- Hirdetés -

Tovább zöldít a Fjällräven

|

Számos ponton tovább erősítette a Fjällräven a fenntarthatósági szempontok érvényesülését működése során, ennek köszönhetően immár a felhasznált poliészterek 60%-a újrahasznosított, a pamutanyagok 70%-a biopamut, a töltőanyagként használt tollpehely pedig 100%-ig nyomon követhető, etikus forrásból származik. A vállalat ezen törekvései igazodnak az ENSZ Fashion Industry Charter for Climate Change Action, valamint a Swedish Textile Initiative for Climate Action kezdeményezésekhez is, amelyekhez a márka a közelmúltban csatlakozott.

A fenntarthatósági szempontok a tervezés, az alapanyagok kiválasztása, a gyártás és az értékesítés során egyaránt prioritást élveznek a Fjällräven mindennapi működésében. A fenntarthatóság egyik leginkább alulértékelt, mégis kiemelten fontos alapfeltétele az egyes ruhadarabok időtállósága. Az igazán jó darabok tartósak is egyben. Éppen ezért a Fjällräven minden terméke a praktikum, fizikai ellenálló képesség, érzelmi kötődés és javíthatóság jegyében készül, így egy-egy darab akár évtizedeken keresztül is használható. Ezzel pedig az egyének átlagosan 50%-kal csökkenteni tudják a ruhadarabok beszerzésének és használatának ökolábnyomát.

A Fjällräven nemcsak a tervezés, de a gyártás során is jelentős lépéseket tett a tevékenységével járó környezeti hatások további csökkentése érdekében. Mivel a zéróemissziós működés egyelőre nem megvalósítható, a svéd márka egyéb olyan projektekkel kompenzálja károsanyag-kibocsátását, amelyek hozzájárulnak a környezet védelméhez. A megfelelő alapanyagok megválasztása például kulcsfontosságú a környezeti hatás csökkentése érdekében, kétharmad részben ugyanis a márkák által használt anyagokra vezethető vissza a gyártással járó víz- és áramfelhasználás, károsanyag-kibocsátás, illetve hulladéktermelés. A hagyományosról biopamutra történő váltással akár 90%-kal csökkenthető a felhasznált ivóvíz, és 62%-kal a felhasznált áram mennyisége a mostanihoz képest. Ennek megfelelően a Fjällräven 70%-ra növelte a biopamut arányát a pamutanyagok felhasználása során. A társaság tollpehelyre vonatkozó vállalkozása, a Down Promise értelmében a töltőanyagként használt tollpehely 100%-ig nyomon követhető forrásból származik, etikusan előállított, és a lehető legjobb minőségű. A madarak jólléte kiemelt fontosságú: tilos az élő madarakon végzett tollfosztás és a tömés. A Fjällräven által használt tollpehely valójában húsipari melléktermék, azaz itt a hulladék kap új esélyt.

A tollpihe mellett a gyapjúgyártás során is mindent megtesznek a negatív hatások minimalizálása érdekében: „A birkatenyésztők rendszerint rosszul teljesítenek a CO2-lábnyom szempontjából. Ez nagyrészt a környezet lepusztulásának »köszönhető«. A birkatenyésztés része, hogy a hatalmas nyájak egy kis területen egészen lelegelik a füvet. A lepusztult talaj pedig kevesebb CO2 megkötésére képes – hangsúlyozza Christiane Dolva, a Fjällräven Fenntarthatóságért felelős vezetője. „A holisztikus szemléletmód révén azonban nemcsak azáltal csökken a birkatenyésztés negatív hatása, hogy kevesebb műtrágya és gyomirtó kerül a talajba, hanem azzal is, hogy javul a fű és a talaj minősége. A birkákat gyakran más helyre terelik, hogy a fű és a talaj pihenni tudjon, és megkösse a szén-dioxidot. Mindez az egyensúly megteremtését szolgáló nagy körforgás része.”

Mindemellett, a Fjällräven egyre több olyan újrahasznosított terméket emel be a gyártás során, mint például az újrahasznosított poliészter, amely használatból visszamaradt – általában PET-palackokból származó – alapanyag. Ebből készülnek például a népszerű Re-Kånken hátizsákok. Az újrahasznosított poliészter használatával akár 90%-kal csökkenthető a mérgező anyagok keletkezése, 60%-kal az áramfogyasztás, és 40%-kal a károsanyag-kibocsátás.

Fenntartható forrásból származó alapanyag az újrahasznosított gyapjú is, amelynek a Fjällrävennél használt neve Re-Wool. Az újrahasznosított gyapjú többféle forrásból származik: pulóverekből származó maradványgyapjúként, az orsón maradt fonálként, vagy akár öltönyökről levágott darabokként kerül a vállalathoz. Ott összegyűjtik, szín szerint szétválogatják, majd felaprítják őket, hogy új termékek lehessenek belőlük. A húsipari melléktermékként létrejövő gyapjú is felhasználás előtti maradványanyag, amely sokféleképpen felhasználható: lehet belőle a kabátbelsőt szigetelő réteg, de belőle készült a díjnyertes Fjällräven

Lappland Hike hátizsák hátoldala is.

Ezenfelül a svéd outdoor márka nagy figyelmet fordít a beszállítókkal, ágazati szereplőkkel való együttműködésre, valamint a vásárlóival, jótékonysági szervezetekkel, tudósokkal és művészekkel is számos közös projektet indítottak. A Fjällräven Arctic Fox Initiative projekt életre hívásával például a márka arra ösztönzi az egyéneket, hogy lehetőségeikhez képest ők is járuljanak hozzá a környezetvédelemhez. Ennek keretében a természet megóvását célzó nonprofit projekteknek nyújtanak anyagi támogatást.

A Fjällräven nem elégszik meg ennyivel, és további erőfeszítéseket tesz a környezet védelméért, ugyanis nem titkolt célja, hogy a világ legfenntarthatóbb outdoor márkája legyen. Ennek érdekében 2025-ig 25%-kal kívánják csökkenteni áramfogyasztásukat, valamint a szállítással járó károsanyag-kibocsátást, és szeretnének áttérni a 100%-ban zöld energia használatára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...