- Hirdetés -

Új lehetőség az informatikusképzésben

|

- Hirdetés -

Többszáz programozó képzését tervezi idén a Green Fox Academy. A másfél éve alakult iskola különlegessége, hogy diákjai nagyrészt pályaelhagyó diplomások, akiknek nincs programozói előképzettsége – a négyhónapos képzés sikeres elvégzése után viszont szinte garantáltan álláshoz jutnak.

 

A Green Fox Academy ma 17 informatikai céggel dolgozik együtt, melyek a sikeresen végzett és rajtuk keresztül elhelyezkedett hallgatóknak minimum nettó 220 ezer forintos kezdőfizetést tudnak garantálni. A képzésben eddig résztvevők döntő többsége már a négyhónapos kurzus elvégzése előtt munkaajánlatot kapott. Az eddig sikeresen végzett 37 hallgatóból – két kivétellel – mindannyian elhelyezkedtek. Ma már az is elmondható, hogy a jelenleg 1000 informatikust foglalkoztató, ipari szoftvereket fejlesztő evosoft Hungary Kft. egy egész osztályra “leszerződött”. A jelenleg zajló képzés végén egy teljes csapatot, azaz húsz fő, c++ programozási nyelvben otthonosan mozgó juniort visz magával a cég. “Ma sokkal nehezebb felkészült informatikust találni, mint 2-3 évvel ezelőtt, miközben egyre több területen van szükség programozói tudásra. Olyan munkakörök esetében is, amelyekre korábban nem is gondoltunk” – mondja Petényi István, az evosoft operatív igazgatója. Ahogy mondják, ma a programozókat a cégek nem az állásportálokon találják meg, és a munkát kereső szakemberek sem oda töltik fel az önéletrajzukat. Alternatív utakat kell találni ahhoz, hogy felkészült informatikusokat tudjanak felvenni, és ebben az olyan iskolák, mint a Green Fox Academy, nagy segítséget nyújtanak.

 

A Green Fox négy hónapos képzésének díja 990 ezer forint plusz áfa, melyet a diákoknak előre kell befizetniük. Ha erre nincs módjuk, ma már utófinanszírozásra is van lehetőség. Ebben az esetben a tandíj 1 millió 290 ezer forint plusz áfa, amit a képzés elvégzése után 18 havi részletben kell megfizetni. “A magas tandíj oka részben az is, hogy a Green Fox az oktatóit a piacon dolgozó legjobb szakemberekből verbuválja. Egy csoportot minimum három mentor tanít. Fontos tudni, hogy a kurzus költségeinek a tandíj csak egy részét teszi ki, a másik, igen jelentős hányadát a támogató cégek állják, fejvadász díj formájában. Emiatt is vagyunk üzletileg különösen érdekeltek abban, hogy jó minőséget nyújtsunk.” – mondja Fazekas Barbara, a Green Fox Academy vezetője és társalapítója.

 

A képzés ideje alatt a hallgatóknak napi 11 órás elfoglaltsággal kell számolniuk, és 640 órát töltenek el gyakorlati projekteken. Ez azt is jelenti, hogy nagyságrendileg akkora kódolási gyakorlattal rendelkeznek majd, mint egy többéves BSc-s képzés végén. Az oktatásban két teljes állású pszichológus is részt vesz. Ez azért fontos, mert a Green Fox nem csak a szakmai tudást tartja szem előtt, de azt is, hogy a hallgatók hogyan tudják értékesíteni tudásukat. Az iskola egy négylépcsős felvételi folyamat során választja ki a jelentkezők közül a legjobbakat. A fókusz azon van, hogy a programozói szakma valóban illik-e a személyiségükhöz és a képességeikhez. A legfontosabb pedig a motiváció, és az újdonságok és a tanulás iránti vágy. A hiperintenzív képzés nem véletlenül ilyen rövid. Az alapítók nem szeretnének elavult tudást átadni a hallgatóknak, márpedig véleményük szerint egy 1-2 éves tanfolyam esetében már az is előfordulhat, hogy elévül, amit a képzés elején megtanul a hallgató. “Emellett azért választottuk ezt a rövid formátumú oktatási modellt, mert azt szeretnénk, hogy minél kevesebbet töltsenek a diákjaink munka nélkül.” – mondja Kökény Tamás, a Green Fox technológiai vezetője és társalapítója.

