- Hirdetés -

Újabb zöld húzás a Lidl-től

|

- Hirdetés -

Partnereivel közösen az első biodiverzitás fókuszú szabvány fejlesztésén dolgozik a Lidl a hagyományos zöldség-és gyümölcstermesztésre vonatkozóan. Az új követelményrendszer előreláthatóan 2021 végéig minden termelő számára elérhető lesz az alkalmazásban lévő GLOBALG.A.P. Integrated Farm Assurance szabvány (IFA) kiegészítő moduljaként. Fenntarthatósági stratégiájának részeként a Lidl ezáltal is szeretne hozzájárulni a biológiai sokféleség védelméhez.

A biodiverzitás csökkenése egzisztenciális veszélyt jelent az ökoszisztémákra. Élelmiszer és nem élelmiszer beszerző vállalatként a Lidl tudatában van az ökoszisztémák megőrzésével kapcsolatos felelősségével. “A biológiai sokféleség és az egészséges ökoszisztémák adják a gazdag választék alapját, különösképp a zöldség-és gyümölcstermesztés terén. Ha megvédjük őket, nemcsak a magas minőségű termékkínálatot tudjuk biztosítani, de a magas terméshozamú betakarítást is” – mondta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója.

A Lidl ennek érdekében elismert, nemzetközi szakemberekkel dolgozik együtt fenntartható élelmiszerrendszerek fejlesztésén, illetve mezőgazdasági szakértőkkel közösen egy kiegészítő modul kidolgozásán a biodiverzitás támogatására a hagyományos mezőgazdaság vonatkozásában. A fókusz Európán van. A szakmai együttműködésben az élelmiszerlánc partnere projektvezetőként a Sustainable Food Systems GmbH (SFS), a mezőgazdasági termelők képviseletében a Global Nature Fund, a Bioland és a Lake Constance Foundation, valamint a Nürtingen-Geislingen Egyetem is. A többszereplős megközelítés különböző szempontok figyelembevételét teszi lehetővé, melynek köszönhetően széleskörű elfogadottság remélhető. A GlOBALG.A.P. által működtetett új, kiegészítő modul a piac minden szereplője számára készül, a termelőktől a forgalmazókig.

„A Lidl biodiverzitás támogatására irányuló kezdeményezése a zöldség-és gyümölcstermesztés kapcsán nagyon jól illeszkedik a GLOBALG.A.P. azon elképzeléséhez, hogy világszinten mozdítsa elő a biztonságos és felelős élelmiszertermelést” – mondta Kristian Moeller, a GLOBALG.A.P. ügyvezető igazgatója.

A GLOBALG.A.P. Integrated Farm Assurance szabvány (IFA) a mezőgazdasági termelés minden formájának jó gyakorlataira kiterjed. A Biodiverzitás kiegészítő modullal a zöldség-és gyümölcstermesztők biológiai sokféleség megőrzésére irányuló mezőgazdasági gyakorlatai válnak ellenőrizhetővé az éves IFA audit keretében. A szakképzett könyvvizsgálók által végzett független ellenőrzés eredménye által a termelők minden élelmiszer-kiskereskedő számára láthatóvá tehetik elkötelezettségüket. Annak érdekében, hogy a szabványt a mezőgazdasági termelők alkalmazni tudják, szükség esetén támogató intézkedéseket, például képzéseket kínálnak.

A Global Nature Fund (GNF) környezetvédelmi alapítvány nagy tapasztalattal bír az élelmiszeripari szektorban a szabványok, illetve a vállalatokkal való együttműködés terén, hogy támogassa a biodiverzitás védelmét.

A kiegészítő modul a Lidl újabb intézkedése a biodiverzitás megőrzése érdekében tett tevékenységei sorában, mely magában foglalja a bioélelmiszerek kínálatát és a Lidl sajátmárkás Bio Organic termékkínálatát is.

A Lidl Magyarország felelősségének érzi, hogy termékbeszerzései ne veszélyeztessék az ökoszisztéma épségét, így figyel az értékláncában jelentkező közvetett környezeti hatások mérséklésére. A vállalat, beszerzési gyakorlatán keresztül a földhasználat, a környezetszennyezés és a biodiverzitás veszélyeztetésének visszaszorítását, a felelős mezőgazdasági és halászati gyakorlatok alkalmazását ösztönzi beszállítói és gyártói partnerei körében. A fenntartható növénytermesztés előmozdítása érdekében többek között törekszik arra, hogy a magyar tárgyalású virág-, zöldség- és gyümölcstermékeket olyan beszállítóktól szerezze be, amelyek rendelkeznek GLOBALG.A.P. által elismert szabványok szerinti tanúsítással. Az elkötelezettsége eredménye, hogy saját márkás kínálatát tekintve a Lidl Magyarország hazai tárgyalású zöldség-és gyümölcstermelő partnerei GLOBALG.A.P. szabvány szerint működnek, a beszállítóinak 100%-a rendelkezik tanúsítvánnyal. Zöldség-gyümölcs beszerzési politikánkról bővebb információ a vállalati honlapon található.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....