- Hirdetés -

Újabb fordulat a listaháborúban – reagált a Republic

|

- Hirdetés -

Felfüggeszti a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) a Republic Group szervezeti tagságát, miután az ügynökség egy kutatás kapcsán megkereste piaci riválisai ügyfeleit is. Ez újabb fordulatot jelent a listaháborúban, ami azzal robbant ki, hogy a Republic egy saját ügynökségi lista, az Agency Toplist létrehozásáról döntött. A Republic Group csütörtök délután reagált a felfüggesztésre, az ügynökség úgy döntött, kilép a MAKSZ-ból.

A MAKSZ közlése szerint a Republic Group, egy „Agency Toplist” elnevezésű, tagjait ez idáig fel nem fedő szervezet mögül, kedden az ügynökség piaci konkurenseinek ügyfeleit e-mailben megkereste és egy úgy nevezett „kutatás”-ban való részvételre kérte őket. A szervezet véleménye szerint felmerül a gyanúja annak, hogy a kiküldött felmérésben az ügyfelek jóhiszeműségével visszaéljenek és üzleti titok tárgyát képező információk megadására kérjék őket.

A MAKSZ közlése szerint ömlöttek az ügynökségi és ügyfélpanaszok a szervezethez a Republic Group akciójával kapcsolatban. A MAKSZ elnöksége a beérkező panaszokat, illetve az ügyfeleknek kiküldött kérdőívet megvizsgálva arra a döntésre jutott, hogy etikai bizottságot hív össze, mely hivatott lesz többek közt feltárni Fabricius Gábor és a Republic Group kapcsolatát az Agency Toplist-tel.

A szervezet tájékoztatása szerint a bizottság adatvédelmi szakember bevonásával, azt is vizsgálni fogja, hogy az adatvédelmi szempontokból is aggályos eljárás mennyiben felel meg a hatályos magyar törvényeknek és a hasonló kutatásokban elvárható szakmai etikai normáknak. Az eset kivizsgálásáig és az etikai bizottság döntéséig a MAKSZ felfüggeszti a Republic Group szervezeti tagságát.

Mint arról az mmonline.hu is beszámolt, november elején kiderült, hogy új listát hoztak létre a kommunikációs ügynökségek rangsorolására, ez az Agency Toplist. A Brand Festival munkacsoportja által megalkotott kommunikációs ügynökségi toplista a létrehozók közlése szerint az etikus verseny, a fair play alapelvét veszi figyelembe, ezáltal lehetőséget ad a több száz piaci szereplőnek az egyértelmű tájékozódásra: melyik ügynökségnek milyen a valódi teljesítménye, mit tesz le az asztalra szakmailag a kreativitás, a client-service, valamint a stratégia terén, továbbá mennyiben segíti a szakma előrehaladását és fejlődését a teljes magyar szektor szempontjából. Az új ügynökségi lista létrehozását Fabricius Gábor, a Republic Group innovációs igazgatója jelentette be.

Az új ügynökségi rangsor komoly vihart kavart a kommunikációs ügynökségek körében, és a legnagyobb kérdés ezzel kapcsolatban talán az, hogy mekkora lesz a széthúzás a reklámszakmában. Nem véletlen, hogy Aczél László, a MAKSZ elnöke az Agency Toplist bejelentését követő nyílt levelében többek között a szakmai összefogás fontosságát hangsúlyozta.

Az ügynökségi toplista bejelentéséről itt olvashat bővebben, itt pedig a Fabricius Gáborral készült interjúnkat találhatja meg, amit kiegészít Aczél László nyílt levele is.

FRISSÍTÉS:

A Republic Group csütörtök délután több pontba szedett részletes válaszban reagált a MAKSZ bejelentésére, mely szerint felfüggesztik az ügynökség tagságát a szervezetben az Agency Toplist elindításával kialakult helyzet miatt. A Republic Group szerint a felfüggesztést nem a MAKSZ működési alapszabálya szerint intézték és az ügynökség bejelentette, hogy kilép a szervezetből.

A Republic Group állásfoglalása:

„1. Transzparencia, fair play és tisztességes verseny

A Republic kiáll a transzparencia, fair play és az összeférhetetlenség mellett. Sajnálattal tapasztaljuk, hogy amint ennek hangot adtunk MAKSZ-on belül, kizárással fenyegetnek. Milyen egy ilyen szervezet, milyenek a vezetői és a vezérelvei? Mindenki eldöntheti.

Vannak olyan helyek a világon, ahol a más véleményt és hangokat nem tűrik meg. Ez azonban csak megerősít minket abban, hogy fel kell vállalnunk azt a szerepet, aki kimondja az igazságot. Ügynökségünk a 2017-es évben a legtöbb nemzetközi díjat nyerte el, 20 éve vagyunk jelen a szektorban, kollégáink száma meghaladja a százat, forgalmunk pedig az egy milliárd forintot, amit úgy látunk, nehezen viselnek el a MAKSZ vezetésében ülők, és a tisztességes versenyt minden lehetséges eszközzel korlátozni akarják. A jelenlegi lépésüket is pusztán ennek látjuk.

