- Hirdetés -

Udvaros Dorottya: Beült az emberek agyába a Térkővágóőrs meg a Betononfüred

|

- Hirdetés -

A természet rengeteget ad nekünk, és én ezt szeretném meghálálni valahogy – mondta el Udvaros Dorottya. A színművész mindennapjaiban is törekszik a környezettudatosságra, a Greenpeace-szel együttműködve pedig igyekszik minél több emberhez eljuttatni a fenntarthatósággal kapcsolatos üzeneteket.

Miért és mennyire fontos az Ön számára a fenntarthatóság és a környezetvédelem?

Az ötödik kerületben nőttem fel, és azt gondoltam, hogy az a világ közepe. Mégis, máig azok a legerősebb gyerekkori élményeim, amikor először voltam vidéken vendégségben, ahol tyúkok kapirgáltak a kertben, és fák, virágok vettek körül. Máig mélyen él bennem az ott megszületett érzés, hogy mennyi mindent ad nekünk a természet. Fontos, hogy minél többet gondolkozzunk azon, hogyan háláljuk meg mindezt, és hogyan vigyázzunk rá. Rettenetesen el tud sodorni minket az a sok fantasztikum, ami körülvesz, ami az emberi elme szüleménye. Ma már túlsúlyban van az, amit elveszünk a természetből, pedig egyensúlyban kellene lennie azzal, amit kapunk tőle. Emlékszem, egyszer Győr belvárosban sétáltam, és nem értettem, miért van bennem akkora nyugalom. Aztán rájöttem, hogy azért, mert nem égbenyúló épületek, hanem egyemeletes házak között sétálok. A környezetem iszonyatosan visszahat rám.

Mit tesz a mindennapokban a környezetéért?

Egyre inkább az az érzésem, hogy minden egyes nejlonzacskó, amit az ember nem fogad el a piacon, számít. Ezt nagyon sokan gondolják így, de nem feltétlenül gondolják így mindenhol. Üdvözlöm, hogy az iskolákban sok helyen nagy gondot fordítanak arra, hogy környezettudatos életre neveljék a gyerekeket. Ez óriási dolog, mert ők fognak rendet rakni, ők fogják remélhetőleg visszafordítani azokat a folyamatokat, amiket mi valahogy túlgondoltunk.

Milyen zöld kezdeményezéshez csatlakozott, milyen szervezetekkel működött együtt?

A Greenpeace-szel egyre szorosabb kapcsolatba kerülök. Először feliratkoztam a listájukra, és havi támogatójuk lettem. Aztán szerveztek egy online beszélgetést néhány művésztársammal és környezetvédő aktivistákkal, ami iszonyú érdekes és nagyon tanulságos volt. Sok kollégámnak az volt a véleménye, hogy nem tudunk eleget tenni a környezetünkért, hiszen sok dolog nálunk magasabb szinteken dől el – például egy gyár károsanyag-kibocsátása, vagy hogy egy kormány mennyire figyel oda a természeti kincseink védelmére. Sokan mondják azt, hogy nem számít, szelektíven gyűjtjük-e a szemetet, hiszen a végén úgyis egybeöntik az egészet. Azt éreztem, hogy fáj ezt hallani. Ekkor szövődött szorosabbra a kapcsolatom a Greenpeace-szel. De a Tízmillió fás csapattal is voltam már fát ültetni.

Nemrégen szerepelt egy figyelemfelkeltő videóban Litkai Gergellyel. Miért döntött úgy, hogy elkészíti ezt a felvételt?

Többször is voltam a Fertő-tónál helyi civil szervezetek meghívására, ahol a nemzeti parkban épül egy nagy beruházás, szálloda, hajókikötő, élményparkok, teniszpályák. Önmagában véve nagyszerű, hogy egy térség fejlődik és valami új készül, csak közben a természetvédő szervezetek elkezdtek felhívni a figyelmet arra, hogy nem biztos, hogy ennek a beruházásnak pont így kellene megvalósulnia, és hogyan kellene figyelni az ott meglévő természeti környezetre. Elkezdődött egy – mondjuk így, szépen fogalmazva – párbeszéd: a természetvédelmi szervezetek mondták a magukét, a beruházó pedig azt, hogy jól van ez így, ahogy van. Én azt gondolom, hogy a humorral nagyon sok embert meg lehet szólítani. Amikor tudósok beszélnek arról, hogy nem szabad lebetonozni a tópartot, mert baj lesz az élővilággal, akkor egy csomó ember megvonja a vállát. Mindegy, majd a természet korrigálja önmagát, viszont ott épül egy gyönyörű szálloda – gondolják. A humor szerintem nagyon nagy erő, és Litkai Gergőt egyébként is nagyon bírom. Jó, ha ezen a csatornán is megpróbálunk beszélni arról, hogy nem feltétlenül így kellene ennek a beruházásnak megvalósulnia.

