Topvezetők 2021-ről és 2022-ről: Somlói Zsolt és Urbán Zsolt

Sorozatunk következő részében Somlói Zsolt beszél a jövő év kihívásairól, köztük az inflációról és az ellátási lánc zavarairól. Urbán Zsolt pedig elárulta, hogy mire volt a legbüszkébb 2021-ben és beszámolt a 2022-es célkitűzésekről is.

Komoly generációváltás történt

Somlói Zsolt, Mindshare, ügyvezető igazgató

2021

Kifejezetten jó évet sikerül zárni az idén. Mind forgalomban, mind profitban bővültünk. 2021-ben hozzávetőlegesen a forgalmunk felénél, a három legnagyobb ügyfelünknél kellett bizonyítanunk, és mind a hárman bizalmat szavaztak nekünk az elkövetkező évekre.

Sikerült megtartani a pozíciónkat

Nagyon komoly generációváltás volt az ügynökségben, sok kiváló fiatal kollégám váltott pozíciót, lépett előre. Az előléptetéseink háromnegyedére belső promóció útján került sor. Sikerült megtartani piaci pozícióinkat és mind a három nagy ügyfelünkkel újra aláírni a szerződést.

Kihívások

A legnagyobb kihívás 2022-ben az extenzív, intenzív bővülés menedzselése lesz. A megfelelő kollégák megtartása, megtalálása, képzése és motiválása. A magas általános és élelmiszer-infláció, illetve a reklámpiac stagnálása közötti feszültség csökkentése. Ahhoz, hogy kollégák ne szenvedjenek reálbércsökkenést, legalább két számjegyű fizetésemelésre lesz szükség, de a médiapiac abszolút nem nő ennyit. Nagy kérdés lesz jövőre, hogy sikerül-e az ellátási láncban lévő anomáliákat és az energiaalapanyagár-emelkedést a megfelelő mederbe terelni vagy legalábbis valamennyire tervezni. Sok szektor nagyon visszafogta a költését vagy nem tesz vállalást, mert nem tud előre tervezni a külső bizonytalanság miatt.

 

Folyamatos képzés

A célok között szerepel, hogy nagyobb gondot fordítsunk a belső kohézióra, a vállalat értékrendjének átadására. A csapatszellemet tovább erősíteni, az új kollégák emberi és szakmai beilleszkedését segíteni. Valamint a folyamatos képzés mind szakmailag, mind készségszinten kiemelkedően fontos lesz jövőre. Remélhetőleg Covid utáni időszakról beszélhetünk, így ha nem is tér vissza minden oda, ahová 2020-ban, de ebben a megváltozott környezetben is kiemelten kell kezelni a személyes kapcsolatokat a kollégák, az ügyfelek és a médiatulajdonosok terén egyaránt.

 

Emberfeletti teljesítménnyel

Urbán Zsolt, 1080p, ügyvezető igazgató

 

 

Komoly növekedés

Azt gondolom, a tavaly év vége már sokakat megnyugtatott az előzetes, mondjuk év eleji vagy év közepi várakozásokhoz képest. Az idei esztendőt azért nem mondom, hogy a legnagyobb nyugalommal kezdtük, de hál’ istennek igen komoly növekedést tudtunk elérni nemcsak 2020-hoz, hanem 2019-hez képest is a teljes cégcsoport és az egyes részlegek területén is.

Új stratégiával

A legbüszkébb a csapatunkra vagyok. A 2020-as események eléggé kijózanították a szakmát, az idén új stratégiával, belső átszervezésekkel, új pozíciókkal indultunk neki az évnek, és lekopogom, de úgy tűnik, bevált. A csapat sokszor emberfeletti teljesítménnyel, új ügyfeleket szerezve, a régi ügyfelek kiszolgálását magasabb szintre hozva teljesítette az évet, amely nagyszerű! Van még mit tenni, de az irány jó.

Sok megoldandó feladat

Kihívások folyamatosan jelentkeznek – át is szőtték az évet –, így minden ügyfelünk más és más megpróbáltatások elé néz és nézett, ez pedig számunkra is sok megoldandó feladatot adott. Az gondolom, hogy ha egyet kell kiemelni a várakozásokból, akkor biztosan a megkezdett stratégiánk és a belső folyamataink tökéletesítése a legfontosabb feladat számomra.

Egyértelmű célok

Lokális ügynökségként a növekedés csak és kizárólag a szakmai felkészültségtől, a jó és gyors reakcióképességtől, a kiváló szolgáltatástól és persze az ezzel járó jó hírnévtől függ. A célunk egyértelmű, tökéletesíteni minden pontot, új szolgáltatásokat bevezetni és sikerre vinni ügyfeleink márkáit. Ügynökségi csoportunk szolgáltatásai lefedik a teljes vertikumot, a legfontosabb, hogy minden területen egyöntetűen magas minőségű szolgáltatást végezzünk.