- Hirdetés -

Tovább zöldít az Allianz

|

- Hirdetés -

Az Allianz Csoport az elkövetkezendő években további környezetvédelmi és szociális szempontokat is beépít üzleti stratégiájába, termékfejlesztésébe és marketingtevékenységébe. Az Allianz az ügyfelek, ajánlattevők és befektetők fenntarthatósággal kapcsolatos növekvő érdekeinek úgy tesz eleget, hogy környezetvédelmi vagy társadalmi szempontból is előnyös biztosítási megoldásokat és fenntartható pénzügyi termékeket kínál, valamint alaptevékenységeiben és működésében – a párizsi éghajlatvédelmi egyezménnyel összhangban – csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.

A fenntartható biztosítási és pénzügyi termékek nemcsak az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való átállást segítik, hanem új növekedési lehetőségeket is biztosítanak. Az Allianz mintegy 6,8 milliárd eurót fektetett összesen 116 szél- és naperőműparkba, így továbbra is fontos befektető az energiaátállás terén. A minősített zöld épületekbe történő befektetései 14,6 milliárd euróról 18,3 milliárd euróra ugrottak; a befektetési portfólióban szereplő fenntartható pénzügyi termékek volumene csaknem 10 milliárd euróval, 39,3 milliárd euróra növekedtek. A vagyonkezelés terén az Allianz Global Investors és a PIMCO kiterjesztette környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) megoldásait az ügyfélalapokra, és összesen 142 milliárd eurót fektetett fenntartható projektekbe és vállalatokba. Az Allianz az egyik legnagyobb szél- és napenergia-biztosító, és célja a fejlődő hidrogénipar biztosítási megoldásokkal történő támogatása.

A kötvénytulajdonosi alapok befektetéseinek terén az Allianz folyamatosan csökkenti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást egészen a 2050-re elérendő nettó nullás végcélig; a terv szerint a köztes csökkentési célt 2025-ben éri el. A befektetések, valamint a vagyon- és felelősségbiztosítások ágazatában a szénalapú üzleti modelleket a vállalat 2040-ig teljesen kivezeti. Az Allianz támogatja ezt a minden iparágat és piacot érintő hosszú távú átalakulást, elsősorban különböző vállalatokkal nemzetközi platformokon/hálózatokban folytatott párbeszéden és együttműködésen keresztül. Az Allianz emellett fokozatosan kizárja a különösen nagy kibocsátással járó üzleti modelleket, például a fűtésiszén-kitermelést és -felhasználást. Az Allianz portfólióiban így középtávon minimalizálhatók az azonosítható környezeti és pénzügyi kockázatok.

„Meg akarjuk védeni az ügyfeleinket az éghajlatváltozás egyre nagyobb kockázataitól, másrészt már a jelenben ki szeretnénk építeni a fenntartható gazdasághoz vezető utat – jelentette ki Line Hestvik, az Allianz Csoport fenntarthatósági vezérigazgató-helyettese. – Természetesen ez az alapvető változás csak fokozatosan, a többi érdekelt féllel történő együttműködésben valósítható meg. Ezért állunk majd valódi partnerként az ügyfeleink mellett az éghajlatbarát üzleti modellek felé vezető úton az elkövetkező években. Ha azonban a vállalatok a szabályozási és tudományos keretek ellenére belátható időn belül nem dolgoznak ki rugalmas éghajlatvédelmi stratégiákat, végső megoldásként mi vonulunk ki az együttműködésből.”

Az Allianz az éghajlatvédelmi stratégiájának részeként tovább erősítette a szénalapú üzleti tevékenységeket folytató vállalatokkal kapcsolatos ambícióit a befektetések, valamint a vagyon- és felelősségbiztosítások területén. Mindez összhangban áll azokkal a tudományos ajánlásokkal, melyek szerint a következő 10 évben globális szinten gyorsabb ütemben kell csökkenteni az üvegházhatásúgáz-kibocsátást. Legfontosabb változások: Az új szénbányák nyitását tervező, vagy bevételük több mint 25 százalékát szénbányászatból szerző, vagy évente több mint 10 millió tonna szenet kitermelő bányatársaságok 2023. január 1-től nem köthetnek vagyon- és felelősségbiztosítást és nem kaphatnak finanszírozást. Ugyanez vonatkozik azokra az energetikai vállalatokra, amelyek új széntüzelésű erőműveket építenek, éves energiatermelésük több mint 25 százaléka származik szénből, illetve évente öt gigawattnál több energiát termelnek szénből, valamint azokra a szolgáltatókra, amelyek bevételének több mint 25 százaléka szénből származik. Az ilyen vállalatok esetében a kizárólag megújuló energiaforrásokra épülő üzleti tevékenységek és befektetési lehetőségek továbbra is biztosíthatók vagy finanszírozhatók, ha az adott vállalat már átfogó éghajlatvédelmi átállási tervet vezetett be. Az életbiztosítási – ide nem értve a unit-linked termékkel rendelkező – kötvénytulajdonosok befektetéseit tartalmazó portfóliójában 2018 óta nem szerepel új szénalapú projekt. 2015 óta az Allianz több mint 6,3 millió eurónyi, szénalapú üzleti modellekkel kapcsolatos befektetést épített le; a küszöbérték 2023-tól ezen a területen is 25 százalékra csökken.

2021. július 1-től az Allianz kiterjeszti az üzemelő vagy épülő, önálló telephellyel rendelkező, kizárólag széntüzelésű erőművek és szénbányák biztosítására és az ezekbe történő befektetésekre vonatkozó kizárás eddigi hatókörét a kapcsolódó infrastruktúrákra, például a szénszállítással foglalkozó kikötőkre.

Az Allianz emellett jó úton halad a működésével kapcsolatos fenntarthatósági célok elérésében is: az elmúlt tíz évben az egy főre jutó üvegházhatásúgáz-kibocsátás 62 százalékkal csökkent. A megújuló energiaforrások aránya 2020-ban 57 százalék volt, 2023 végére pedig 100 százalék lesz. A vállalat támogatja a nyílt vállalati kultúrát és a rugalmas munkamodelleket. Az Allianznál a nők aránya meglehetősen magas: a vezetőség több mint 38, a teljes munkaerő több mint 42 százalékát teszik ki nők. A vállalati kultúrával kapcsolatos dolgozói elégedettség (inkluzív meritokrácia index) 78 pontra emelkedett a maximális 100-ból. Tavaly az ügyfelek szintén magas pontszámmal értékelték az Allianz tevékenységét: Az Allianz-vállalatok 79 százaléka a piaci átlagnál magasabb ügyféltámogatottsági értékkel (Net Promoter Score, NPS) rendelkezett és az adott piacon ügyfélhűség tekintetében piacvezető volt (2019-ben a vállalatok 70 százaléka mondhatta el ez magáról).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....