- Hirdetés -

Vidámparki élmények a 28. Országos Marketing Konferencián

|

Idén is számos újdonsággal készülnek a szervezők az  Országos Marketing Konferenciára, így például hosszú idő után újra háromnapos lesz a rendezvény, és páros előadásokat is meghallgathatnak majd az érdeklődők – tudtuk meg Hinora Ferenctől, a Magyar Marketing Szövetség elnökétől. A szakember az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogyan látja a konferenciák piacát, illetve mik a legfontosabb szempontok számára egy ilyen rendezvény megszervezésekor.

 

Idén ősszel is megrendezi az Országos Marketing Konferenciát (OMK) a Magyar Marketing Szövetség, ezúttal mire fókuszáltok?

 

– Minden évben adunk egy kreatív koncepciót a konferenciáinknak. Míg két éve a marketing hősök volt a tematika, tavaly a nagy marketing vágta. Idén a rendezvényünk a marketingworld koncepciót kapta, mivel azt gondoljuk, hogy a marketinges világ napjainkban sok esetben hasonlítható egy vidámparkhoz. Amikor gyerekfejjel elmegyünk egy vidámparkba, sokszor nem tudjuk, hogy mit próbáljunk ki, fel sem tudjuk fogni, hogy mi van körülöttünk, annyi élmény van. A mai marketingesek helyzete is ilyen, csak kapkodják a fejüket, hogy milyen eszközök várnak kipróbálásra és nem nagyon tudják eldönteni, hogy ezek közül melyeket használják. A konferencia fő célkitűzése miden évben az, hogy felkészítsük a marketingeseket a jövő évi kihívásokra – a mostani alkalommal pedig ez azzal egészül ki, hogy megtanítsuk nekik, hogyan lehet fókuszálni. Nem attól lesz jó valaki, ha mindenre felszáll a vidámparkban, vagyis lefordítva, minden eszközt kipróbál, hanem ha megfelelő stratégia mentén igyekszik fókuszálni és végigvinni a koncepcióját. Azt érezzük, hogy kicsit kapkodnak a mai marketingesek. Persze a legfrissebb marketing trendekről, megoldásokról is szó lesz majd, ahogyan eddig is. Az idei konferencia különlegessége lesz, hogy három napig tart majd. Az első napra is számos különlegességet tartogatunk, a második napon lesz a Marketing&Media magazinnal közösen szervezett Marketing Masters, a harmadikon pedig az elmélyültebb műhelymunkáé lesz a főszerep, két workshop teremben zajlanak majd az események, digitális marketingstratégia és kreatív markertingstratégia tervezéssel foglalkozunk majd.

 

Mindig sokat számít, hogy milyen az előadói kör, idén kikre építitek a konferenciát?

 

– Persze ott lesznek az igazi marketinges véleményvezérek, ügynökségek munkatársai, a legsikeresebb marketingvezetők, szervezetek képviselői. Minden évben igyekszünk olyan kiváló szakembereknek is platformot adni, akiket kevésbé ismernek a résztvevők. Fontosnak tartjuk, hogy minden évben tudjunk új arcokat is hozni, akik kiváló szakemberek is. Az oktatói szférából is lesznek jeles előadók, olyan szakemberek, akik nem csak elméleti, de gyakorlati szinten is hasznos dolgokat tudnak átadni a hallgatóságnak. Összességében azt mondhatom, hogy a marketing szakma színe-java ott lesz ezen a konferencián. Sokáig gondolkodtunk külföldi előadók meghívásán is, viszont úgy döntöttünk, hogy olyan külföldi előadókra nincs szükség, akik nem ismerik a magyar piac sajátosságait. Itthon is vannak olyan szakemberek, akik viszont képben vannak a nemzetközi trendekkel, ráadásul jobban ismerik a magyar piacot, így őket részesítettük előnyben.

 

Rengeteg a szakmai esemény, ősszel talán még több, mint tavasszal, hogyan lehet kitűnni a többi közül?

 

– Nem csak az előadói kör nagyon fontos, hanem az is, hogy milyen a konferencia felépítése, másrészt pedig a program és a tematika. Nálunk el lehet felejteni a 15 perces előadásokat, amik sajnos sok konferencián divatosak, ilyen rövid idő alatt ugyanis nem lehet megfelelő minőségi tartalmat átadni. Ez egyébként a nemzetközi konferencia-trendeknek sem felel meg. Külföldön is minimum 30 perces előadásokkal lehet találkozni az igényesebb rendezvényeken és nálunk is így lesz. Emellett csak és kizárólag premier előadások lesznek hallhatók az őszi konferenciánkon. Egyetlen olyan előadónk sem lesz, aki ugyanazt mondja el, amit már másik rendezvényen elmondott. A harmadik dolog, hogy bevezetjük a páros előadásokat a konferencia első napján. Itthon csak néha lehet ilyen előadásokkal találkozni, mi szeretnénk ebből hagyományt teremteni. A színpadon két jól működő előadó, szakember még színesebb előadásokkal tudja szórakoztatni a résztvevőket. Elárulhatom előzetesen, hogy nagyon izgalmas párok lesznek, olyanok is, akikkel értelemszerűen még nem találkozhattak a résztvevők.

