- Hirdetés -

Több mint 170 millió forintnyi támogatásról döntött a Médiatanács

|

Televíziós műsorok készítéséhez több mint 127 millió forinttal, közösségi médiaszolgáltatók folyamatos működési feltételeinek biztosításához pedig több mint 45 millió forinttal járul hozzá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa támogatási programjai aktuális fordulóiban. A testület ismét megbírságolta a Balázsék című műsorszámot a kiskorúakat védő jogszabályok figyelmen kívül hagyása miatt, ezúttal több mint hétmillió forint a büntetés.

A televíziós közéleti magazinműsorok, illetve televíziós hírműsorok és kulturális magazinműsorok készítésének támogatására kiírt TVÁLLANDÓ2024 pályázat második fordulójában beérkező 28 pályázatból 26-ot talált támogatásra érdemesnek szeptember 17-i ülésén a Médiatanács. Közéleti magazinműsorok készítésére 6 pályázó között több mint 18 millió forintot, hírműsorok készítésére 9 pályázó között több mint 87 millió forintot, míg kulturális magazinműsorok készítésére 11 pályázó között több mint 21 millió forintot osztott szét a testület.

A KMUSZ2024 pályázat keretében a magyarországi közösségi médiaszolgáltatási jogosultsággal rendelkező médiaszolgáltatók kaphatnak hozzájárulást a folyamatos működésüket biztosító műszaki fejlesztések megvalósításához. A pályázat első fordulójának eredményeként 14 jelentkező jutott összesen 45 millió forinthoz.

A testület ugyanezen az ülésén megállapította, hogy a Rádió1 a Balázsék című műsorszám június 11-én 6 óra 3 perckor közzétett adásával ismét megsértette a médiatörvény kiskorúakat védő rendelkezéseit. A médiaszolgáltató ugyanis a III. korhatári kategóriába sorolta a műsorszámot (tizenkét éven aluliaknak nem ajánlott), holott azt a IV. korhatári kategóriába (tizenhat éven aluliaknak nem ajánlott) kellett volna sorolni a közvetlen és közvetett szexuális utalások, valamint a közönséges, trágár nyelvhasználat miatt. A műsorszámok korhatári kategóriába sorolására és sugárzási időpontjára vonatkozó törvényi előírások megsértése miatt a Médiatanács 7 millió 150 ezer forint bírságot rótt ki a médiaszolgáltatóra, a Radio Plus Kft.-re, és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte. A jogsértés ismételtségére tekintettel a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjét 175 ezer forint bírsággal sújtotta a testület.

A bejelentő szerint trágár nyelvezete miatt vizsgálta a Médiatanács a RETRO Rádión június 10-én reggel 6 óra 8 perctől sugárzott Bochkor című műsorszámot. A hatósági ellenőrzés megállapítása szerint az elhangzottak megfeleltek a 12–16 év közötti korosztály érettségi szintjének, a műsorszám nyelvezete sem volt alkalmas a védendő korosztály kedvezőtlen befolyásolására, ezért a Médiatanács nem indított közigazgatási hatósági eljárást a médiaszolgáltatóval szemben.

A Spirit FM azért kapott 100 ezer forint bírságot, mert május 27. és június 2. között nem tett közzé az előírtaknak megfelelő mennyiségű közszolgálati műsorszámot, szöveges tartalmat és hírműsorszámot, és túllépte a zenei művek maximális arányára vonatkozó vállalását is. A testület a médiaszolgáltatót, a Közösségi Rádiózásért Egyesületet a bírság mellett a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte.

A hatoscsatornán június 5-én 21 órakor közzétett és négy alkalommal megismételt Tea Glóriával című műsorszám Az egészségmegőrzés új útjai rovatában egy termék népszerűsítésének módja és mértéke meghaladta a jogszerű termékmegjelenítés kereteit, ezáltal az LP Média Kft. összesen öt alkalommal sértette meg a termékmegjelenítésre vonatkozó jogszabályt. A Médiatanács figyelmeztette a médiaszolgáltatót, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményének, és tartózkodjon a jövőbeni jogsértésektől.

Az NMHH a NICAM-hoz, a klasszifikációs rendelkezések érvényesülését vizsgáló holland szervezethez fordult a Netflixen elérhető Jurassic World: Káoszelmélet című műsorszám egyes részei – Irány a farm (6. évad 3. epizód); Félúton (6. évad 5. epizód); Szabadesés (6. évad 6. epizód); Akkor éjjel (6. évad 7. epizód); valamint A kezdet vége (6. évad 10. epizód) – miatt. Az epizódokat a holland joghatóság alá tartozó médiaszolgáltató 7+ korhatári jelöléssel látta el, ami a magyar szabályozás szerint a II. korhatári kategóriának (hat éven aluliak számára nem ajánlott) feleltethető meg, azonban a félelemkeltő és szorongásfokozó jelenetsorok miatt az epizódok a III. korhatár-kategóriába (tizenkét éven aluliaknak nem ajánlott) tartoznának, ezért az NMHH értesítette a NICAM-ot a vélelmezett jogsértésről, felkérte a szükséges intézkedések megtételére. A NICAM jelezte az NMHH felé, hogy eltérést észlelt a 7+ korhatári jelölés, valamint az adatbázisában szereplő, ijesztő képek miatt alkalmazandó 9+-os korhatár-besorolás között, és erről értesítette a médiaszolgáltatót. A médiaszolgáltató a NICAM megkeresését követően 10+-ra változtatta az epizódok besorolását, amelyek most már így érhetők el a Netflix felületén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...