A már korábban bejelentett Nofilter című sorozat mellett a Négy esküvő, egy temetés című film alapján készült amerikai sorozat is az RTLMost+-on debütál majd, de a szolgáltatás felhasználói láthatják először az RTL új, saját gyártású szériája, a Bátrak földjén első három epizódját is – hangzott el az RTL Magyarország mai háttérbeszélgetésén. A médiacég vezetői az eseményen a digitális stratégiájuk bemutatása mellett arra is felhívták a figyelmet, hogy a digitális videótartalom-fogyasztás térhódítása miatt a hagyományos nézettségmérési módszerek már nem adnak teljesen pontos képet.
A városi, fiatal nők problémáival foglalkozik az első, kimondottan online platformra készült rtl-es sorozat, a Nofilter. A széria kifejezetten az októberben induló RTLMost+-ra készül, azonban a médiacég mai háttérbeszélgetésén néhány további exkluzí tartalomról is beszámoltak. Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese, programigazgató elmondta, hogy a Négy esküvő, egy temetés című film alapján készül amerikai széria is az RTLMost+-on lesz látható először Magyarországon, természetesen szinkronizáltan. A prémium szolgáltatás felhasználói a kiegyezés előtt években játszódó új, saját gyártású sorozat, a Bátrak földjén első három epizódját is előbb láthatják majd, mint a lineáris tévézést választók.
Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója beszámolt arról is, hogy az év vége felé még több izgalmas kezdeményezéssel készülnek az RTLMost+-on, így például lesz egy pop-up csatorna nagyjából 60 címmel, illetve egy olyan akciójuk, amelynek keretében a cég által gyártott fikciós tartalmakat egyben fogyaszthatják a felhasználók.
A több tartalmat, kevesebb reklámot és jobb minőséget ígérő RTLMost+-t a műsorterjesztő cégek saját ajánlataikba építhetik be, az első partner a Telenor, amelynek a MyTV alkalmazásában lesz majd elérhető a szolgáltatás. A mai háttéreseményen kiderült, hogy folyamatosan tárgyalnak a disztribútorokkal, de Vidus Gabriella hangsúlyozta, hogy olyan partnereket keresnek, akik hajlandók elismerni a szolgáltatásuk értékét. Konkrétumokat ugyan nem árult el az eddigi megbeszélésekről az RTL vezérigazgatója, azonban jelezte, hogy megfelelő lefedettsége lesz az RTLMost+-nak.
Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója a cég RTLMost szolgáltatása kapcsán elmondta, hogy idén eddig 1,3 millió egyedi felhasználója volt, 77,8 millió videóindítást regisztráltak a platformon, ami 135 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Szintén fontos adat, hogy a felületen eltöltött átlagos idő 63 perc, ami azt jelzi, hogy a hosszabb tartalmakat is egyre többen nézik ezen a platformon. A választák kapcsán Grósz Judit elmondta, hogy 5653 órányi tartalom, 8842 elérhető cím szerepel a kínálatban, ami 235 napnyi folyamatos videózást tenne lehetővé.
Az RTLMost legnépszerűbb tartalmai közé tartozott az elmúlt hetekben a Love Island, de a Drága örökösök is népszerű az online térben. A múlt szombaton indult X-Faktor első adása pedig rögtön az első helyre ugrott a múlt heti toplistán a videómegtekintések számát vizsgálva.
Vidus Gabriella a háttérbeszélgetés során felhívta a figyelmet arra, hogy a tartalomfogyasztási szokások változása miatt a hagyományos nézettségmérés már nem pontosan adja vissza azt, hogy egy-egy tartalom mennyire népszerű. A cégvezető szerint szükség lenne a teljes közönségmérésre, vagyis a lineáris tévés mellett a digitális platformokon történt megtekintések mérésére is, mivel így alkothatnánk pontos képet egy-egy műsor nézettségéről. Kolosi Péter a Love Island kapcsán megemlítette, hogy teljes közönségmérés esetén a műsor 30 százalékkal nagyobb részesedést ért volna el, mint amit a Nielsen mért, ami már a Drága örökösök teljesítményének megfelelő eredmény.