- Hirdetés -

Újabb listán Budapest

|

A VII. kerület a világ 13. legnépszerűbb úti célja, de tévhit, hogy a turisták többsége csak bulizni érkezik a magyar fővárosba. A külföldi vendégek átlagosan 3 napot töltenek Budapesten, és az itt tartózkodásuk alatt körülbelül 93-95 ezer forintot költenek – derült ki a Let Me Inn elemzéséből. A másfél éve indított vállalkozás már a nyugat-európai terjeszkedést készíti elő.

 

A Budapestre érkező turisták átlagosan 2,7 napot töltenek a városban: a legtöbben elsősorban Bécset választják úti célként, és utána látogatnak el a magyar fővárosba. Aki viszont járt már nálunk, az a következő alkalommal elsődleges desztinációként gondol Budapestre. A legtöbb vendég várakozásait ugyanis magasan felülmúlja a város: nemcsak szebbnek tartják, de az elérhető szolgáltatásokkal és a hangulattal is elégedettebbek.

 

„Volt olyan, aki először csak kíváncsiságból érkezett hozzánk, de annyira tetszett neki a város, hogy nem sokkal később itt ünnepelte a születésnapját és a házassági évfordulóját is. A vendégektől egyre pozitívabb visszajelzések érkeznek, hiszen a város érezhetően fejlődik, és ez már a nyugati turistáknak is feltűnt. Izgalmasabb helyszínnek tartják, mint például Prágát. Ha röviden össze kellene foglalni, akkor azt mondanám, hogy sokak szerint Budapest lett Kelet-Európa Berlinje. És nemcsak az éjszakai élet, hanem a kultúra miatt is” – meséli Dencz Bálint, a lakás-menedzsmenttel foglalkozó magyar startup, a Let Me Inn egyik alapítója.

 

A másfél évvel ezelőtt indított lakás-menedzsment szolgáltatás alapítóinak tapasztalata alapján a magyar fővárosba látogató turisták által leginkább kedvelt kerületek az V., a VI. és a VII. kerületek, de a budai rakpart is népszerű. Mindezt alátámasztja az Airbnb 2015-ben közzétett kutatása, amely alapján a szolgáltatást választó turisták körében a világ 13. legnépszerűbb úti célja Budapest VII. kerülete.

 

 

Lakáskiadás – terhek nélkül

 

Eleinte egyetlen lakással kezdték a működést, ma már közel 40 apartmannal foglalkoznak párhuzamosan: a Let Me Inn alapítói másfél évvel ezelőtt arra kerestek megoldást, miként enyhíthetik a rövid távú (maximum 5-6 napos) lakáskiadással foglalkozók mindennapos terheit. Segítenek azoknak, akik nem akarnak vagy nem tudnak a kulcsátadással, a takarítással és az adminisztratív teendőkkel foglalkozni. A tapasztalatok szerint az ezzel járó tevékenység akár heti 15-20 órát is elvehet a tulajdonos életéből, amennyiben mindent maga szeretne végezni. A lakásokat hetente két alkalommal takarítják és karbantartják, így az amortizáció – amitől sokan a lakáskiadás során tartanak – elenyésző.

 

„Jelenleg körülbelül 8 ezer kiadó lakás van Budapesten. Az Airbnb népszerűségével egyidőben a magyar fővárosban is jelentősen emelkedett azok száma, akik rövid távon adják ki lakásukat. A mi megoldásunkkal körülbelül 20 százalékkal magasabb nyereséget realizálhatnak a tulajdonosok, mint a hosszú távú kiadással” – magyarázza Juhász Réka, a Let Me Inn társalapítója.

 

Az Airbnb nem jelent számukra konkurenciát, hiszen az ügyfelek többsége azok közül kerül ki, akik a szolgáltatáson keresztül bérelnek lakást. Sőt, sokan kifejezetten az Airbnb-jellegű lakásokat keresik, hiszen itt a vendég jellemzően minden alkalommal gazdagodik az adott városra jellemző autentikus élménnyel, tapasztalattal.

 

 

A vendégek több mint 60 százaléka Európából érkezik

 

2015 májusa óta folyamatosan növekszik a Let Me Inn által kezelt lakások száma (a következő negyedévre szeretnék duplázni a kezelt lakások számát), és a lakásukat kiadó ügyfeleik negyede külföldi. A vendégek számát illetően a kevésbé forgalmas hónapokban is nagyjából 500 vendég érkezik, akiknek mindössze 5 százaléka magyar, 60-70 százalékuk más európai országból érkezik, a többiek pedig Európán kívülről. A vendégek átlagosan 3 napot töltenek Budapesten, és az itt tartózkodásuk alatt kb. 93-95 ezer forintot költenek a repülőjegyen és a szállásdíjon kívül.

 

A Let Me Inn kizárólag magán-befektetői forrásokkal indult, ma pedig már a második körös befektetésre készülnek, amelyre tervezetten tavasz elején kerülhet sor. A távlati céljaik között a nemzetközi terjeszkedés is szerepel: Budapest után Párizs, Amszterdam és Bécs is a desztinációk között szerepel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...