- Hirdetés -

Tovább zöldít az Allianz

|

- Hirdetés -

Az Allianz Csoport az elkövetkezendő években további környezetvédelmi és szociális szempontokat is beépít üzleti stratégiájába, termékfejlesztésébe és marketingtevékenységébe. Az Allianz az ügyfelek, ajánlattevők és befektetők fenntarthatósággal kapcsolatos növekvő érdekeinek úgy tesz eleget, hogy környezetvédelmi vagy társadalmi szempontból is előnyös biztosítási megoldásokat és fenntartható pénzügyi termékeket kínál, valamint alaptevékenységeiben és működésében – a párizsi éghajlatvédelmi egyezménnyel összhangban – csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A fenntartható biztosítási és pénzügyi termékek nemcsak az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való átállást segítik, hanem új növekedési lehetőségeket is biztosítanak. Az Allianz mintegy 6,8 milliárd eurót fektetett összesen 116 szél- és naperőműparkba, így továbbra is fontos befektető az energiaátállás terén. A minősített zöld épületekbe történő befektetései 14,6 milliárd euróról 18,3 milliárd euróra ugrottak; a befektetési portfólióban szereplő fenntartható pénzügyi termékek volumene csaknem 10 milliárd euróval, 39,3 milliárd euróra növekedtek. A vagyonkezelés terén az Allianz Global Investors és a PIMCO kiterjesztette környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) megoldásait az ügyfélalapokra, és összesen 142 milliárd eurót fektetett fenntartható projektekbe és vállalatokba. Az Allianz az egyik legnagyobb szél- és napenergia-biztosító, és célja a fejlődő hidrogénipar biztosítási megoldásokkal történő támogatása.

A kötvénytulajdonosi alapok befektetéseinek terén az Allianz folyamatosan csökkenti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást egészen a 2050-re elérendő nettó nullás végcélig; a terv szerint a köztes csökkentési célt 2025-ben éri el. A befektetések, valamint a vagyon- és felelősségbiztosítások ágazatában a szénalapú üzleti modelleket a vállalat 2040-ig teljesen kivezeti. Az Allianz támogatja ezt a minden iparágat és piacot érintő hosszú távú átalakulást, elsősorban különböző vállalatokkal nemzetközi platformokon/hálózatokban folytatott párbeszéden és együttműködésen keresztül. Az Allianz emellett fokozatosan kizárja a különösen nagy kibocsátással járó üzleti modelleket, például a fűtésiszén-kitermelést és -felhasználást. Az Allianz portfólióiban így középtávon minimalizálhatók az azonosítható környezeti és pénzügyi kockázatok.

„Meg akarjuk védeni az ügyfeleinket az éghajlatváltozás egyre nagyobb kockázataitól, másrészt már a jelenben ki szeretnénk építeni a fenntartható gazdasághoz vezető utat – jelentette ki Line Hestvik, az Allianz Csoport fenntarthatósági vezérigazgató-helyettese. – Természetesen ez az alapvető változás csak fokozatosan, a többi érdekelt féllel történő együttműködésben valósítható meg. Ezért állunk majd valódi partnerként az ügyfeleink mellett az éghajlatbarát üzleti modellek felé vezető úton az elkövetkező években. Ha azonban a vállalatok a szabályozási és tudományos keretek ellenére belátható időn belül nem dolgoznak ki rugalmas éghajlatvédelmi stratégiákat, végső megoldásként mi vonulunk ki az együttműködésből.”

Az Allianz az éghajlatvédelmi stratégiájának részeként tovább erősítette a szénalapú üzleti tevékenységeket folytató vállalatokkal kapcsolatos ambícióit a befektetések, valamint a vagyon- és felelősségbiztosítások területén. Mindez összhangban áll azokkal a tudományos ajánlásokkal, melyek szerint a következő 10 évben globális szinten gyorsabb ütemben kell csökkenteni az üvegházhatásúgáz-kibocsátást. Legfontosabb változások: Az új szénbányák nyitását tervező, vagy bevételük több mint 25 százalékát szénbányászatból szerző, vagy évente több mint 10 millió tonna szenet kitermelő bányatársaságok 2023. január 1-től nem köthetnek vagyon- és felelősségbiztosítást és nem kaphatnak finanszírozást. Ugyanez vonatkozik azokra az energetikai vállalatokra, amelyek új széntüzelésű erőműveket építenek, éves energiatermelésük több mint 25 százaléka származik szénből, illetve évente öt gigawattnál több energiát termelnek szénből, valamint azokra a szolgáltatókra, amelyek bevételének több mint 25 százaléka szénből származik. Az ilyen vállalatok esetében a kizárólag megújuló energiaforrásokra épülő üzleti tevékenységek és befektetési lehetőségek továbbra is biztosíthatók vagy finanszírozhatók, ha az adott vállalat már átfogó éghajlatvédelmi átállási tervet vezetett be. Az életbiztosítási – ide nem értve a unit-linked termékkel rendelkező – kötvénytulajdonosok befektetéseit tartalmazó portfóliójában 2018 óta nem szerepel új szénalapú projekt. 2015 óta az Allianz több mint 6,3 millió eurónyi, szénalapú üzleti modellekkel kapcsolatos befektetést épített le; a küszöbérték 2023-tól ezen a területen is 25 százalékra csökken.

2021. július 1-től az Allianz kiterjeszti az üzemelő vagy épülő, önálló telephellyel rendelkező, kizárólag széntüzelésű erőművek és szénbányák biztosítására és az ezekbe történő befektetésekre vonatkozó kizárás eddigi hatókörét a kapcsolódó infrastruktúrákra, például a szénszállítással foglalkozó kikötőkre.

