A fiatalok jövőjének egyik legmeghatározóbb mérföldköve a pályaválasztás, amely a folyamatosan változó munkaerő piaci igények miatt sok fiatalnak komoly fejtörést okoz. Ezen segítene a Profession és a Redmenta együttműködése: a Profession szállítja a munkaerőpiaci tudást, a Redmenta pedig a kapcsolatot a közoktatással.
“Nyáron keresett meg minket a Redmenta a tartalmi együttműködés lehetőségével, és azonnal tervező asztalhoz ültünk.” – mondta Varga Balázs a Profession marketing vezetője. “ „Szerencsére a Profession már elérte azt a fejlettségi szintet, hogy a jövőbe fektessen, így a mostani kampánnyal a jövő álláskeresőinek döntéseit segítjük előkészíteni hasznos információkkal. Emellett nyitottunk a diákmunkák felé, aminek eredményeként már több száz diákmunka is elérhető a Profession-ön” – folytatta Varga.
A márkázott tartalmi együttműködés a growup.hu pályaválasztási és diákmunka-tudástár bevezetését jelenti. Az oldal egy személyiség teszttel indult, ami segít a diákoknak megtalálni a számukra megfelelő foglalkozás-kategóriákat. Az ArtBite influencer csapat segítségével készült, 10 epizódból álló vlogsorozatban pedig különböző szakmák sikeres karrier-építőivel beszélgetnek arról, hogy milyen is az élet a választott területükön, valamint diákmunkákat próbálnak ki és járják körbe az ezzel kapcsolatos kérdésköröket. A tartalmi együttműködés egyik rendhagyó eleme a pedagógusoknak készített órai segédlet, melyet a Profession szakemberei készítettek a jövő munkaerőpiaci helyzetéről. Ezáltal hamarosan a pedagógus olyan izgalmas témákat és projektfeladatokat vihet be az osztályfőnöki órára, amivel a diákok alaposan megismerhetik, mik azok a szakmák, amikre jövőben szükség lesz, mik azok a területek amiket az automatizáció és a mesterséges intelligencia elsőnek fog kiváltani, milyen készségekre és kompetenciákra lesz szüksége a jövő munkavállalóinak és melyik területeken lehet majd a legtöbbet keresni. A Growup program a 20/21-es tanév végéig tart, és a múlt héten elstartolt weboldalon folyamatosan frissülnek a tartalmak.
“A téma kiválasztása egyáltalán nem volt véletlenszerű” – mondta Visy Zoltán, a Redmenta ügyvezetője. “Az általunk fejlesztett digitális oktatási eszközt megközelítőleg 50 000 pedagógus használja a magyar közoktatásból, és gyakran monitorozzuk, hogy mi az, amire szükségük van. Az egyik ilyen belső kutatáson merült fel először a pályaválasztás és a diákmunka témája. A pedagógusok is jelezték, hogy hasznosnak ítélnének ilyen jellegű tartalmat, szívesen beépítenék az osztályfőnöki óráikba” – folytatta Visy.
A Growup az első szponzorált együttműködés a Redmentán, amely azért is fontos mérföldkő, mert a Redmenta nonprofit szervezetként azt tűzte ki célul, hogy lassan 1 millió regisztrált magyar pedagógussal és diákkal rendelkező alkalmazásukat ingyenesen teszik elérhetővé mindenki számára. Ehhez fog számukra forrást biztosítani minden jövőbeli szponzoráció.
“Eddig mi, a fejlesztők, és mikro adományokkal a pedagógusok finanszírozták a Redmenta működését és fejlesztését. Ehhez a családhoz csatlakozott most a Profession, és remélhetőleg csatlakoznak más piaci szereplők is a közeljövőben. A helyi igényekre specializálódott digitális oktatási fejlesztések fontos kellékei a hazai pedagógusok eszköztárának. És amikor egy egész ország támaszkodik egy ilyen rendszerre, akkor minden segítségre szükség van” – tette hozzá Visy.