- Hirdetés -

Újított a Toyota

|

- Hirdetés -

A hamarosan hatályba lépő Euro 6c emissziós normára és az RDE (real driving emission, azaz valós körülmények között mért károsanyag-kibocsátás) homologizációs normára készülve a Toyota új fejlesztésű, 1,5 literes benzinmotorra cseréli le a Yaris jelenlegi 1,3 literes erőforrását. Az ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion, azaz takarékosság kiemelkedő termikus hatásfokú égés révén) motorcsaládba tartozó, új négyhengeres erőforrás olyan új műszaki megoldásokat alkalmaz, amelyek jobb teljesítményt, élvezetesebb vezethetőséget, ugyanakkor 12 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményeznek a jelenlegi NEDC ciklus szerint.

 

A hazánkban is rendkívül népszerű, szegmense egyik éllovasának számító Yarishoz 1496 cm3-es lökettérfogatú szívómotort terveztek a Toyota mérnökei. Ennek teljesítménye 111 LE / 82 kW, maximális forgatónyomatéka 136 Nm 4400/perc fordulatszámon. Ugyanakkor 118 Nm már 2000/perctől rendelkezésre áll. Az ehhez hasonló lökettérfogatú szívómotorok gyors gázreakciói olyan menetkomforttal ruházzák fel a Yarist, amely a városi forgalomban és a nyílt országúton egyaránt élvezetesebbé teszi vezetését.

 

Az előző, 1,3 literes motorral összehasonlítva a teljesítmény-növekedés 0,8 másodperccel kedvezőbb 0-100 km/óra gyorsulást (11,8 helyett 11,0 mp) eredményezett. Különösen látványos a fejlődés a 80-120 km/óra közötti rugalmassági mérésnél: itt több mint egy másodperccel (18,8 helyett 17,6 mp) javult a Yaris teljesítménye. Az új Euro 6c szabvány, valamint a szintén új RDE homologizációs ciklus követelményeinek teljesítésében nagy segítségére volt a Toyotának a hybrid technológiák terén szerzett tapasztalata. Az új motorban ez a szegmens legjobbjai közé sorolható, 38,5 százalékos termikus hatásfokban nyilvánul meg. Ezt olyan megoldások alkalmazásával érték el, mint a nagy, 13,5:1 sűrítési viszony, a hűtött kipufogógáz-visszavezetés (EGR), valamint a változó szelepvezérlési rendszer kiterjesztése, ami lehetővé tette az átállást az Otto- és az Atkinson-ciklus között. A nagyobb sűrítési viszony az égéstér kialakításának, valamint az új dugattyúk használatának köszönhető, amelyek homogén levegő-üzemanyag keveréket és gyors égést tesznek lehetővé. Az égés hőfokának csökkentése révén a hűtött EGR a kopogási hajlamot is csökkenti.

 

Ezen felül a visszavezetett inert gázok mennyisége kis és közepes terhelés mellett lehetővé teszi a szivattyúzási veszteségek csökkentését, ami szintén javítja az üzemi hatásfokot. Végezetül az új változó szívószelep vezérlési rendszer (VVT-iE) lehetővé teszi, hogy a motor a másodperc tört része alatt átváltson az Otto-ciklusból az Atkinson-ciklusba. A szívó oldali vezérműtengely elektromosan szabályozott eltolása révén a szívószelepek zárása a dugattyú alsó holtpontján túl késleltethető, ezzel csökken a sűrítési ciklus, ami újfent mérsékli a szivattyúzási veszteségeket (Atkinson-ciklus); vagy a zárást előre hozva visszaválthatunk Otto-ciklusba, hogy nagy terhelésen kedvezőbb teljesítményt mutasson a motor. A kipufogó oldali vezérműtengely fáziseltolását hidraulikus rendszer végzi.

 

A mérnökök arra is megoldást találtak, hogy hogyan lehet tartós autópálya-sebességek mellett csökkenteni a fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. Az új motor ezért (a Toyotánál most első ízben alkalmazott) vízhűtéses leömlőt kapott. A gázhőmérséklet mérséklése révén így elkerülhető a keverék dúsulása, és ezáltal csökkenthető az égési hőmérséklet autópálya-sebességnél, ahol ezek a lépések mérséklik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

 

Az ESTEC motorcsalád összes új tagjához hasonlóan az új 1,5 literes szívómotor is megkapja a súrlódási veszteségek mérséklését eredményező, legújabb fejlesztéseket.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Problémás Netflix műsor, plusz 7 év a Csaba Rádiónak

A holland társhatósághoz fordul a Netflix egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Médiatanács július 9-i ülésén döntött egy helyi rádió médiaszolgáltatási jogosultságának megújításáról, valamint vizsgálta...

Amerikai magazinműsorokkal bővül a MATCH4 NASCAR-kínálata

Két új amerikai magazinműsorral lepi meg a NASCAR hazai rajongóit a Network4 Media Group – július 11-én magyar szinkronnal érkezik a MATCH4-re az Around the Track és az Inside the Race. A hetente jelentkező...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...