Az Allianz emellett jó úton halad a működésével kapcsolatos fenntarthatósági célok elérésében is: az elmúlt tíz évben az egy főre jutó üvegházhatásúgáz-kibocsátás 62 százalékkal csökkent. A megújuló energiaforrások aránya 2020-ban 57 százalék volt, 2023 végére pedig 100 százalék lesz. A vállalat támogatja a nyílt vállalati kultúrát és a rugalmas munkamodelleket. Az Allianznál a nők aránya meglehetősen magas: a vezetőség több mint 38, a teljes munkaerő több mint 42 százalékát teszik ki nők. A vállalati kultúrával kapcsolatos dolgozói elégedettség (inkluzív meritokrácia index) 78 pontra emelkedett a maximális 100-ból. Tavaly az ügyfelek szintén magas pontszámmal értékelték az Allianz tevékenységét: Az Allianz-vállalatok 79 százaléka a piaci átlagnál magasabb ügyféltámogatottsági értékkel (Net Promoter Score, NPS) rendelkezett és az adott piacon ügyfélhűség tekintetében piacvezető volt (2019-ben a vállalatok 70 százaléka mondhatta el ez magáról).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rákapcsoltak a jövő nyugdíjasai

Az idei első negyedévben a tavalyi év ugyanezen időszakához képes 73 százalékkal nőtt az állami támogatással - adóvisszatérítéssel igénybe vehető - nyugdíjbiztosítási szerződések száma – derül ki a K&H adataiból. A magyarok egyre korábban...

A ChatGPT lehet az értékesítők legújabb fegyvere

A hazai értékesítők közel 70 százaléka már legalább egyszer alkalmazta a Chat GPT-t élesben, munkája során, hogy kreativitást és időt nyerjen a mesterséges intelligencia segítségével. Az adatok és a visszajelzések arra utalnak, hogy a...

Kedvezményekért adnák adataikat az online vásárlók

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21 ezer fogyasztó körében végzett...

Díjazták a legjobb hazai zenészeket

Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenkét zeneszerző, szövegíró, valamint alkotói közösség munkáját ismerték el. Menyhárt János életműdíjat, Török Ádám pedig posztumusz életműdíjat kapott a szerzői egyesülettől, a többi könnyűzenei...

Kiderült, mennyi szabadidőt szeretnének a magyarok

A dolgozó magyarok mindössze 18 százaléka tud rendszeresen, akár minden hétköznap is magára időt szakítani – derült ki a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola kutatásából. A többség az otthonában töltene el legszívesebben egy-két nyugodt órát,...

Változások a Glosternél

Három nagyobb (rendszerintegráció, cloud, nemzetközi szoftverfejlesztés) üzletággá vonja össze az eddigi öt kisebb üzletágat a Gloster Infokommunikációs Nyrt. A cégcsoport több személyi változásról is döntött: Murvai Attilát, a Gloster-Minero IT egyik vezetőjét nevezték ki...

Idén nyáron se igyuk le magunkat a sárga földig

Spotify kampánnyal, Kármán Odett influenszerrel és online edukációs kártyajátékkal népszerűsíti a tudatos alkoholfogyasztást a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács idei, a spiritsEUROPE támogatásával létrejövő (D)önts felelősen! Töltsd tele a nyarat! kezdeményezése. A Magyar Szeszipari...

Gyengélkedik a használtautó-import

Idén májusban a DataHouse adatai szerint 9234 import használt személyautó kapott hazai rendszámot. Ez az érték 13 százalékkal haladja meg az áprilisi értéket, de továbbra is jelentősen elmarad az előző évek 10-11 ezres behozatali...

Mélyebben a zsebükbe nyúlhatnak a szülők

Újabb rekordlétszámot hoz az idei vakáció a táborozók számában, 230 ezer csemete nyaral táborokban a nyár folyamán. Legtöbben közülük sport- és angoltáborban vesznek részt, míg a harmadik legnépszerűbb témát a katonai és honvédelmi táborok...

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Bővíti gyártókapacitását a Szentkirályi

Jelentősen bővíti gyártókapacitását az idén 30 éves Szentkirályi. A fenntarthatósági célok, a körforgásos gazdaság megvalósítása jegyében felépült gyáregységben kapott helyett az új, ultramodern gyártósor. A 2,8 milliárd forintos beruházás révén nemcsak az ásványvíz-palackozás kapacitása...

Rákapcsoltak a jövő nyugdíjasai

Az idei első negyedévben a tavalyi év ugyanezen időszakához képes 73 százalékkal nőtt az állami támogatással - adóvisszatérítéssel igénybe vehető - nyugdíjbiztosítási szerződések száma – derül ki a K&H adataiból. A magyarok egyre korábban...

A ChatGPT lehet az értékesítők legújabb fegyvere

A hazai értékesítők közel 70 százaléka már legalább egyszer alkalmazta a Chat GPT-t élesben, munkája során, hogy kreativitást és időt nyerjen a mesterséges intelligencia segítségével. Az adatok és a visszajelzések arra utalnak, hogy a...

Kedvezményekért adnák adataikat az online vásárlók

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21 ezer fogyasztó körében végzett...

Díjazták a legjobb hazai zenészeket

Idén is kiosztották könnyű- és komolyzenei kategóriákban az Artisjus-díjakat: összesen tizenkét zeneszerző, szövegíró, valamint alkotói közösség munkáját ismerték el. Menyhárt János életműdíjat, Török Ádám pedig posztumusz életműdíjat kapott a szerzői egyesülettől, a többi könnyűzenei...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....