A Bing kereső bővülő lehetőségeinek kihasználásával, a Google Performance Max kampány típusával és a YouTube videó kampányok változásával új dimenziók nyílhatnak meg a hirdetők előtt a magyarországi piacon is.
Ezentúl a magyar Bing kereső találati oldal is megnyílik a hirdetők előtt. A Microsoft Advertising régi szereplő a keresőmarketingben, a Microsoft Bing keresőjében a közelmúltig azonban főleg a nagyobb piacokon jelentek meg hirdetések. Az újítás fontos a kkv-szektor hazai hirdetőinek és a nagyvállalatok számára is, hiszen újabb kapuk nyílnak meg a termékeket és szolgáltatásokat kereső felhasználók elérésére. A Bing keresőben sok területen még alacsonyabb lehet a hirdetői verseny a megszokottnál, ezért is érdemes felfigyelni az új lehetőségre.
"A Microsoft Advertising kereső hirdetéseivel könnyen ki lehet egészíteni, meg lehet toldani a már működő keresőmarketinget, ráadásul a működése hasonló az itthon már elérhető kereső hirdetésekhez. Ugyan a magyar nyelv eléréséhez még szükséges a hirdetési fiókhoz tartozó support segítsége, az engedélyezés után máris megjelenhetnek a hazai felhasználók felé a magyar nyelvű megjelenések is. Számos külföldön hirdetői ügyfelünknél bebizonyosodott már, hogy megéri hozzátenni ezt a kiegészítőt a keresőmarketing stratégiához”- mondja Geiger Tamás, a JabJab Online Marketing szakembere.
A Bing havi szinten eddig hozzávetőlegesen 10 milliárd keresést kezelt és több, mint 450 millió aktív felhasználóval rendelkezik. Régóta fennálló hiányt elégíthet ki az, hogy a hirdetésekkel innentől azokat a szereplőket is hatékonyan el lehet majd érni, akik rendszeresen, vagy kizárólagosan használják a Bing keresőt. “Az újdonságot azok a hirdetők tudják a legjobban kihasználni, akik aktívan foglalkoznak keresőmarketinggel: a Bing lehetőségeinek bővülésével ugyanis a marketing stratégiájuk egy fontos plusz kiegészítést kaphat” - emeli ki Geiger Tamás.
A Google sem tétlenkedett 2021-ben és mostanra már mindenki számára elérhető lett a Performance Max kampány típus. Ez a teljesen automatizált elem nagy segítség lehet nem csak KKV-knak, de a több ezer terméket hirdető e-kereskedelmi cégeknek is. Magába foglalja nem csak Kereső és Shopping hirdetéseket, de Google hirdetési hálózatának számos weboldalát és mobil applikációját is.
A videók területén is jöttek változások. Szintén a Google fontos újítása, hogy a YouTube videó kampányok immár nem csak a klasszikus márkaépítő jelleget öltik magukra, hanem akár azonnali vásárlásra is ösztönözhetnek. Ehhez a videó hirdetés köré webáruházunk termékeit jeleníti meg, ráadásul a TV képernyőkön megjelenő videó hirdetéseknél is megoldották a vásárlási lehetőséget.
A JabJab csapata azt reméli, hogy ezekkel az újításokkal további kiváló hirdetési eredmények jelennek majd meg a hazai piacon. Noha egyelőre nehéz megjósolni, hogy például a felhasználók és a hirdetők számát nézve mennyivel nő majd a magyarországi hirdetői piac a Bing nyitásának köszönhetően, az azonban biztos, hogy a gyorsan reagáló cégek előnyt szereznek.