmada (31%) szereti saját szemével az üzletben megtekinteni a kívánt terméket, és ugyanekkora a kuponos-kedvezményes honlapok vonzereje is. Az ismerősök, barátok ajánlása is erősen befolyásolja, mi kerül végül a kosárba, tízből hárman kifejezetten erre alapozzák döntéseiket. A magazinok, újságok vizuális és tartalmi ingerei sem elhanyagolható mértékben, 28%-kal hatnak a kozmetikumok, bőrápoló termékek fogyasztóira.

 

„A szépségápolási kategóriákban továbbra is elsöprő a modern kereskedelmi csatornák túlsúlya. Míg más vegyi áru kategóriák esetében a hagyományos élelmiszerüzletek is jelentősen kiveszik részüket az országos forgalomból, addig a dekorkozmetikum vagy az arcápolás növekedését elsősorban a drogériák, hipermarketek határozzák meg” –mondta Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője.

 

Tarol a dekorkozmetikum: 2016. február és 2017. január között tízmilliárd forgalom fölött teljesített – ez az előző évi azonos időszakkal szemben értékben 16, míg mennyiségben 14 százalékos a növekedés. Nagy kedvencek közé tartozik továbbra is az alapozó, a szempillaspirál és a körömlakk. Népszerűek a szemceruzák és a rúzsok is. Lendülettel jönnek fel a szemöldökceruzák és a pirosítók.

 

A kelendő dekormozmetikumok eltávolítására használatos arclemosó szegmens sem szégyenkezhet: 18%-kal ugrott meg mennyiségi eladásuk, értékben pedig 11%-kal. Hozza a papírformát az arc- és arcápolási termékek piaca is: mennyiségben 13 százalékkal több fogyott belőlük, míg értékben 5 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe, amellyel így hétmilliárdot hasít ki a teljes piacból. Kisebb ugyan, de figyelemreméltóan növekvő szegmens az arcmaszkoké: mind értékben, mind mennyiségben 37%-kal nőtt irántuk a kereslet.

 

A tusfürdők is töretlenül népszerűek: 7 százalékos értékbeli, 6 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 18 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak 2016. február és 2017. január között. A kimondottan férfiaknak vagy nőknek szánt termékek is megtalálták a helyüket a piacon: az összforgalom 81 százaléka ezekből a termékekből fogy.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...