2. Agency Toplist

A kezdeményezést hasznosnak tartjuk, ahogy több szakmabeli is, sőt mától fogva nemcsak fontos, de a tisztességes verseny érdekében elengedhetetlen.

Mi azt tapasztaljuk, hogy az Agency Toplist piackutatást végez, mely kérdőívet ügynökségünk is megkapta. Természetesen kitöltjük a kérdőívet és elküldjük az Agency Toplist számára, valamint erre bíztatjuk a szakma többi szereplőjét is.

Az Agency Toplist kezdeményezés teljesen független a Republictól, szakmai vezetője Dr. Berkes Péter, aki szintén független tagként, szakmai vezetője a BrandFestivalnak is.

3. MAKSZ

Az utóbbi években sajnos azt tapasztaljuk, hogy a MAKSZ egy egyesületi formában működő, ám az elnökségen belüli személyek szűk csoportjának egyéni érdekeit szolgáló társulás, melynek működésében a számunkra fontos alapelvek egyáltalán nem valósulnak meg. Erről rengeteg történetet tudnánk mesélni, melynek nem ez a közlemény a helye, de megnyilvánul ez szerintünk többek között a díjak odaítélésének átláthatatlan és összeférhetetlen rendszerében is. Minden esetben felmerül a kérdés, hogy vajon mennyire transzparens egy versenykiírás, ha azt minden esetben a kiírók nyerik meg. Ez ellen, a transzparenciáért és az összeférhetetlenség ellen emeltük fel a hangunkat a szövetségen belül, ám csak rövid, cinikus és lenéző üzeneteket kaptunk érdemi válasz helyett, amit nagyon sajnálunk. Valóban nincs keresnivalónk egy ilyen szervezetben, ebben teljesen egyetértünk Blaskó Nikolettel és Aczél Lászlóval.

Értetlenül állunk az előtt is, hogy felfüggesztésünket sem a MAKSZ Működési Alapszabálya szerint intézték, előzetesen semmilyen tájékoztatást erről nem kaptunk. De talán betekintést ad ez is a MAKSZ mint “szervezet” működésébe.

A MAKSZ Működési Alapszabálya szerint egy ügynökség tagságának felfüggesztéséhez előzetes írásbeli felszólítás szükséges, amely esetünkben nem történt meg. (A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége Alapszabálya, VI. Fejezet). Az Etikai Kódex alapján a tagság felfüggesztésére az etikai bizottság ajánlása alapján az elnökség döntése szükséges, etikai eljárás lefolytatását követően. Mi semmilyen jelzést, megkeresést nem kaptunk, a mi kihagyásunkkal, szabálytalanul, 24 óra alatt alakult meg az etikai bizottság, folytatta le az eljárást, tett javaslatot az elnökségnek, aki döntött is, majd kiküldte a sajtóközleményt. Aczél László korábbi nyílt levele is megszegte a saját maga által vezetett szervezet több alapelvét is, ami maga a fekete humor és szarkazmus megnyilvánulása.

4. Kilépés

A mai napon a Republic Group kilép a MAKSZ-ból, és ameddig a jelenlegi elnökség tagjai, Blaskó Nikolett és Aczél László vezeti a szervezetet – véleményünk szerint transzparencia és fair play ellenesen – nem is kíván részt venni annak munkájában, valamint éves tagdíjjal a munkájához hozzájárulni, melyet nagyon szomorú helyzetnek ítélünk meg.

5. Belépés

Bejelentjük, hogy egyúttal kérvényeztük felvételünket a Magyar Reklámszövetségbe és a Magyar Marketing Szövetségbe, valamint megújítjuk tagságunkat az ÖRT-ben. Mindezt azért tesszük, hogy ezen szervezetekben a transzparencia és a fair play elveknek elköteleződve dolgozzunk a szakmáért, az ügyfelekért és a tisztességes versenyért, ahogy azt 20 éve folyamatosan tesszük!

6. Üzenet a szakmának

Azt üzenjük a szakmának, hogy dolgozzunk együtt azon, hogy újra egy jókedvű, színes, szép világ legyen a kreativitás, reklám, PR és média világa. Mi a napos oldalon, a nemes versengés oldalán állunk!”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...

Először nyerte el spanyol női rendező a San Sebastian-i filmfesztivál fődíját

Jaione Camborda nyerte el a San Sebastian-i nemzetközi filmfesztivál fődíját, az Arany Kagylót. A rendezvény 71 éves történetében első spanyol női rendezőként vehette át az elismerést. Az O Corno (Anyarozs) című naturalista dráma a nők...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....