 

“Azzal tisztában vagyunk, hogy nem mi egyedül fogjuk az informatikus hiány okozta problémákat a magyar munkaerőpiacon megoldani. Tudjuk, hogy húszezernyi porgramozó hiányzik a piacról. Mi eddig összesen száz hallgatót vettünk fel, és hatvanan jelenleg is a képzést végzik.” – mondja Fazekas Barbara. “Öt-hatszoros a túljelentkezés az iskolánkba, de ahhoz, hogy működni tudjunk, egyelőre csak a jelentkezők kis hányadát tudjuk felvenni. Ám azon dolgozunk, hogy ezt a számot bővítsük. Hangsúlyozni kell, hogy a kiválasztás alapja nem az, hogy ki mennyire tud programozni. 76 százaléka már rendelkezik egy vagy több diplomával, de fontos tudni, hogy a jelentkezők döntő többségének nincsen informatikai előképzettsége. Van köztük képzőművész, fogtechnikus, jógaoktató, jogász, és közgazdász is. Nincsen felső korhatár, várjuk a negyvenen felüli pályamódosítókat is. Az eddigi legidősebb diákunk egy 44 éves, háromgyerekes, szolnoki családapa volt, a legfiatalabb pedig egy 21 éves egyetemista. A lényeg, hogy akarjanak és tudjanak újat tanulni” – teszi hozzá Fazekas Barbara.

 

A Green Fox Academy 2017-ben a legpesszimistább becslés szerint is 200 hallgatót tud fogadni. Újdonság, hogy már nem csak szoftverfejlesztőket, de hardver programozókat is képeznek majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fontos díjjal tüntették ki az AVON-t

Az idén 137. születésnapját ünneplő globális szépségmárka, az AVON évtizedek óta dolgozik azért, hogy egy jobb világot teremtsen a nők számára, amely így egy jobb világot eredményez mindenki számára. Nagy hatású társadalmi tevékenységét ezúttal...

Így használhatják a bankok a mesterséges intelligenciát

A bankoknak talán nem okoz akkora nehézséget megkezdeni a generatív MI használatát, azonban azt megtalálni, hogy hol és miként teremt új értéket a technológia, korántsem ennyire egyszerű. A McKinsey a siker receptjét keresve készített...

Idén is a nordmann fenyő a sláger

Alig a tavalyi ár felett juthatnak idén a vásárlók fenyőhöz: a lucfenyőt 5, az ezüstfenyőt 6, míg a nordmann fenyőt 8 ezer forint körüli méterenkénti áron kínálják az utcai és piaci standokon megjelent alkalmi...

A kedvezmény beváltásakor a mobilapp a nyerő

Az őszi-téli utazók körében a wellnessen felül a kastélyok és várak, valamint az éttermek és egyéb gasztro élmények voltak a legvonzóbbak – derült ki a Szallas.hu legfrissebb felméréséből. Válaszaikat visszaigazolja, hogy a legtöbben a...

Díjazták az inspiráló nőket

Idén ötödik alkalommal díjazta a Femcafe.hu az Inspiráló Nőket. A piac meghatározó női portáljának olvasói a hét kategória 3-3 jelöltjére rekordszámú, több, mint 113 ezer szavazatot adtak le. Az Inspiráló Nők Estjén a Magyar...

Megható filmmel és nyereményjátékkal ünnepel a Honor

A Honor az idei ünnepek alatt a hétköznapi hősökre helyezi a hangsúlyt egy megható karácsonyi kisfilmmel, illetve egy izgalmas, a közösségi médián futó nyereményjátékkal. Rengetegen vannak, akik már-már észrevétlenül, de mindent megtesznek másokért, főleg...