Milyen eredményeket hozott eddig ez a videó?

A szűkebb és tágabb ismeretségi körömben egy csomó ember, akik addig egyáltalán nem figyeltek arra, hogy mi épül a Fertő-tónál, most egyszer csak azt mondták: láttuk a felvételt, de jó volt, és tényleg egy ekkora beruházást terveznek oda? Ebben a videóban rengeteg fontos adatot és tényt elsoroltunk a fertői beruházásról, de az biztos, hogy ami beült az emberek agyába és azóta is emlegetnek, az a Térkővágóőrs meg a Betononfüred.

Véleménye szerint mi a legnagyobb probléma a hazai környezetvédelem terén?

Magyarország gazdag vizekben, mégis iszonyatosan nagy probléma az, hogy milyen pazarlóan bánunk ezzel a természeti kinccsel.

Mennyire érzi tudatos vásárlónak magát?

Igyekszem. Nem egyszerű a dolog, odafigyelést, ráfordított időt és energiát igényel. De mindez kamatostul megtérül az életminőségemben, a közérzetemben, az egészségemben.

A divatipar az egyik legnagyobb környezetszennyező. Színésznőként lehet ebben is mértékletesnek lenni?

Nagyon is lehetséges. Már világsztárok is felhívják erre a figyelmet. Egy filmbemutatóra kölcsönözni is lehet fantasztikus ruhákat. Én például nagyon jónak tartanám, és vannak is kísérletek arra, hogy a színházi jelmeztárak egymás között cseréljenek. Amikor levesznek egy produkciót, egy csomó, jó állapotban lévő ruha megmarad, de egy új bemutatóra sem kell mindig vadonatúj ruhákat varratni. Először nézzünk körül a saját raktárunkban, és ha ott nem találnánk, akkor a többi színháznál próbálkozzunk.

A színházi közegben, televíziós forgatásokon mennyire lehet fenntarthatóan működni?

Nekem nagyon nagy fájdalmam, hogy egy forgatáson százszámra osztják a három decis PET palackos ásványvizeket. Ettől teljesen kétségbe vagyok esve. Szívem szerint a stábtagoknak névre szóló kulacsokat osztanék ki, elhelyeznék egy vízautomatát, és mindenki, feltölthetné a maga kulacsát. Szerintem nem lenne drágább, mint minden forgatásra odaszállítani százszámra a három decis PET palackokat. És ami még szomorú: én például ráírom a nevem a saját kis palackomra, de este a forgatás végén szintén százával maradnak a félig üres kis palackok, amikbe valaki beleivott, aztán letette és elfelejtette, melyik volt az övé, és végül a kukába kerül.

Népszerű színésznőként mennyire érzi feladatának, hogy a fenntarthatósággal, a környezetvédelemmel kapcsolatos dolgokra felhívja a figyelmet?

Van jó oldala is annak, hogy a szakmámból adódóan közéleti szereplő vagyok. Például az, hogy ha mi Litkai Gergővel készítünk egy ilyen videót, akkor egy picit odafigyelnek az emberek arra, hogy mint mond itt az Udvaros Dorottya. Én nem szoktam a saját véleményem unos-untig mondogatni. Rengeteg olyan műsor van, ahol megkérdezik, hogyan őrzöd meg a fiatalságod, hova jársz mozogni, hogyan sminkelsz. Biztos ez is sokakat érdekel, de nem erről szeretnék beszélni, mert kevésbé fontos dolognak tartom, viszont a környezetvédelemről nagyon szívesen beszélek.

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....