Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó néhány saját sorozattal készülnek 2022-re. A szakember beszélt arról is, hogy hungarikum-e a török sorozatok hazai sikere és elmondta, miért ér véget a Jóban rosszban.
– A TV2 idei produkciói közül volt olyan, amitől többet vártál volna?
– A Totem című saját fejlesztésű műsorunktól vártunk többet, de mindenképp hasznos tapasztalatokat szereztünk, amiket a jövőben hasznosítani tudunk.
– A Barátok köztöt túlélte a Jóban rosszban, viszont hamarosan ez a sorozat is lekerül a képernyőről. Miért döntöttetek a befejezés mellett?
– A jövőben kiemelt hangsúlyt fektetünk a tematikus kábelcsatornáink saját gyártású tartalmainak fejlesztésére, így a Jóban rosszban programstratégiai okokból ér véget. Nem volt könnyű meghozni ezt a döntést, hiszen a sorozat a TV2 Csoport történetének fontos része volt az elmúlt 16 évben. A változtatás azonban lehetővé teszi, hogy a csatornáinkra még több saját gyártású produkciót készítsünk.
– A Big Picture-ön már bejelentetted, hogy Pepe címmel jövőre egy új heti sorozat indul a TV2-n. Ezenfelül lesznek nálatok újabb saját gyártású sorozatok?
– Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák és a dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán. A Pepe című sorozatunk előkészítése már egy éve zajlik, a forgatást néhány hete fejeztük be, így most erre koncentrálunk. További sorozatprojektek előkészítési szakaszban vannak, így ezekről érdemben még nem beszélhetek.
– A török sorozatok kedveltsége magyar sajátosság?
– Az egyértelműen látszik, hogy a tőlünk nyugatabbra lévő piacokon nincs még hagyománya, és inkább a mi régiónkban vagy tőlünk keletebbre sikeresek. Hogy ez meddig lesz így, az nagy kérdés, mert több nyugat-európai tévés vezetővel is beszéltem, akik gondolkodnak a kipróbálásukon, látva a nemzetközi sikereket.
– A TV2 Csoport kábelportfóliója terén már egy ideje nem volt változás. Várható a következő hónapokban ezen a téren megújulás, átpozicionálás? Vagy most pont minden csatorna jó úgy, ahogy van?
– Finomhangolások folyamatosan zajlanak, és ahogy korábban is említettem, a kábelportfóliónk csatornáin egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a saját gyártású műsorok. Néhány hete indult, és azóta is nagy sikerrel fut a TV2 Séfen a Hal a tortán. A műsornak köszönhetően novemberben mindhárom célcsoportban, a teljes napra vetítve a TV2 Séf lett a legnézettebb gasztrocsatorna. A SuperTV2-n jelentkező Mintaapák ugyancsak jelentősen hozzájárult az adó főműsoridős átlagának emelkedéséhez
Heszler Róbert
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami tévés piaci melléklettel jelent meg.