További jelentős növekedés várható az OTT-piacon, a Digital TV Research előrejelzése szerint 2023 és 2029 között 53 milliárd dollárral bővülnek a szektor bevételei. Az amerikai piac továbbra is meghatározó, igaz részesedése a globális költésből csökken majd.
Az idén várhatóan 162 milliárd dolláros bevételre tesznek szert a cégek OTT videós tartalomszolgáltatásból – derül ki a Digital TV Research legfrissebb jelentéséből. A kutatócég várakozása szerint a következő időszakban, 2029-ig 33 százalékkal nőhet ez az összeg, és a vizsgált periódus végére elérheti a 215 milliárd dollárt.
Az elemzés szerint az Egyesült Államok marad a legnagyobb piac, amelynek részesedése a globális bevételekből 2029-ben 38 százalék lehet az idei 46 százalék után. A vállalat előrejelzése szerint az amerikai bevételek 2023 és 2029 között 8 milliárd dollárral emelkednek, és elérik a 82 milliárd dollárt.
A Digital TV Research szerint az SVOD marad a fő OTT bevételi forrás, amely 2023 és 2029 között 19 milliárd dollárral, 127 milliárd dollárra nő. Az AVOD bevételek esetében ugyanakkor gyorsabb ütemű bővüléssel lehet majd számolni a vizsgált időszakban.
„A TV-sorozatok és filmek AVOD-bevétele 2029-re eléri a 69 milliárd dollárt, ami 30 milliárd dollárral több, mint a 2023-as 39 milliárd dollár. Ezek a számok alacsonyabbak, mint az előző jelentésünkben szereplő adatok, ami a globális reklámtevékenység lassulásának és az amerikai nagy platformok által a vártnál lassabban bevezetett hibrid AVOD-SVOD platformoknak tudható be” - mondta el Simon Murray, a Digital TV Research vezető elemzője.