Új zabtermékekkel és kevesebb cukrot tartalmazó müzlikkel és müzliszeletekkel lépett piacra a Cerbona kétéves fejlesztőmunka eredményeként. A társaság tapasztalatai szerint a magyar fogyasztók mind egészségtudatosabbak, egyre jobban figyelnek a termékek cukortartalmára, és keresik a zabból készült élelmiszereket.
A nyugat-európai fogyasztói trendeket követve növekszik az igény Magyarországon is a funkcionális élelmiszerek, illetve az egészségesebb összetételű termékek iránt. Robbanásszerűen megnőtt az igény a zabból készült termékek iránt.
A Cerbona Élelmiszergyártó Kft. kétéves kutató-fejlesztő munka eredményeként megújította müzli- és müzliszelet-kínálatát. A cég szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy természetes alapanyagok felhasználásával tovább csökkentik a termékeik cukortartalmát. A kétéves munka során 120 anyagot vizsgáltak meg. A nehézséget az okozta, hogy a vizsgált anyagok legtöbbje megköti a vizet, amitől a termék nem lesz ropogós, márpedig a hazai fogyasztók ezt szeretik. Ráadásul olyan anyaggal kellett csökkenteni a cukortartalmat, amitől az íz sem változik, mert a magyar vásárlók ragaszkodnak a kedvelt ízeikhez.
A Cerbona szakembereinek sikerült olyan receptúrákat kifejleszteni, amelyekkel elérték, hogy több müzlijük és müzliszeletük is kevesebb cukrot tartalmazzon, miközben az ízük és az állaguk nem változott. Az új receptúrák szerint készült termékekkel a sikeres tesztek és tárolási próbák után léptek piacra. A cég a kevesebb cukrot tartalmazó müzlik és müzliszeletek kifejlesztésén túl további újdonságokkal is előrukkolt. Megjelent a boltokban a Cerbona zabkása két ízben, a zabból készült Fitt puffasztott szelet, valamint az almás zabszelet is.
Már érződik, hogy a hazai vásárlók is egyre egészségtudatosabbak, és keresik azokat a termékeket, amelyek egészségesebbek, és ha elérhető áron vehetik meg őket, akkor ezeket választják – jellemzi az átalakuló fogyasztó szokásokat Mészáros Tamás. A több termékcsoportban is piacvezető Cerbona ügyvezető igazgatója szerint a magyar élelmiszerpiacon az számíthat sikerre, aki egyszerre tud egészségesebb, ízletes és elérhető árú terméket kínálni a vásárlóknak.
Az áprilisi termékmegújításokat és az új termékek piaci bevezetését minden korábbinál erősebb marketingkampánnyal támogatja a Cerbona. A nyereményjáték „Megújult a Cerbona, újulj meg Te is!” és „Kevesebb cukor, több nyeremény!” szlogenjei megjelennek citylightokon, óriásplakátokon, járműreklámokon, tévéhirdetéseken, kiegészülve Facebook- és Youtube, Google és Spotify-kampánnyal. A Cerbona olyan megjelenéseket is tervez, amelyekkel edukálhatja a vásárlóit, például a zab kedvező élettani hatásáról és a természetes alapanyagú cukorcsökkentésről.
A Cerbona a mostani lépésével folytatta az egészségesebb, illetve funkcionálisabb élelmiszerek fejlesztését. Tavaly jelentek meg egyedi fejlesztésű zabszeletei, valamint glutén- és laktózmentes müzliszeletei és müzlijei. A székesfehérvári gyár Cerbona gluténmentes poharas müzlijét 2016-ban a világ leginnovatívabb élelmiszerei közé választották, az erről szóló elismerést ősszel vehette át a világ legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, Párizsban.
A 130 dolgozót foglalkoztató társaság nettó árbevétele 2015-ben 3,2 milliárdra nőtt az előző évi 2,8 milliárd forintról, az adózás előtti nyeresége pedig 214 millióra 210 millió forintról. Az árbevétel 17 százaléka export, legfontosabb célországai: Románia, Görögország, Litvánia és Észtország. A megalakulása óta Naponta Kft.-ként működő társaság az idén januárban felvette a Cerbona Élelemiszergyártó Kft. nevet. A cég az elkövetkező években is folytatni akarja gyártás- és termékfejlesztéseit. 2017-ben új gyártósort helyez üzembe Székesfehérváron, és kutató-fejlesztő tevékenysége eredményeképpen új termékek bevezetésére készül. A cég bővíteni akarja exportértékesítését, aminek érdekében például növeli marketing aktivitását Romániában.