- Hirdetés -

Újított a Toyota

|

- Hirdetés -

A hamarosan hatályba lépő Euro 6c emissziós normára és az RDE (real driving emission, azaz valós körülmények között mért károsanyag-kibocsátás) homologizációs normára készülve a Toyota új fejlesztésű, 1,5 literes benzinmotorra cseréli le a Yaris jelenlegi 1,3 literes erőforrását. Az ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion, azaz takarékosság kiemelkedő termikus hatásfokú égés révén) motorcsaládba tartozó, új négyhengeres erőforrás olyan új műszaki megoldásokat alkalmaz, amelyek jobb teljesítményt, élvezetesebb vezethetőséget, ugyanakkor 12 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményeznek a jelenlegi NEDC ciklus szerint.

 

A hazánkban is rendkívül népszerű, szegmense egyik éllovasának számító Yarishoz 1496 cm3-es lökettérfogatú szívómotort terveztek a Toyota mérnökei. Ennek teljesítménye 111 LE / 82 kW, maximális forgatónyomatéka 136 Nm 4400/perc fordulatszámon. Ugyanakkor 118 Nm már 2000/perctől rendelkezésre áll. Az ehhez hasonló lökettérfogatú szívómotorok gyors gázreakciói olyan menetkomforttal ruházzák fel a Yarist, amely a városi forgalomban és a nyílt országúton egyaránt élvezetesebbé teszi vezetését.

 

Az előző, 1,3 literes motorral összehasonlítva a teljesítmény-növekedés 0,8 másodperccel kedvezőbb 0-100 km/óra gyorsulást (11,8 helyett 11,0 mp) eredményezett. Különösen látványos a fejlődés a 80-120 km/óra közötti rugalmassági mérésnél: itt több mint egy másodperccel (18,8 helyett 17,6 mp) javult a Yaris teljesítménye. Az új Euro 6c szabvány, valamint a szintén új RDE homologizációs ciklus követelményeinek teljesítésében nagy segítségére volt a Toyotának a hybrid technológiák terén szerzett tapasztalata. Az új motorban ez a szegmens legjobbjai közé sorolható, 38,5 százalékos termikus hatásfokban nyilvánul meg. Ezt olyan megoldások alkalmazásával érték el, mint a nagy, 13,5:1 sűrítési viszony, a hűtött kipufogógáz-visszavezetés (EGR), valamint a változó szelepvezérlési rendszer kiterjesztése, ami lehetővé tette az átállást az Otto- és az Atkinson-ciklus között. A nagyobb sűrítési viszony az égéstér kialakításának, valamint az új dugattyúk használatának köszönhető, amelyek homogén levegő-üzemanyag keveréket és gyors égést tesznek lehetővé. Az égés hőfokának csökkentése révén a hűtött EGR a kopogási hajlamot is csökkenti.

 

Ezen felül a visszavezetett inert gázok mennyisége kis és közepes terhelés mellett lehetővé teszi a szivattyúzási veszteségek csökkentését, ami szintén javítja az üzemi hatásfokot. Végezetül az új változó szívószelep vezérlési rendszer (VVT-iE) lehetővé teszi, hogy a motor a másodperc tört része alatt átváltson az Otto-ciklusból az Atkinson-ciklusba. A szívó oldali vezérműtengely elektromosan szabályozott eltolása révén a szívószelepek zárása a dugattyú alsó holtpontján túl késleltethető, ezzel csökken a sűrítési ciklus, ami újfent mérsékli a szivattyúzási veszteségeket (Atkinson-ciklus); vagy a zárást előre hozva visszaválthatunk Otto-ciklusba, hogy nagy terhelésen kedvezőbb teljesítményt mutasson a motor. A kipufogó oldali vezérműtengely fáziseltolását hidraulikus rendszer végzi.

 

A mérnökök arra is megoldást találtak, hogy hogyan lehet tartós autópálya-sebességek mellett csökkenteni a fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. Az új motor ezért (a Toyotánál most első ízben alkalmazott) vízhűtéses leömlőt kapott. A gázhőmérséklet mérséklése révén így elkerülhető a keverék dúsulása, és ezáltal csökkenthető az égési hőmérséklet autópálya-sebességnél, ahol ezek a lépések mérséklik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

 

Az ESTEC motorcsalád összes új tagjához hasonlóan az új 1,5 literes szívómotor is megkapja a súrlódási veszteségek mérséklését eredményező, legújabb fejlesztéseket.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....