- Hirdetés -

Tovább csökkenti műanyaghasználatát az Auchan

|

Az Auchan Magyarország több éve tudatos lépéseket tesz a környezeti terhelésének csökkentéséért. A vállalat 2019 óta következetes stratégiát folytat annak érdekében, hogy csökkentse a karbonlábnyomát és a műanyagfelhasználását. 2022 áprilisában a hazai piacon elsőként végleg kivezették az egyszerhasználatos, letéphető műanyagzacskókat. Az Auchan újabb környezettudatos szolgáltatásaival és termékeivel szeretné elősegíteni a vásárlók felelős fogyasztói magatartását, amely a jövőnk szempontjából kulcsfontossággal bír.

A vállalat összetett fenntarthatósági stratégiájának kiemelt része a műanyagfelhasználás folyamatos és szisztematikus csökkentése. A műanyag jellemzően a termék teljes életciklusa során jelen van: a gyártástól, a szállításon és a csomagoláson át, egészen addig, amíg a vásárló hazaviszi, majd a termék felhasználását követően kidobja. Ezért az Auchan a körforgáson alapuló műanyaggazdálkodás hatékonyabb modelljének kialakítására törekszik, hogy ezzel is elősegítse a műanyag mennyiségének csökkentését, illetve az újrafelhasználás és az újrahasznosítás ösztönzését.

Forradalmi lépés volt 2022 áprilisában, hogy a hazai piacon elsőként vezették ki a zöldség-gyümölcshöz, illetve a pékárukhoz használt súlyosan környezetszennyező, letéphető műanyagzacskókat, az úgynevezett rollbageket. Az egyszerhasználatos műanyag csomagolóeszközök helyett környezettudatos alternatívákban vihetik haza a vásárlók a termékeket. Ennek köszönhetően az elmúlt 31 hónap alatt mintegy 441 tonna műanyagot spórolt meg a vállalat, ami 844 tonna CO2e kibocsátással egyenértékű. Ez a lépés jól mutatja, hogy milyen nagy hatása van egy-egy rendszerszinten bevezetett hulladékcsökkentési megoldásnak.

Az Auchan azóta is igyekszik új aktivitásokkal felhívni a vásárlók figyelmét a környezettudatosságra. Tavaly egy, a műanyaghasználat csökkentésére irányuló dizájnpályázatot hirdettek az áruházban kapható papírtáska újratervezésére. A pályázat különlegessége volt, hogy a győztes grafika gyártásba került, és 50 ezer Auchan papírtáskán láthattuk viszont.

Az Auchan Magyarország kitűzött célja, hogy 2025-re Magyarország egyik legfenntarthatóbb módon működő kiskereskedelmi vállalata legyen. A vállalat hosszú távú terve, hogy a sajátmárkás termékkínálat jelentős része 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kerüljön a polcokra. Nemcsak a csomagolások, hanem a csomagolóeszközök: zacskók, táskák esetében is arra törekszik az áruházlánc, hogy minél fenntarthatóbban készüljenek, illetve többször is felhasználhatók legyenek. A kasszáknál található hűtőtáskákat már lecserélték 80 százalékban a saját fóliahulladékból gyártottakra. Ezenkívül két termékkör sajátmárkás termékei esetében is elindult az újrahasznosított csomagolóanyagok használata, pl. egyes szélvédőmosó folyadékok, ioncserélt vizek ezentúl 70 százalékban újrahasznosított PET palackban, egyes toalettpapírok pedig 35 százalékban újrahasznosított fóliában lesznek elérhetők a polcokon. Továbbá Budaörsön az Auchan Bisztróban már mindenki a saját poharában, vagy termoszában kérheti a kávéját. Ennek apropóján többször használatos poharakat gyártott a vállalat, ami mostantól elérhető mindenki számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...