Tovább nőtt a sorozatok népszerűsége

A jó idő és a korlátozások visszavonása miatt a márciusi és áprilisi tévézési csúcs ugyan már a múlté, de még az elmúlt héten is közel öt órát töltöttek a magyarok naponta, átlagosan a tévék előtt. A sorozat csatornák részesedése ha kis mértékben is, de tovább nőtt a tematikus adók között és ezek számítottak a legnépszerűbbnek.

A múlt héten naponta átlagosan 4 óra 51 percet töltöttek a tévék előtt a magyarok a Nielsen Közönségmérés friss adatai szerint. Ez az előző héthez képest 6 perces növekedést jelent, míg 2019 hasonló időszakához képest 20 perccel több. Ugyanakkor jócskán elmarad a COVID-19 járvány miatti korlátozások idején mért csúcstól, a 13. héten például 5 óra 48 perc volt az átlagos tévézési idő.

Az egy nézőre jutó idő 6:43 perc volt, ez 10 perccel több mint az előző héten, ugyanakkor az egy évvel korábbihoz képest majdnem félórás növekedést jelent.

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a múlt héten a sorozat csatornák részesedése a nézettségben tovább nőtt, és már 9,2 százalék, ez egyébként az elmúlt hónapok legmagasabb értéke. A hírcsatornák viszont veszítettek népszerűségükből a járvány lecsengésével, míg korábban arra is volt példa, hogy 10 százalék fölötti részesedést értek el, addig az elmúlt héten 8,2 százalék volt ez az érték.

A Nielsen Közönségmérés a tévében megjelenő reklámokról is készített összesítést, ebből a hirdetők és az új reklámok száma is csökkent a múlt héten az előző héthez képest, és jóval elmarad a 2019-es értéktől is. A legaktívabb szektor a megjelenésszám alapján a kereskedelem, de a gyógytermékek reklámja ismét felpörgött, így ez a két kategória nagyon közel volt egymáshoz a múlt héten.