- Hirdetés -

Tovább csökkenti műanyaghasználatát az Auchan

|

Az Auchan Magyarország több éve tudatos lépéseket tesz a környezeti terhelésének csökkentéséért. A vállalat 2019 óta következetes stratégiát folytat annak érdekében, hogy csökkentse a karbonlábnyomát és a műanyagfelhasználását. 2022 áprilisában a hazai piacon elsőként végleg kivezették az egyszerhasználatos, letéphető műanyagzacskókat. Az Auchan újabb környezettudatos szolgáltatásaival és termékeivel szeretné elősegíteni a vásárlók felelős fogyasztói magatartását, amely a jövőnk szempontjából kulcsfontossággal bír.

A vállalat összetett fenntarthatósági stratégiájának kiemelt része a műanyagfelhasználás folyamatos és szisztematikus csökkentése. A műanyag jellemzően a termék teljes életciklusa során jelen van: a gyártástól, a szállításon és a csomagoláson át, egészen addig, amíg a vásárló hazaviszi, majd a termék felhasználását követően kidobja. Ezért az Auchan a körforgáson alapuló műanyaggazdálkodás hatékonyabb modelljének kialakítására törekszik, hogy ezzel is elősegítse a műanyag mennyiségének csökkentését, illetve az újrafelhasználás és az újrahasznosítás ösztönzését.

Forradalmi lépés volt 2022 áprilisában, hogy a hazai piacon elsőként vezették ki a zöldség-gyümölcshöz, illetve a pékárukhoz használt súlyosan környezetszennyező, letéphető műanyagzacskókat, az úgynevezett rollbageket. Az egyszerhasználatos műanyag csomagolóeszközök helyett környezettudatos alternatívákban vihetik haza a vásárlók a termékeket. Ennek köszönhetően az elmúlt 31 hónap alatt mintegy 441 tonna műanyagot spórolt meg a vállalat, ami 844 tonna CO2e kibocsátással egyenértékű. Ez a lépés jól mutatja, hogy milyen nagy hatása van egy-egy rendszerszinten bevezetett hulladékcsökkentési megoldásnak.

Az Auchan azóta is igyekszik új aktivitásokkal felhívni a vásárlók figyelmét a környezettudatosságra. Tavaly egy, a műanyaghasználat csökkentésére irányuló dizájnpályázatot hirdettek az áruházban kapható papírtáska újratervezésére. A pályázat különlegessége volt, hogy a győztes grafika gyártásba került, és 50 ezer Auchan papírtáskán láthattuk viszont.

Az Auchan Magyarország kitűzött célja, hogy 2025-re Magyarország egyik legfenntarthatóbb módon működő kiskereskedelmi vállalata legyen. A vállalat hosszú távú terve, hogy a sajátmárkás termékkínálat jelentős része 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kerüljön a polcokra. Nemcsak a csomagolások, hanem a csomagolóeszközök: zacskók, táskák esetében is arra törekszik az áruházlánc, hogy minél fenntarthatóbban készüljenek, illetve többször is felhasználhatók legyenek. A kasszáknál található hűtőtáskákat már lecserélték 80 százalékban a saját fóliahulladékból gyártottakra. Ezenkívül két termékkör sajátmárkás termékei esetében is elindult az újrahasznosított csomagolóanyagok használata, pl. egyes szélvédőmosó folyadékok, ioncserélt vizek ezentúl 70 százalékban újrahasznosított PET palackban, egyes toalettpapírok pedig 35 százalékban újrahasznosított fóliában lesznek elérhetők a polcokon. Továbbá Budaörsön az Auchan Bisztróban már mindenki a saját poharában, vagy termoszában kérheti a kávéját. Ennek apropóján többször használatos poharakat gyártott a vállalat, ami mostantól elérhető mindenki számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...