Ezek lesznek 2024 legfontosabb digitalizációs trendjei

Jövőre várhatóan tovább gyorsulnak a vállalati digitalizációs törekvések, az előrejelzések szerint a transzformációra fordított források a következő 3 évben elérik a 3,4 billió dollárt. 2024-ben a vállalatok a mesterséges intelligencia „tudásának” gyakorlati kiaknázásába, a...

Újabb csatornákon megyünk az olvasók után

Az Indamedia könyvkiadásban erősített, a Wizzair pedig növelte repülőflottáját – erről és még tucatnyi másik dologról beszélgettek a Business Lounge november 21-ei adásában Starcz Ákossal, az Indamedia csoport igazgatósági tagjával és Radó Andrással, a...

Új kreatívigazgatóval erősít a Wavemaker

Bagladi Gábor decemberben csatlakozik az ügynökség Creative and Content Services divíziójához. A szakember a Mito Creative Lead pozíciójából érkezik a Wavemaker kreatív csapatának élére, Szládovics Orsi, Executive Creative Director mellé. A közös munkába azonban...

Újabb díjat nyert az ACG

Az ACG PRO nyerte a legjobb nonprofit kampánynak járó díjat az ICCO (International Communications Consultancy Organisation) 2023-as évi Global Awards nemzetközi kommunikációs versenyén. A november 29-én Londonban tartott díjátadón az ügynökség a Vodafone Magyarország...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre érdemes figyelni az otthonbiztosításnál

A válaszadók 91 százalékának van otthonbiztosítása, vagy szeretne kötni. Tízből nyolcan az ingatlan mellett az ingóságaikra is szerződnek. Ugyanennyien tudják, hogy fontos a biztosítás rendszeres felülvizsgálata az ingóságok éves értéknövekedése alapján, mégis csak hatan...

Fontos díjjal tüntették ki az AVON-t

Az idén 137. születésnapját ünneplő globális szépségmárka, az AVON évtizedek óta dolgozik azért, hogy egy jobb világot teremtsen a nők számára, amely így egy jobb világot eredményez mindenki számára. Nagy hatású társadalmi tevékenységét ezúttal...

Így használhatják a bankok a mesterséges intelligenciát

A bankoknak talán nem okoz akkora nehézséget megkezdeni a generatív MI használatát, azonban azt megtalálni, hogy hol és miként teremt új értéket a technológia, korántsem ennyire egyszerű. A McKinsey a siker receptjét keresve készített...

Idén is a nordmann fenyő a sláger

Alig a tavalyi ár felett juthatnak idén a vásárlók fenyőhöz: a lucfenyőt 5, az ezüstfenyőt 6, míg a nordmann fenyőt 8 ezer forint körüli méterenkénti áron kínálják az utcai és piaci standokon megjelent alkalmi...

A kedvezmény beváltásakor a mobilapp a nyerő

Az őszi-téli utazók körében a wellnessen felül a kastélyok és várak, valamint az éttermek és egyéb gasztro élmények voltak a legvonzóbbak – derült ki a Szallas.hu legfrissebb felméréséből. Válaszaikat visszaigazolja, hogy a legtöbben a...
- Hirdetés -

Podcast

Újabb csatornákon megyünk az olvasók után

Az Indamedia könyvkiadásban erősített, a Wizzair pedig növelte repülőflottáját – erről és még tucatnyi másik dologról beszélgettek a Business Lounge november 21-ei adásában Starcz Ákossal, az Indamedia csoport igazgatósági tagjával és Radó Andrással, a...

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

A Jófogás márka is külön cégként fog működni

A Jófogást egy apróhirdetési oldalból olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarják átalakítani, amely igazodik a fiatalabb felhasználók igényeihez is – mondta el Várkonyi Balázs. A Vatera.hu, valamint a Jófogás.hu befektetője és vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

Újabb lépéssel támogatja az ALDI a fenntarthatóságot

A vállalat biatorbágyi méhecskeháza után most hét városban nyitott rovarotthonokat, amelyek a virágok beporzásához nagymértékben hozzájáruló, emberekre ártalmatlan beporzó rovaroknak nyújtanak menedéket.Az ALDI biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....