- Hirdetés -

Új üzleti képzés a Debreceni Egyetemen

|

- Hirdetés -

A hazai és nemzetközi üzleti élet kiválóságai adják át ipari tapasztalataikat a Debreceni Egyetem hallgatóinak. A Mérnöki és Üzletfejlesztési Innovációs Intézet (MÜZLI) első kurzusai a 2018/19-es tanév második félévében indulnak.

A piaci igényeknek megfelelő, gyakorlatorientált képzésre törekszik a Debreceni Egyetem mérnöki, gazdaságtudományi, menedzsment és informatikai területeken, ennek érdekében hozta létre 2018-ban a Mérnöki és Üzletfejlesztési Innovációs Intézetet. Az új szervezeti egységben az ipari-üzleti élet területén több éves, évtizedes vezetői gyakorlattal és nagy szakmai tapasztalattal rendelkező vállalati szakemberek gondoskodnak arról, hogy a hallgatók versenyképességüket növelve, a legkorszerűbb gyakorlati tudással felvértezve lépjenek ki a munkaerőpiacra.

A Mérnöki és Üzletfejlesztési Innovációs Intézetet a GE Magyarország alelnöke, Ascsillán Endre vezeti, aki az együttműködés céljaként azon fiatalok felkarolását jelölte meg, akik nyitottak és motiváltak arra, hogy a jól működő egyetemi képzési rendszert kiegészítsék a vállalati környezet gyakorlati tapasztalataival és tudásával, amely szükséges a gyorsan változó gazdasági környezet kihívásainak megoldásához. A kapcsolódó nagyvállalatok a hallgatóknak gyakorlati képzési helyeket biztosítanak, így testközelből láthatják azokat a modern technológiákat és megoldásokat, amelyek ma a versenyképesség szempontjából a legfontosabbak, akár a digitalizáció, az Ipar 4.0, a szabályozási technikák, vagy éppen a megfelelő humánerőforrás-gazdálkodás terén. A fiatalokat – üzletfejlesztési céllal – képzési, mentorálási és tőkebefektetési-hitelezési lehetőségekkel is segítik.

Az intézet munkájában részt vesz Joerg Bauer, a Tungsram Csoport elnök-vezérigazgatója, Lencsés Gergő, a GE Power globális értéklánc vezetője, Ferik Attila, a GE Healthcare szoftverfejlesztési igazgatója, Dezső Attila, a Kúria közbeszerzési jogelemző csoportjának tagja, valamint Szabó Gergely, a MET Magyarország Zrt. vezérigazgatója is.

Az elismert szakemberek februárban indítják az első két kurzust a Debreceni Egyetemen. A „Vállalkozásmenedzsment és innováció” címmel meghirdetett tárgy keretében a vállalkozási alapismeretek mellett gyakorlati példákon keresztül ismerkedhetnek meg a hallgatók a vállalatvezetés modern stratégiáival, a vállalkozásindítás jogi és finanszírozási hátterével. Olyan átfogó piaci ismereteket kapnak Joerg Bauer-től, Ascsillán Endrétől és Dezső Attilától, melyek szükségesek mind a startupok, mind a nagyvállalatok növekedését megalapozó stratégiai döntésekhez.

A „Termékfejlesztés, kockázatkezelés, termelés- és ellátási lánc menedzsment” címmel indított kurzus a termelési folyamatok megismerését, komplex folyamatok elemzését, menedzselését célozza. A magyar gazdaság kiemelkedő vezetői közül Lencsés Gergő, Ferik Attila és Szabó Gergely több ipari szegmenst érintve mutatják be a termelő vállalatok sikeres működéséhez szükséges folyamatokat a tervezéstől egészen a stratégiai döntésekig. Vázolják az ellátásilánc-menedzsment területeit, az áruáramláshoz kapcsolódó tevékenységeket, a termékfejlesztés kihívásait, érintve egyebek mellett az Ipar 4.0 lehetőségeit az egészségügyben. Az energiaszektor példáján keresztül pedig naprakész ismereteket adnak át a kockázatkezelés és a cégek operatív menedzsmentje területén.

A neves szakemberek előadásaikat tömbösítve, négy-négy alkalommal tartják a félév során, döntően amerikai módszerekkel. A kurzusokra az egyetem bármely karáról jelentkezhetnek hallgatók, február 5-e és 25-e között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA