- Hirdetés -

Vidámparki élmények a 28. Országos Marketing Konferencián

|

- Hirdetés -

Idén is számos újdonsággal készülnek a szervezők az  Országos Marketing Konferenciára, így például hosszú idő után újra háromnapos lesz a rendezvény, és páros előadásokat is meghallgathatnak majd az érdeklődők – tudtuk meg Hinora Ferenctől, a Magyar Marketing Szövetség elnökétől. A szakember az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogyan látja a konferenciák piacát, illetve mik a legfontosabb szempontok számára egy ilyen rendezvény megszervezésekor.

 

Idén ősszel is megrendezi az Országos Marketing Konferenciát (OMK) a Magyar Marketing Szövetség, ezúttal mire fókuszáltok?

 

– Minden évben adunk egy kreatív koncepciót a konferenciáinknak. Míg két éve a marketing hősök volt a tematika, tavaly a nagy marketing vágta. Idén a rendezvényünk a marketingworld koncepciót kapta, mivel azt gondoljuk, hogy a marketinges világ napjainkban sok esetben hasonlítható egy vidámparkhoz. Amikor gyerekfejjel elmegyünk egy vidámparkba, sokszor nem tudjuk, hogy mit próbáljunk ki, fel sem tudjuk fogni, hogy mi van körülöttünk, annyi élmény van. A mai marketingesek helyzete is ilyen, csak kapkodják a fejüket, hogy milyen eszközök várnak kipróbálásra és nem nagyon tudják eldönteni, hogy ezek közül melyeket használják. A konferencia fő célkitűzése miden évben az, hogy felkészítsük a marketingeseket a jövő évi kihívásokra – a mostani alkalommal pedig ez azzal egészül ki, hogy megtanítsuk nekik, hogyan lehet fókuszálni. Nem attól lesz jó valaki, ha mindenre felszáll a vidámparkban, vagyis lefordítva, minden eszközt kipróbál, hanem ha megfelelő stratégia mentén igyekszik fókuszálni és végigvinni a koncepcióját. Azt érezzük, hogy kicsit kapkodnak a mai marketingesek. Persze a legfrissebb marketing trendekről, megoldásokról is szó lesz majd, ahogyan eddig is. Az idei konferencia különlegessége lesz, hogy három napig tart majd. Az első napra is számos különlegességet tartogatunk, a második napon lesz a Marketing&Media magazinnal közösen szervezett Marketing Masters, a harmadikon pedig az elmélyültebb műhelymunkáé lesz a főszerep, két workshop teremben zajlanak majd az események, digitális marketingstratégia és kreatív markertingstratégia tervezéssel foglalkozunk majd.

 

Mindig sokat számít, hogy milyen az előadói kör, idén kikre építitek a konferenciát?

 

– Persze ott lesznek az igazi marketinges véleményvezérek, ügynökségek munkatársai, a legsikeresebb marketingvezetők, szervezetek képviselői. Minden évben igyekszünk olyan kiváló szakembereknek is platformot adni, akiket kevésbé ismernek a résztvevők. Fontosnak tartjuk, hogy minden évben tudjunk új arcokat is hozni, akik kiváló szakemberek is. Az oktatói szférából is lesznek jeles előadók, olyan szakemberek, akik nem csak elméleti, de gyakorlati szinten is hasznos dolgokat tudnak átadni a hallgatóságnak. Összességében azt mondhatom, hogy a marketing szakma színe-java ott lesz ezen a konferencián. Sokáig gondolkodtunk külföldi előadók meghívásán is, viszont úgy döntöttünk, hogy olyan külföldi előadókra nincs szükség, akik nem ismerik a magyar piac sajátosságait. Itthon is vannak olyan szakemberek, akik viszont képben vannak a nemzetközi trendekkel, ráadásul jobban ismerik a magyar piacot, így őket részesítettük előnyben.

 

Rengeteg a szakmai esemény, ősszel talán még több, mint tavasszal, hogyan lehet kitűnni a többi közül?

 

– Nem csak az előadói kör nagyon fontos, hanem az is, hogy milyen a konferencia felépítése, másrészt pedig a program és a tematika. Nálunk el lehet felejteni a 15 perces előadásokat, amik sajnos sok konferencián divatosak, ilyen rövid idő alatt ugyanis nem lehet megfelelő minőségi tartalmat átadni. Ez egyébként a nemzetközi konferencia-trendeknek sem felel meg. Külföldön is minimum 30 perces előadásokkal lehet találkozni az igényesebb rendezvényeken és nálunk is így lesz. Emellett csak és kizárólag premier előadások lesznek hallhatók az őszi konferenciánkon. Egyetlen olyan előadónk sem lesz, aki ugyanazt mondja el, amit már másik rendezvényen elmondott. A harmadik dolog, hogy bevezetjük a páros előadásokat a konferencia első napján. Itthon csak néha lehet ilyen előadásokkal találkozni, mi szeretnénk ebből hagyományt teremteni. A színpadon két jól működő előadó, szakember még színesebb előadásokkal tudja szórakoztatni a résztvevőket. Elárulhatom előzetesen, hogy nagyon izgalmas párok lesznek, olyanok is, akikkel értelemszerűen még nem találkozhattak a résztvevők.