 

Egyébként hogyan látod, mekkora a verseny a konferencia-piacon?

 

– Az idei már a 28. Országos Marketing Konferencia, 1990 óta rendezzük meg, a legnagyobb múltra visszatekintő konferencia, ráadásul ez az egyetlen háromnapos rendezvény ebben az iparágban. Legtöbb esetben egynapos események vannak, néhány kétnapossal találkozhatunk, és ez az egyetlen háromnapos, vagyis ebből a szempontból nincs versenytárs. Vannak persze jelentősebb kétnapos konferenciák, amelyek vetélytársak. Azt látni kell, hogy mi non-profit, szakmai szervezet vagyunk és kötelességünk is ilyen konferenciát csinálni, hiszen ezt elvárják egy szakmai szervezettől. Egy szakmai szövetségnek nem csak a szakmai érdekképviselet a feladata. Az alapszabályunkban 1990 óta benne van, hogy feladatunk edukálni a marketingeseket Magyarországon és hozzá kell járulnunk a magyar marketingpiac fejlesztéséhez. Ehhez kellenek az ilyen események, mint például a háromnapos konferencia. A többi, potenciális riválisként említhető rendezvény nem is kizárólag marketing témákkal foglalkozik, másrészt mindegyik mögött gazdasági társaság áll, más küldetéssel, más célokkal, mint mi.

 

– Ahogyan már említetted, idén is lesz Marketing Masters, a konferencia második napján. Ebben az évben is erős lesz a mezőny?

 

– Személy szerint is nagyon örülök annak, hogy idén már második alkalommal tudjuk megrendezni a Marketing Masters konferenciát. Három nap alatt, két külön konferenciát szervezünk, hiszen a két napnak más a felépítése. A Marketing Masters-en kizárólag a megbízói oldal marketingvezetői tartanak előadást. A Marketing&Media magazinnal minden évben összeállítjuk a Top 50 legsikeresebb marketingvezető listáját és közülük kerülnek ki az előadók. Arra persze odafigyelünk, hogy igyekezzünk mindig más szakembereknek platformot nyújtani. Ami a Marketing Masters-t megkülönbözteti, hogy ez egy esettanulmány-konferencia, a legsikeresebb vezetők a legsikeresebb esettanulmányokat mutatják be az elmúlt egy évből, emellett pedig szakmai véleményvezérként véleményt alkotnak a marketing trendjeiről is.

 

Ha röviden össze kellene foglalnod, hogy mitől működik egy szakmai rendezvény, akkor miket emelnél ki, neked mik a legfontosabb szempontok?

 

– Azt kell megvizsgálni, hogy egy adott résztvevő, amikor elmegy egy konferenciára, mit vár el tőle. Mindegyik rendezvény küldetésében, célkitűzésében más és más lehet. Véleményem szerint a legfontosabb tényezők, hogy a résztvevők tudjanak tanulni, inspirálódni, valamint kapcsolatokat építeni. Minden komolyabb konferenciának ezt a hármas célt tudnia kell, oktatni, inspirálni és networkinget nyújtani. A 28. OMK mindegyik napján ez adott lesz. Nincs kétségem afelől, hogy mind az inspiráló előadóink, mind a komoly tematika és a program segíti majd résztvevőinket, hogy jövőre még eredményesebben tudjanak majd dolgozni. Külön networking programokkal és zónákkal készülünk, hogy ennek is kulturált kereteket tudjunk biztosítani.

 

– Ebben a szakmában az is előfordul néha, hogy bizonyos előadókat arra kérnek, ne szerepeljenek mások konferenciáin? Téged ez mennyire bosszant? Vagy te is kérsz hasonlót?

 

– Nálunk ilyen diktatórikus eszközök nincsenek. Egy olyan kicsi piacon, mint a magyar, ilyen elvárásokat támasztani az előadók, vagy bármilyen szereplő felé nem elfogadható, szakmailag etikátlannak tudom nevezni ezt a hozzáállást. Természetesen vannak olyan piaci szereplők, akik konferenciaszervezésből élnek, fontos számukra, hogy minél jobb gazdasági eredményeket tudjanak felmutatni, de ettől függetlenül sem egészséges dolog ez. Én is vállalatvezető vagyok, megértem, hogy a konferenciaszervezés is profitorientált dolog, de hosszú távon vissza fog ütni, ha olyan eszközökhöz, kérésekhez folyamodik valaki, amivel kizárólagosságot szeretne biztosítani önmaga számára. Mi örömmel látunk a konferenciáinkon más szervezőket is, akik akár marketing témában is szerveznek konferenciát. Mi szívesen látjuk a szakmai mondanivalóval rendelkező, jó előadókat is. A megálmodott programhoz igyekszünk megtalálni a legjobb előadókat – ez motivál bennünket, és mi soha nem korlátozzuk, hogy milyen más rendezvényeken osztják meg tudásukat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...