Több mint egymillió nézőt vonzott a TV2 tehetségkutatója. A hetet azonban most az RTL Klub nyerte, ahol az időlegesen búcsúzó A mi kis falunk volt a legnézettebb műsor.
Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy a TV2 pusztán egyetlen estét nyert meg, viszont azt akkora előnnyel, hogy az egész hét az övék volt. Az elmúlt héten is egészen hasonló volt a helyzet, viszont most összességében így is behúzta a teljes hetet az RTL Klub. Utóbbi csatorna 15,1 százalékos, a TV2 14,5 százalékos közönségaránnyal zárt.
A hétfőtől péntekig terjedő időszakban az RTL Klub ugyanúgy 15,1 százalékot ért el, mint a teljes héten. A TV2 pedig 12,2 százalékot, azaz ezen a téren közel három százalékpontot tett ki a lemaradásuk. A szombati főműsoridőben hozta össze a heti legjobb share-jét az RTL Klub: 17,6 százalékot, miközben a TV2 14,1 százalékot produkált. A vasárnapi főműsoridő ismét a TV2-é volt 24,5 százalékkal, az RTL Klub 12,8 százalékos közönségarányt ért el.
Csatornacsoportok terén nagyon közel volt egymáshoz a két konkurens, a TV2 Csoport 25,8 százalékos, az RTL Magyarország 25,6 százalékos közönségarányt lapátolt össze a 18-49 éveseknél és főműsoridőben.
A nemzetközi portfóliók közül az AMC teljesített a legjobban, a csatornáik 5,7 százalékos közönségarányt értek el, majd a ViacomCBS következett 5,1 százalékos, az exSony pedig 4,7 százalékos eredménnyel.
39. hét / 38. hét / 37. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15,1% / 14,6% / 13,7%
TV2 – 14,5% / 14,8% / 12,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (39. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 4,5% (5,1%)
Híradó – 17,7% (15,8%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,7% (14,3%)
Keresztanyu – 15,8% (16,2%)
Survivor – 15% (13,8%)
TV2
A bosszú csapdájában – 13,2% (14,1%)
Tények – 15,3% (16,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,3% (12,8%) – hétfőtől vasárnapig
Séfek séfe – 13,9% (13,4%)
Mintaapák – 7,8% (9,7%)
Share-ben és átlagos nézőszámban is erősödni tudott a Surivor, nézettség terén 171 ezerről 188 ezerre nőttek. A korábbi időpontra költöztetett Séfek séfe is javított, az átlaguk 170 ezerről 183 ezerre nőtt. A későbbi időpontra pakolt Mintaapák viszont tovább gyengült.
Megint a hétvége nézettsége tartogatott több érdekességet. Az RTL Klubon az idei utolsó A mi kis falunk kifejezetten erős, 22,2 százalékos közönségarányt hozott. Az X-Faktor válogatásműsora pedig 16,1 százalékot produkált, ami szintén jó eredmény. A TV2-n a Dancing with the Stars esetében a 15,6 százalék nem rossz, de azért illet volna verniük a régi adásokból összelegózott X-Faktort. A teljes lakosságnál amúgy ez azért összejött a Dancing with the Stars-nak, mert óriási különbség volt a kereskedelmi célcsoportos eredményükhöz képest. Konkrétan a teljes lakosságnál a TV2 táncos műsora 21,1 százalékkal futott, miközben az X-Faktor sztori 13,3 százalékot produkált.
Vasárnap a Sztárban sztár leszek ismét verhetetlen volt. A 18-49 éveseknél 25,9 százalékos közönségarányt ért el a TV2 műsora. Az RTL-es Álarcos énekes a maga 14,9 százalékával nagyon lemaradt tőlük.
A hét legnézettebb műsorárnak így ismét a Sztárban sztár leszek bizonyult, ami a 18-49 éveseknél 378 ezer, a teljes lakosságnál 1,03 millió nézőt vonzott. Mindkét célcsoportnál ugyanaz a produkció volt a második: A mi kis falunk 330 ezer, illetve 799 ezer nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.