 

Egyébként hogyan látod, mekkora a verseny a konferencia-piacon?

 

– Az idei már a 28. Országos Marketing Konferencia, 1990 óta rendezzük meg, a legnagyobb múltra visszatekintő konferencia, ráadásul ez az egyetlen háromnapos rendezvény ebben az iparágban. Legtöbb esetben egynapos események vannak, néhány kétnapossal találkozhatunk, és ez az egyetlen háromnapos, vagyis ebből a szempontból nincs versenytárs. Vannak persze jelentősebb kétnapos konferenciák, amelyek vetélytársak. Azt látni kell, hogy mi non-profit, szakmai szervezet vagyunk és kötelességünk is ilyen konferenciát csinálni, hiszen ezt elvárják egy szakmai szervezettől. Egy szakmai szövetségnek nem csak a szakmai érdekképviselet a feladata. Az alapszabályunkban 1990 óta benne van, hogy feladatunk edukálni a marketingeseket Magyarországon és hozzá kell járulnunk a magyar marketingpiac fejlesztéséhez. Ehhez kellenek az ilyen események, mint például a háromnapos konferencia. A többi, potenciális riválisként említhető rendezvény nem is kizárólag marketing témákkal foglalkozik, másrészt mindegyik mögött gazdasági társaság áll, más küldetéssel, más célokkal, mint mi.

 

– Ahogyan már említetted, idén is lesz Marketing Masters, a konferencia második napján. Ebben az évben is erős lesz a mezőny?

 

– Személy szerint is nagyon örülök annak, hogy idén már második alkalommal tudjuk megrendezni a Marketing Masters konferenciát. Három nap alatt, két külön konferenciát szervezünk, hiszen a két napnak más a felépítése. A Marketing Masters-en kizárólag a megbízói oldal marketingvezetői tartanak előadást. A Marketing&Media magazinnal minden évben összeállítjuk a Top 50 legsikeresebb marketingvezető listáját és közülük kerülnek ki az előadók. Arra persze odafigyelünk, hogy igyekezzünk mindig más szakembereknek platformot nyújtani. Ami a Marketing Masters-t megkülönbözteti, hogy ez egy esettanulmány-konferencia, a legsikeresebb vezetők a legsikeresebb esettanulmányokat mutatják be az elmúlt egy évből, emellett pedig szakmai véleményvezérként véleményt alkotnak a marketing trendjeiről is.

 

Ha röviden össze kellene foglalnod, hogy mitől működik egy szakmai rendezvény, akkor miket emelnél ki, neked mik a legfontosabb szempontok?

 

– Azt kell megvizsgálni, hogy egy adott résztvevő, amikor elmegy egy konferenciára, mit vár el tőle. Mindegyik rendezvény küldetésében, célkitűzésében más és más lehet. Véleményem szerint a legfontosabb tényezők, hogy a résztvevők tudjanak tanulni, inspirálódni, valamint kapcsolatokat építeni. Minden komolyabb konferenciának ezt a hármas célt tudnia kell, oktatni, inspirálni és networkinget nyújtani. A 28. OMK mindegyik napján ez adott lesz. Nincs kétségem afelől, hogy mind az inspiráló előadóink, mind a komoly tematika és a program segíti majd résztvevőinket, hogy jövőre még eredményesebben tudjanak majd dolgozni. Külön networking programokkal és zónákkal készülünk, hogy ennek is kulturált kereteket tudjunk biztosítani.

 

– Ebben a szakmában az is előfordul néha, hogy bizonyos előadókat arra kérnek, ne szerepeljenek mások konferenciáin? Téged ez mennyire bosszant? Vagy te is kérsz hasonlót?

 

– Nálunk ilyen diktatórikus eszközök nincsenek. Egy olyan kicsi piacon, mint a magyar, ilyen elvárásokat támasztani az előadók, vagy bármilyen szereplő felé nem elfogadható, szakmailag etikátlannak tudom nevezni ezt a hozzáállást. Természetesen vannak olyan piaci szereplők, akik konferenciaszervezésből élnek, fontos számukra, hogy minél jobb gazdasági eredményeket tudjanak felmutatni, de ettől függetlenül sem egészséges dolog ez. Én is vállalatvezető vagyok, megértem, hogy a konferenciaszervezés is profitorientált dolog, de hosszú távon vissza fog ütni, ha olyan eszközökhöz, kérésekhez folyamodik valaki, amivel kizárólagosságot szeretne biztosítani önmaga számára. Mi örömmel látunk a konferenciáinkon más szervezőket is, akik akár marketing témában is szerveznek konferenciát. Mi szívesen látjuk a szakmai mondanivalóval rendelkező, jó előadókat is. A megálmodott programhoz igyekszünk megtalálni a legjobb előadókat – ez motivál bennünket, és mi soha nem korlátozzuk, hogy milyen más rendezvényeken osztják meg tudásukat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA