- Hirdetés -

Tovább zöldít az Erste

|

Alig néhány év alatt több mint 4600 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását az Erste. A bank 2023-ban teljes energiafelhasználását 7 százalékkal, ezen belül villamosenergia-fogyasztását 7,5 százalékkal mérsékelte. Közben papírfelhasználása is még tovább, egy év alatt több mint a harmadával csökkent, így már a 40 százalékát se éri el a 2017-esnek. Az Erste saját működése mellett az általa finanszírozott beruházások fenntarthatóságára is figyel. A bank 2030-ig jelentősen, az áramtermelés- és az ingatlanfinanszírozás esetében például a 2022-es szint felére csökkenti a portfólió karbonintenzitását.

Újabb 11 százalékkal mérsékelte karbonlábnyomát 2023-ban az Erste. A bank saját működéséből fakadó szén-dioxid-kibocsátása a 2022-es 1764 tonnáról tavaly 1570 tonnára csökkent, ami alig a negyede a 2017-es adatnak. A pénzintézet tervei szerint kibocsátását 2030-ig további 20 százalékkal mérsékli – mondta el Szaniszló Bálint, az Erste fenntarthatósági irodájának vezetője. Hozzátette: az Erste stratégiájának és az alaptevékenységének szerves részeként minél inkább figyelembe veszi a környezeti szempontokat is, illetve minden egyes szakterület munkájában megjeleníteni ezt a szemléletet annak érdekében, hogy teljes működését és szervezetét minél felelőssebbé, etikusabbá és fenntarthatóbbá tegye.

A bank teljes energiafelhasználását 2023-ban 7 százalékkal csökkentette az egy évvel korábbihoz képest, egyebek mellett a folyamatosan modernizált hűtési, fűtési és világítási rendszereknek köszönhetően. Az éves energiafogyasztás felét kitevő áramfelhasználás tavaly mintegy 7 ezer megawattóra volt, amely 7,5 százalékkal marad el a 2022-es adattól. Az energiamix további negyedét tette ki a földgáz és a távhő – előbbinél a felhasználás 18 százalékkal csökkent tavaly, míg az utóbbinál 15 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. (A fennmaradó részt a járművek üzemanyaga adja.)

Az Erste tavaly több mint a harmadával, míg 2017-hez képest már 61 százalékkal csökkentette a papírhasználatát. Mára csak a jogilag kötelezően írásban kiküldendő papírok maradtak meg – régebben az ügyfeleknek küldött levelekkel háromnaponta lehetett volna teljesen becsomagolni a bank 15 emeletes irodaházát. A papírfelhasználás csökkentéséhez nagyban hozzájárult George, az Erste digitális platformja is. Három évvel ezelőtti bevezetése óta a digitálisan aktív ügyfelek aránya 50 százalékról 72 százalékra nőtt. Az ügyfelek ma már több mint 30 féle terméket vehetnek igénybe online, a bank minden második „termékét” digitálisan adja el.

Az Erste finanszírozási tevékenységében is kiemelt figyelmet szentel a fenntarthatóságnak. A teljes vállalati hitelállomány negyedét 2026-ra környezeti célt szolgáló beruházások fogják adni, 2030-ig pedig a bank jelentősen csökkenteni kívánja azt a karbonlábnyomot, amely a finanszírozásával megvalósuló beruházásokhoz kötődik. Így például az áramtermeléshez kapcsolódó fejlesztések, vagy az úgynevezett kereskedelmi célú ingatlanok (irodaházak, logisztikai bázisok, kiskereskedelmi egységek) finanszírozásánál az összes hitelezett projekthez kötődő szén-dioxid-kibocsátás intenzitása (az egy megawattórára vagy négyzetméterre eső szén-dioxid-kibocsátás) nem haladhatja meg a 2022-ben finanszírozott beruházások kibocsátásintenzitásának felét.

A környezetvédelem a lakossági hitelezésnél is fontos szempont. Tavaly április óta az Erste ügyfelei zöld hitelcélokra is igényelhetik a minősített fogyasztóbarát lakáshitelt. A konstrukciót egyaránt igénybe lehet venni új lakóingatlan vásárlásához, illetve építéséhez, valamint a már meglévő otthonok felújításához és energetikai korszerűsítéséhez. A zöld célú lakáshitel kamata 50 bázisponttal alacsonyabb, mint a nem zöld célra igényelt minősített fogyasztóbarát lakáshitel kamata.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...