- Hirdetés -

Tovább zöldül a Toyota

|

- Hirdetés -

A Toyota üzembe helyezte a megújuló energia felhasználásával előállított hidrogén termelésére szolgáló berendezését, és egy erre épülő töltőállomást a Japánban található Motomachi termelőegységben. Az új berendezés a gyárban szolgálatot teljesítő abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Toyota targoncák számára biztosít helyben előállított üzemanyagot. A hidrogénalapú technológiák fejlesztése egybecseng a Toyota „Gyártás: Nulla CO₂-kibocsátás Kihívásának” célkitűzéseivel.

A Toyota üzembe helyezte SimpleFuel elnevezésű egységet a Toyota Cityben működő Motomachi gyárban: a SimpleFuel egy vízbontással működő, hidrogénfejlesztésre szolgáló berendezés, ami tárolni és adagolni is tudja a napenergiával – vagyis megújuló energiával – előállított hidrogént. A SimpleFuel egy egyszerűsített hidrogén berendezés, ami az üzemben felszerelt napelemekkel termelt áramot felhasználva vízbontással állítja elő a hidrogént. A sűrített, nagy nyomású hidrogént üzemanyagcellás targoncákban használják fel. A berendezés naponta akár 99 Nm³ (kb. 8,8 kg/nap) hidrogént tud termelni, ami hét-nyolc targonca üzemeltetéséhez elegendő. A berendezés kompakt mérete miatt szűk helyekre is beszerelhető, ezért alkalmas az üzemben dolgozó targoncák feltöltésére. A Motomachi gyárban 2018 márciusa óta működik hidrogénellátó berendezés az egyre több üzemanyagcellás targonca kiszolgálására. A Toyota a SimpleFuel felhasználásával kívánja csökkenteni a Motomachi üzem CO₂-kibocsátását, illetve támogatni akarja az új technológiák alkalmazását.

Annak érdekében, hogy csökkentse üzemei CO₂-kibocsátását, a Toyota üzemanyagcellás modellekre cseréli le meglévő targoncáit. Ez a kezdeményezés a Motomachi üzemből indult el, ahol még 2017-ben két Toyota üzemanyagcellás targoncát helyeztek üzembe. Ezt 2018-ban húsz újabb targonca követte. Idén a Környezetvédelmi Minisztériumtól a széndioxid-kibocsátást mérséklő intézkedésekkel kapcsolatban felmerülő működési költségekre kapott támogatás tette lehetővé a SimpleFuel berendezés és újabb 50 üzemanyagcellás targonca üzembe helyezését.

Az Aichi prefektúra alacsony széntartalmú hidrogén-ellátási láncot támogató szövetsége révén, illetve az Aichi prefektúrával és a kapcsolódó helyi hatóságokkal közösen a Toyota az alacsony szénlábnyomú hidrogén-ellátási lánc létrehozásán dolgozik. Ehhez megújuló energiaforrásokat, illetve egy úgy nevezett gyártás-tárolás-felhasználás koncepciót alkalmaz. A Motomachi gyárban, a megújuló forrásból származó áram felhasználásával termelt hidrogén alkalmazását szolgáló terv, az Aichi prefektúra alacsony széntartalmú hidrogént tanúsító rendszerének igazolásával rendelkezik. A vállalat a Toyota Környezetvédelmi Kihívás 2050 elnevezésű program 2015-ös indítása óta foglalkozik a hidrogénenergia alkalmazására szolgáló technológiák fejlesztésével és bevezetésével. Céljuk, hogy üzemeikben a hidrogén felhasználásával – beleértve a Motomachi üzem SimpleFuel berendezését, illetve üzemanyagcellás targoncáit is – megvalósítsák a „Gyártás: Nulla CO₂-kibocsátás Kihívás” célkitűzéseit.

Specifikációk

Hidrogéntermelő kapacitás (max.): 99 Nm3/nap (8,8 kg/nap)

Tárolókapacitás: 72,18 Nm3

Hidrogén tisztasága: 99,97%

Hidrogén töltőnyomás: 35 MPa

Hidrogén gyártási eljárás: Alkáli víz elektrolízise

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...

Erre érdemes figyelni az ünnepi vásárlásoknál

A karácsonyi akciók és az ajándékbeszerzési láz minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba, valamint az online webshopokra. A folyamatos marketingkampányok bűvöletében viszont a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA