- Hirdetés -

Újabb fordulat a listaháborúban – reagált a Republic

|

- Hirdetés -

Felfüggeszti a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) a Republic Group szervezeti tagságát, miután az ügynökség egy kutatás kapcsán megkereste piaci riválisai ügyfeleit is. Ez újabb fordulatot jelent a listaháborúban, ami azzal robbant ki, hogy a Republic egy saját ügynökségi lista, az Agency Toplist létrehozásáról döntött. A Republic Group csütörtök délután reagált a felfüggesztésre, az ügynökség úgy döntött, kilép a MAKSZ-ból.

A MAKSZ közlése szerint a Republic Group, egy „Agency Toplist” elnevezésű, tagjait ez idáig fel nem fedő szervezet mögül, kedden az ügynökség piaci konkurenseinek ügyfeleit e-mailben megkereste és egy úgy nevezett „kutatás”-ban való részvételre kérte őket. A szervezet véleménye szerint felmerül a gyanúja annak, hogy a kiküldött felmérésben az ügyfelek jóhiszeműségével visszaéljenek és üzleti titok tárgyát képező információk megadására kérjék őket.

A MAKSZ közlése szerint ömlöttek az ügynökségi és ügyfélpanaszok a szervezethez a Republic Group akciójával kapcsolatban. A MAKSZ elnöksége a beérkező panaszokat, illetve az ügyfeleknek kiküldött kérdőívet megvizsgálva arra a döntésre jutott, hogy etikai bizottságot hív össze, mely hivatott lesz többek közt feltárni Fabricius Gábor és a Republic Group kapcsolatát az Agency Toplist-tel.

A szervezet tájékoztatása szerint a bizottság adatvédelmi szakember bevonásával, azt is vizsgálni fogja, hogy az adatvédelmi szempontokból is aggályos eljárás mennyiben felel meg a hatályos magyar törvényeknek és a hasonló kutatásokban elvárható szakmai etikai normáknak. Az eset kivizsgálásáig és az etikai bizottság döntéséig a MAKSZ felfüggeszti a Republic Group szervezeti tagságát.

Mint arról az mmonline.hu is beszámolt, november elején kiderült, hogy új listát hoztak létre a kommunikációs ügynökségek rangsorolására, ez az Agency Toplist. A Brand Festival munkacsoportja által megalkotott kommunikációs ügynökségi toplista a létrehozók közlése szerint az etikus verseny, a fair play alapelvét veszi figyelembe, ezáltal lehetőséget ad a több száz piaci szereplőnek az egyértelmű tájékozódásra: melyik ügynökségnek milyen a valódi teljesítménye, mit tesz le az asztalra szakmailag a kreativitás, a client-service, valamint a stratégia terén, továbbá mennyiben segíti a szakma előrehaladását és fejlődését a teljes magyar szektor szempontjából. Az új ügynökségi lista létrehozását Fabricius Gábor, a Republic Group innovációs igazgatója jelentette be.

Az új ügynökségi rangsor komoly vihart kavart a kommunikációs ügynökségek körében, és a legnagyobb kérdés ezzel kapcsolatban talán az, hogy mekkora lesz a széthúzás a reklámszakmában. Nem véletlen, hogy Aczél László, a MAKSZ elnöke az Agency Toplist bejelentését követő nyílt levelében többek között a szakmai összefogás fontosságát hangsúlyozta.

Az ügynökségi toplista bejelentéséről itt olvashat bővebben, itt pedig a Fabricius Gáborral készült interjúnkat találhatja meg, amit kiegészít Aczél László nyílt levele is.

FRISSÍTÉS:

A Republic Group csütörtök délután több pontba szedett részletes válaszban reagált a MAKSZ bejelentésére, mely szerint felfüggesztik az ügynökség tagságát a szervezetben az Agency Toplist elindításával kialakult helyzet miatt. A Republic Group szerint a felfüggesztést nem a MAKSZ működési alapszabálya szerint intézték és az ügynökség bejelentette, hogy kilép a szervezetből.

A Republic Group állásfoglalása:

„1. Transzparencia, fair play és tisztességes verseny

A Republic kiáll a transzparencia, fair play és az összeférhetetlenség mellett. Sajnálattal tapasztaljuk, hogy amint ennek hangot adtunk MAKSZ-on belül, kizárással fenyegetnek. Milyen egy ilyen szervezet, milyenek a vezetői és a vezérelvei? Mindenki eldöntheti.

Vannak olyan helyek a világon, ahol a más véleményt és hangokat nem tűrik meg. Ez azonban csak megerősít minket abban, hogy fel kell vállalnunk azt a szerepet, aki kimondja az igazságot. Ügynökségünk a 2017-es évben a legtöbb nemzetközi díjat nyerte el, 20 éve vagyunk jelen a szektorban, kollégáink száma meghaladja a százat, forgalmunk pedig az egy milliárd forintot, amit úgy látunk, nehezen viselnek el a MAKSZ vezetésében ülők, és a tisztességes versenyt minden lehetséges eszközzel korlátozni akarják. A jelenlegi lépésüket is pusztán ennek látjuk.

2. Agency Toplist

A kezdeményezést hasznosnak tartjuk, ahogy több szakmabeli is, sőt mától fogva nemcsak fontos, de a tisztességes verseny érdekében elengedhetetlen.

Mi azt tapasztaljuk, hogy az Agency Toplist piackutatást végez, mely kérdőívet ügynökségünk is megkapta. Természetesen kitöltjük a kérdőívet és elküldjük az Agency Toplist számára, valamint erre bíztatjuk a szakma többi szereplőjét is.

Az Agency Toplist kezdeményezés teljesen független a Republictól, szakmai vezetője Dr. Berkes Péter, aki szintén független tagként, szakmai vezetője a BrandFestivalnak is.

3. MAKSZ

Az utóbbi években sajnos azt tapasztaljuk, hogy a MAKSZ egy egyesületi formában működő, ám az elnökségen belüli személyek szűk csoportjának egyéni érdekeit szolgáló társulás, melynek működésében a számunkra fontos alapelvek egyáltalán nem valósulnak meg. Erről rengeteg történetet tudnánk mesélni, melynek nem ez a közlemény a helye, de megnyilvánul ez szerintünk többek között a díjak odaítélésének átláthatatlan és összeférhetetlen rendszerében is. Minden esetben felmerül a kérdés, hogy vajon mennyire transzparens egy versenykiírás, ha azt minden esetben a kiírók nyerik meg. Ez ellen, a transzparenciáért és az összeférhetetlenség ellen emeltük fel a hangunkat a szövetségen belül, ám csak rövid, cinikus és lenéző üzeneteket kaptunk érdemi válasz helyett, amit nagyon sajnálunk. Valóban nincs keresnivalónk egy ilyen szervezetben, ebben teljesen egyetértünk Blaskó Nikolettel és Aczél Lászlóval.

Értetlenül állunk az előtt is, hogy felfüggesztésünket sem a MAKSZ Működési Alapszabálya szerint intézték, előzetesen semmilyen tájékoztatást erről nem kaptunk. De talán betekintést ad ez is a MAKSZ mint “szervezet” működésébe.

A MAKSZ Működési Alapszabálya szerint egy ügynökség tagságának felfüggesztéséhez előzetes írásbeli felszólítás szükséges, amely esetünkben nem történt meg. (A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége Alapszabálya, VI. Fejezet). Az Etikai Kódex alapján a tagság felfüggesztésére az etikai bizottság ajánlása alapján az elnökség döntése szükséges, etikai eljárás lefolytatását követően. Mi semmilyen jelzést, megkeresést nem kaptunk, a mi kihagyásunkkal, szabálytalanul, 24 óra alatt alakult meg az etikai bizottság, folytatta le az eljárást, tett javaslatot az elnökségnek, aki döntött is, majd kiküldte a sajtóközleményt. Aczél László korábbi nyílt levele is megszegte a saját maga által vezetett szervezet több alapelvét is, ami maga a fekete humor és szarkazmus megnyilvánulása.

4. Kilépés

A mai napon a Republic Group kilép a MAKSZ-ból, és ameddig a jelenlegi elnökség tagjai, Blaskó Nikolett és Aczél László vezeti a szervezetet – véleményünk szerint transzparencia és fair play ellenesen – nem is kíván részt venni annak munkájában, valamint éves tagdíjjal a munkájához hozzájárulni, melyet nagyon szomorú helyzetnek ítélünk meg.

5. Belépés

Bejelentjük, hogy egyúttal kérvényeztük felvételünket a Magyar Reklámszövetségbe és a Magyar Marketing Szövetségbe, valamint megújítjuk tagságunkat az ÖRT-ben. Mindezt azért tesszük, hogy ezen szervezetekben a transzparencia és a fair play elveknek elköteleződve dolgozzunk a szakmáért, az ügyfelekért és a tisztességes versenyért, ahogy azt 20 éve folyamatosan tesszük!

6. Üzenet a szakmának

Azt üzenjük a szakmának, hogy dolgozzunk együtt azon, hogy újra egy jókedvű, színes, szép világ legyen a kreativitás, reklám, PR és média világa. Mi a napos oldalon, a nemes versengés oldalán állunk!”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fesztiválokon keresnek munkát a fiatalok

Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény - ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on. A fiatalokat nemcsak elkötelezni...

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén is díjazzák a közösségi média sztárjait

Hatodik alkalommal díjazzák a közösségi média legnagyobb hazai sztárjait a JOY Social Media Awardon (JOY SMA). A közönség egy hónapon keresztül szavazhat a hét kategóriában induló 28 jelöltre. Új kategória idén a #képernyőkedvence, valamint...

Fesztiválokon keresnek munkát a fiatalok

Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény - ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on. A fiatalokat nemcsak elkötelezni...

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....