- Hirdetés -

Újabb fertőzött alkalmazások

|

- Hirdetés -

Az ESET szakemberei nemrégiben több olyan alkalmazást találtak és vizsgáltak meg a Google Play áruházban, amelyek különféle módszerekkel próbálják megtéveszteni a felhasználókat. Egyes alkalmazások az Instagram fiókunk belépési adatait próbálják megszerezni, mások pedig agresszív hirdetésekkel csalnak ki magasabb értékeléseket a felhasználótól.

 

Az ESET kutatói nemrégiben 13 új, adatlopási céllal készített alkalmazást fedeztek fel a Google Play áruházban, amelyek kifejezetten az Instagram felhasználók belépési adatainak megszerzésére készültek. Az Instagram közönsége már eddig is számos adattolvaj alkalmazás célkeresztjébe került, amelyek a Google Play áruházon keresztül igyekeztek a követők számát nagy arányban felduzzasztani, vagy egyszerűen bejutni felhasználók fiókjaiba. Az ESET figyelmeztetése után mind a 13 alkalmazást eltávolították Google Play áruházból, ám addigra összesen 1,5 millió felhasználó töltötte le őket.

 

 

Hogyan működik?

 

Az Android/Spy.Inazigram kártevőt tartalmazó alkalmazások ugyanazon az elven működtek: egy távoli szerverre továbbították a hamis alkalmazások révén megszerzett Instagram adatokat. Hogy növeljék a letöltések számát, azzal az ígérettel tették vonzóbbá az alkalmazásokat az Instagram felhasználók számára, hogy követőik száma nagymértékben növekedni fog, a lájkok és hozzászólások számával együtt. Később ezeket a fiókokat más felhasználók követőtáborának növelésére is felhasználták.

Az adattolvaj alkalmazások egyike, az „Instagram Followers” például egy az eredetihez egészen hasonló belépőablakot használt. Miután a felhasználó bejelentkezett, nem tudott belépni a fiókjába, hanem egy „Helytelen jelszó” üzenetbe ütközött.

 

 

Mi történik az ellopott Instagram fiókadatokkal?

 

Az ellopott fiókok révén kéretlen üzeneteket (spam) és hirdetéseket küldhetnek a nevünkben, illetve egyéb üzleti célokra is felhasználhatják az Instagram oldalunkat – több helyen kínálnak illegális Instagram követőtábor növelést ígérő csomagokat, amelyek legértékesebb részei a követők mellett a lájkok és a hozzászólások lehetősége.

 

A fenti alkalmazások letöltése után, annak ikonja megjelenik az installált alkalmazásaink között, valamint az Instagram is figyelmeztetést küld arról, hogy valaki megpróbált belépni a fiókunkba. Ezután azt tapasztalhatjuk, hogy jelentősen megugrott a követőink száma, vagy válaszüzeneteket kaphatunk olyan kommentekre, amiket nem is mi írtunk.

 

 

Hogyan védekezzünk?

 

A készülékünk védelme érdekében töröljük a fent említett programot az Alkalmazáskezelőben, vagy használjunk megbízható mobilvédelmi megoldást a veszélyes elemek eltávolítására. Az Instagram fiókunk biztonságának érdekében azonnal változtassuk meg jelszavunkat! Amennyiben ugyanazt a jelszót több platformon használjuk, azokat is cseréljük le, mivel a kártékony alkalmazások készítői rendszerint megpróbálnak bejutni más webhelyekre is ugyanazon belépési adatokkal, ezért javasolt különböző jelszavakat használni különböző fiókjainkhoz.

 

Hogy megelőzzük közösségi fiókjaink feltörését, mielőtt letöltenénk egy Google Play alkalmazást:

  • nézzük meg, mennyire népszerű az alkalmazás a letöltések száma, az értékelések és legfőképp a vélemények alapján.

  • ha kétségeink támadnak, válasszunk Top Developer jelzésű programot, vagy a különböző megbízható médiumok szerkesztői ajánlásai alapján töltsünk le alkalmazásokat.

