- Hirdetés -

Tovább zöldít az Allianz

|

Az Allianz Csoport az elkövetkezendő években további környezetvédelmi és szociális szempontokat is beépít üzleti stratégiájába, termékfejlesztésébe és marketingtevékenységébe. Az Allianz az ügyfelek, ajánlattevők és befektetők fenntarthatósággal kapcsolatos növekvő érdekeinek úgy tesz eleget, hogy környezetvédelmi vagy társadalmi szempontból is előnyös biztosítási megoldásokat és fenntartható pénzügyi termékeket kínál, valamint alaptevékenységeiben és működésében – a párizsi éghajlatvédelmi egyezménnyel összhangban – csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A fenntartható biztosítási és pénzügyi termékek nemcsak az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való átállást segítik, hanem új növekedési lehetőségeket is biztosítanak. Az Allianz mintegy 6,8 milliárd eurót fektetett összesen 116 szél- és naperőműparkba, így továbbra is fontos befektető az energiaátállás terén. A minősített zöld épületekbe történő befektetései 14,6 milliárd euróról 18,3 milliárd euróra ugrottak; a befektetési portfólióban szereplő fenntartható pénzügyi termékek volumene csaknem 10 milliárd euróval, 39,3 milliárd euróra növekedtek. A vagyonkezelés terén az Allianz Global Investors és a PIMCO kiterjesztette környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) megoldásait az ügyfélalapokra, és összesen 142 milliárd eurót fektetett fenntartható projektekbe és vállalatokba. Az Allianz az egyik legnagyobb szél- és napenergia-biztosító, és célja a fejlődő hidrogénipar biztosítási megoldásokkal történő támogatása.

A kötvénytulajdonosi alapok befektetéseinek terén az Allianz folyamatosan csökkenti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást egészen a 2050-re elérendő nettó nullás végcélig; a terv szerint a köztes csökkentési célt 2025-ben éri el. A befektetések, valamint a vagyon- és felelősségbiztosítások ágazatában a szénalapú üzleti modelleket a vállalat 2040-ig teljesen kivezeti. Az Allianz támogatja ezt a minden iparágat és piacot érintő hosszú távú átalakulást, elsősorban különböző vállalatokkal nemzetközi platformokon/hálózatokban folytatott párbeszéden és együttműködésen keresztül. Az Allianz emellett fokozatosan kizárja a különösen nagy kibocsátással járó üzleti modelleket, például a fűtésiszén-kitermelést és -felhasználást. Az Allianz portfólióiban így középtávon minimalizálhatók az azonosítható környezeti és pénzügyi kockázatok.

„Meg akarjuk védeni az ügyfeleinket az éghajlatváltozás egyre nagyobb kockázataitól, másrészt már a jelenben ki szeretnénk építeni a fenntartható gazdasághoz vezető utat – jelentette ki Line Hestvik, az Allianz Csoport fenntarthatósági vezérigazgató-helyettese. – Természetesen ez az alapvető változás csak fokozatosan, a többi érdekelt féllel történő együttműködésben valósítható meg. Ezért állunk majd valódi partnerként az ügyfeleink mellett az éghajlatbarát üzleti modellek felé vezető úton az elkövetkező években. Ha azonban a vállalatok a szabályozási és tudományos keretek ellenére belátható időn belül nem dolgoznak ki rugalmas éghajlatvédelmi stratégiákat, végső megoldásként mi vonulunk ki az együttműködésből.”

Az Allianz az éghajlatvédelmi stratégiájának részeként tovább erősítette a szénalapú üzleti tevékenységeket folytató vállalatokkal kapcsolatos ambícióit a befektetések, valamint a vagyon- és felelősségbiztosítások területén. Mindez összhangban áll azokkal a tudományos ajánlásokkal, melyek szerint a következő 10 évben globális szinten gyorsabb ütemben kell csökkenteni az üvegházhatásúgáz-kibocsátást. Legfontosabb változások: Az új szénbányák nyitását tervező, vagy bevételük több mint 25 százalékát szénbányászatból szerző, vagy évente több mint 10 millió tonna szenet kitermelő bányatársaságok 2023. január 1-től nem köthetnek vagyon- és felelősségbiztosítást és nem kaphatnak finanszírozást. Ugyanez vonatkozik azokra az energetikai vállalatokra, amelyek új széntüzelésű erőműveket építenek, éves energiatermelésük több mint 25 százaléka származik szénből, illetve évente öt gigawattnál több energiát termelnek szénből, valamint azokra a szolgáltatókra, amelyek bevételének több mint 25 százaléka szénből származik. Az ilyen vállalatok esetében a kizárólag megújuló energiaforrásokra épülő üzleti tevékenységek és befektetési lehetőségek továbbra is biztosíthatók vagy finanszírozhatók, ha az adott vállalat már átfogó éghajlatvédelmi átállási tervet vezetett be. Az életbiztosítási – ide nem értve a unit-linked termékkel rendelkező – kötvénytulajdonosok befektetéseit tartalmazó portfóliójában 2018 óta nem szerepel új szénalapú projekt. 2015 óta az Allianz több mint 6,3 millió eurónyi, szénalapú üzleti modellekkel kapcsolatos befektetést épített le; a küszöbérték 2023-tól ezen a területen is 25 százalékra csökken.

2021. július 1-től az Allianz kiterjeszti az üzemelő vagy épülő, önálló telephellyel rendelkező, kizárólag széntüzelésű erőművek és szénbányák biztosítására és az ezekbe történő befektetésekre vonatkozó kizárás eddigi hatókörét a kapcsolódó infrastruktúrákra, például a szénszállítással foglalkozó kikötőkre.

Az Allianz emellett jó úton halad a működésével kapcsolatos fenntarthatósági célok elérésében is: az elmúlt tíz évben az egy főre jutó üvegházhatásúgáz-kibocsátás 62 százalékkal csökkent. A megújuló energiaforrások aránya 2020-ban 57 százalék volt, 2023 végére pedig 100 százalék lesz. A vállalat támogatja a nyílt vállalati kultúrát és a rugalmas munkamodelleket. Az Allianznál a nők aránya meglehetősen magas: a vezetőség több mint 38, a teljes munkaerő több mint 42 százalékát teszik ki nők. A vállalati kultúrával kapcsolatos dolgozói elégedettség (inkluzív meritokrácia index) 78 pontra emelkedett a maximális 100-ból. Tavaly az ügyfelek szintén magas pontszámmal értékelték az Allianz tevékenységét: Az Allianz-vállalatok 79 százaléka a piaci átlagnál magasabb ügyféltámogatottsági értékkel (Net Promoter Score, NPS) rendelkezett és az adott piacon ügyfélhűség tekintetében piacvezető volt (2019-ben a vállalatok 70 százaléka mondhatta el ez magáról).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...