- Hirdetés -

Új szintre emelte együttműködését a kormány és a Coca-Cola

|

Megújította és új szintre emelte a 2012-ben indított együttműködést a magyar kormány és a Coca-Cola HBC Magyarország. A Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezetője által a mai napon aláírt újabb stratégiai partnerségi megállapodás értelmében a cég az elkövetkező években a Coca-Cola rendszer legnagyobb közép-európai gyártóbázisát építheti meg. Ennek első lépéseként 2021-ben a vállalat logisztikai robotokat telepít dunaharaszti központjába.

Szijjártó Péter a megállapodás aláírása után elmondta, hogy 2020-ban a magyar munkahelyek megvédéséhez jelentős mértékben járultak hozzá azok a vállalatok, amelyekkel a magyar kormány korábban stratégiai partnerségi megállapodást írt alá. Mint mondta 2010 óta a magyar gazdaságstratégia alapját a nagyvállalatokkal kialakított stratégiai partnerség, a szövetségi viszony jelentette. Ezek a vállalatok teremtenek új munkahelyeket, ők hoznak Magyarországra új beruházásokat, mint most a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., amely a beszállítóin keresztül közvetve 13 ezer magyar embernek biztosítja a megélhetését. Mint a miniszter elmondta, ezek a nagyvállalatok a beszállítói programok révén segítenek a hazai kkv-kat bekapcsolni a világgazdasági körforgásba, együttesen járulnak hozzá a magyar export növekedéséhez, ezen belül ahhoz, hogy 2020-ban a válság ellenére 22%-kal bővülhetett magyar italgyártás export teljesítménye.

„A kormánnyal 2012-ben elsőként indítottuk el a stratégiai együttműködés rendszerét, a mai napon pedig szintén elsőként újítjuk meg partnerségi megállapodásunkat. Vállalatunk eddig 125 milliárd forintot fektetett be hazánkban. Az új megállapodással szeretnénk szintet lépni annak érdekében, hogy Magyarországon jöhessen létre a Coca-Cola rendszer legnagyobb közép-európai gyártóbázisa. Cégünk elképzelései szerint elsősorban új gyártósorokat és logisztikai fejlesztéseket tervezünk megvalósítani.” – hangsúlyozta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezetője.

A most aláírt megállapodás új területeken is megteremti az együttműködés hosszú távú kereteit: a többi közt kormányzati munkacsoport jön létre a jövő élelmiszeriparának megteremtése, illetve a közös népegészségügyi kihívások vizsgálatára. Közös szándék ezen felül az újrahasznosított anyagokból készülő csomagolások használatának előmozdítása, annak érdekében, hogy hulladékmentesen működő iparággá lehessen átalakítani a hazai ásványvíz és üdítőitalgyártást.

A Coca-Cola HBC Magyarország az elkövetkező években az Ipar4.0 korszaknak megfelelő fejlesztésekkel is hozzájárul a hazai élelmiszeripar digitalizációjához. 2021-ben így a Coca-Cola HBC csoporton belül elsőként Magyarországon vezetik be a robottechnológia alkalmazását. Az ipari robotok a kiszállításra kerülő termékek összeválogatásában nyújtanak segítséget a raktározási folyamatok részeként. A különleges technológiát egy munkavállalóktól elzárt ezer négyzetméteres területen vezetik be, ahol az áruk mozgatása is automatizált járművekkel történik majd. A cég a robottechnológia meghonosítására és vállalatirányítási rendszerének megújítására 1 milliárd forintot költ 2021-ben.

Magyarország legnagyobb üdítőital-gyártója az FMCG (napi fogyasztási cikkeket előállító) vállalatok közül a világon az elsők között, már 2018-ban bevezette az okosszemüvegekre épülő, a gyártás és raktározás hatékonyságát növelő technológiát is.

Az első stratégiai megállapodástól a robottechnológia bevezetéséig

A Coca-Cola HBC Magyarország a 2012-ben elsőként aláírt stratégiai megállapodás óta közel 30 milliárd forintot fordított hazai beruházásokra: a vállalat a többi közt átadta az ország egyik legnagyobb kapacitású üdítőital-gyártósorát, elindította ásványvizei exportját, GLACEAU smartwater néven egy új, innovatív terméket vezetett be, illetve megépítette Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárát.

A cég a hazai beszállítókra támaszkodva ma már 26 országba exportálja termékeit, így mára Magyarország egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalatává vált.

A cég a közös népegészségügyi kihívások megoldásában is partner, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagjaival ugyanis önkéntesen vállalta, hogy 2010-2020 között 50 százalékkal csökkenti a Magyarországon forgalmazott üdítőitalok cukor és kalóriatartalmát.

A Coca-Cola HBC Magyarország számos eszközzel támogatja a csomagolási hulladékok keletkezésének visszaszorítását, illetve azok minél nagyobb arányú újrahasznosítását is. Az elmúlt esztendők innovációs tevékenységének köszönhetően a vállalat valamennyi italcsomagolása 100 százalékban újrahasznosítható és 20 százalékkal csökkent a PET palackok előállításához szükséges műanyag mennyisége is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...