 

 

Hirdetésmegjelenítő alkalmazások

 

Mielőtt azonban megnyugodnánk, hogy az alkalmazások értékeléseire támaszkodva elkerülhetjük a hasonló támadásokat, még mindig beleeshetünk egy másik trükkös alkalmazásfajta csapdájába. Szintén a Google Play áruházon keresztül támad néhány megtévesztő alkalmazás, amelyek tolakodó hirdetések megjelenítésével kényszerítik a felhasználókat, hogy magas értékelést adjanak, ezzel feltornázva a népszerűségi mutatóikat az áruházban. Az ESET kimutatásai szerint az ilyen hirdető applikációk összesen mintegy 800 000 telepítést generáltak ezidáig.

 

Az ESET által detektált Android/Hiddad.BZ nevű trójai hirdetőprogramot rejtő alkalmazásokat már több mint 5000 felhasználó töltötte le, hogy YouTube tartalmakat érhessen el. Az alkalmazások a jól ismert módszerrel – hirdetések folyamatos, agresszív megjelenítésével – kértek 5 csillagos értékelést, azzal a hamis ígérettel, hogy utána eltávolítják a hirdetéseket.

 

Szintén agresszívan támadta az androidos vásárlókat a Subway Sonic Surf Jump hamis játékalkalmazás, amely megközelítőleg 500 000 felhasználót tévesztett meg. Az alkalmazás folyamatosan hirdetéseket jelenített meg, amíg 5 csillagos értékelést nem adtunk neki, annak hamis reményében, hogy azután letölthetjük a játékot. A Google Play áruházból való eltávolítás előtt az alkalmazás 4.1-es átlagértékelést tudhatott magáénak, de az 5-ös csillagok magas aránya és a kényszerítés miatt panaszkodó vélemények már meglehetősen ellentmondásossá teszik a képet. Hasonló elv alapján működtek az Anime Wallpapers HD és a Latest online movies alkalmazások is, amelyeket a szintén töröltek már a Google Play áruházból.

 

Az alkalmazásokban használt Android/Hiddad.BZ trójai vírusból 7 verziót is találtak az ESET kutatói, amelyek hasonló elv alapján működtek: mindegyik alkalmazás “Music Mania” néven jelenik meg a programok között, majd az ikonra kattintva betöltődik a hirdetést megjelenítő komponens (ad-displaying component). Ez önmagában egy csaló rendszerüzenet, ami „android plugin” címszó alatt kér engedélyt a telepítésre és mindaddig eltakarja a képernyőt, amíg nem járulunk hozzá az installáláshoz. A hirdetésmegjelenítő (ad-displaying payload) telepítése után a hamis plugin adminisztrátori jogosultságot kér eszközünkhöz egy újabb olyan felugró ablakban, amiből nem tudunk visszalépni. Az admin jogok megosztása után a képernyőnket hirdetések lepik el, amelyek 5 csillagos értékelésre kérnek minket azok eltávolításához. Az üzenetek törlése egy még nagyobb hirdetés lavinát indíthat el tovább provokálva a felhasználót az értékelésre. A kártékony alkalmazást február 27-én jelentette az ESET, amelyet fokozatosan vissza is vontak az áruházból.

 

 

Hogyan tisztíthatjuk meg a hirdető vírussal fertőzött készülékünket?

 

Az Alkalmazáskezelőnkben az eredeti alkalmazás (“Music Mania”) törlése nem elegendő az eltávolításhoz, a fertőző bővítményt is kell távolítani. Ahhoz, hogy az Android/Hiddad.BZ-t teljes egészében eltávolítsuk az eszközről, le kell tiltanunk annak eszközadminisztrátori jogait (Beállítások -> Biztonság -> Eszközadminisztrátorok -> Engedélyezés szükséges). Ezután eltávolíthatjuk a plugin android-ot (Beállítások -> Alkalmazáskezelő -> plugin android).

 

 

Hogyan maradjunk biztonságban?

 

A Google Play értékelési rendszerét manipuláló, illetve a felhasználókat megtévesztő alkalmazások kapcsán feltehetnénk a kérdést: mit ér, ha letöltés előtt megnézzük az alkalmazás értékeléseit? Ez továbbra is fontos, azonban az értékelésen túl érdemes átfutni a felhasználói véleményeket is, hogy valós képet kapjunk arról, hogy mit kínál számunkra az adott alkalmazás. A felhasználók rendszerint kifejezetten őszintén fogalmaznak, még ha ez sokszor azt is jelenti, hogy panaszáradattal találkozunk, mert magas értékelésre kényszerítette őket egy agresszív alkalmazás.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....