- Hirdetés -

Újra trendi az online társkeresés

|

Szakértők egyetértenek abban, hogy az elmúlt évek során újra trendivé vált az internetes társkeresés. Néhány évvel ezelőtt sokan nem merték bevallani még szűkebb baráti vagy családi körükben sem, hogy interneten keresnek vagy találtak párt. Mára a helyzet gyökeresen megváltozott és amint látni fogjuk, leginkább a Tindernek köszönhetően.

 

A hőskorban – a kilencvenes évek végén, kétezres évek elején – az online társkeresés még az újdonság erejével hatott és leginkább a fiatalabb korosztályt érte el, emiatt akkoriban ez egy teljesen új és menő elfoglaltságnak számított. Néhány év múlva – mikor már nagyobb tömegek jelentek meg a társkereső oldalon –, sokat veszített varázsából és a kétezres évek második felére cikivé, szégyellni való tevékenységgé degradálódott a társkeresés ezen formája.

 

Napjainkra azonban ez az attitűd megváltozott, leginkább az amerikai – de a világon szinte bárhol elérhető – Tinder mobilalkalmazásnak köszönhetően. A Tinder megcsinálta azt, amit a hagyományos társkereső oldalaknak csak részben sikerült az elmúlt 10 év során: egy ötletes applikáció segítségével újra bevonzották a fiatalokat az online társkeresés világába. A mobilalkalmazás által tökélyre fejlesztett és rendkívül gyors interakciót elősegítő „tetszik-nem tetszik” véleménynyilvánítás viszont a szakértők – és a Tindert már kipróbáltak többsége szerint is – nagyon felületes ahhoz, hogy a komoly kapcsolatok kialakulását segítse, hiszen a felhasználók csupán egy-egy fotó alapján döntik el, ki nekik a szimpatikus és ki az, aki nem.

 

„A Tinder nem véletlenül vált az alkalmi kapcsolatok platformjává” – véli dr. Almási Kitti pszichológus, aki több előadást is tartott a témában. „Hiszen ha egymás mellé állítjuk az exeinket, rá fogunk jönni, hogy az esetek többségében egyáltalán nem a kinézetük a közös bennük, hanem inkább a belső értékeik, sőt, a legtöbbjüket talán nem is választanánk fényképek alapján. Ezért is okoz disszonanciát a tinderes társkeresés azoknak, akik tulajdonképpen komoly kapcsolatot szeretnének, hiszen ilyen felületes információk alapján, 1-2 másodperc alatt képtelenség dönteni.”

 

Gotthardt Zsóka klinikai szakpszichológus szerint az alapvető probléma, hogy az alkalmazást teljesen más célból használják a férfiak és a nők. A férfiak többsége valójában alkalmi partnert keres, míg a nők a Tinderen is az igaz szerelemre vágynak. Ezt pedig az esetek többségében nem kapják meg, ezért az első néhány randi után inkább ki is regisztrálnak a platformról.

 

A Tinder fiatal korosztályban történő térhódítása világszerte hatással van a „hagyományos” társkereső oldalak működésére. Azt gondolhatnánk, hogy a fiatalok kisajátították maguknak a Tindert és társkeresésre csak ezt használják a digitális térben, míg a hagyományos társkereső oldalakat kevésbé. Azonban ez úgy tűnik, hogy nem így történt, sőt. Weiler Péter, a Randivonal.hu-t is üzemeltető Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója úgy véli, hogy inkább segíti a hagyományos társkereső oldalak használatát a Tinder, mint gátolná azt.

 

„A Tindernek köszönhetően a fiatalok nagy része – igaz, játékosabb formában és felületesen bár, de – belép az online társkeresés világába. A hagyományos társkereső oldalakat korábban kevésbé használták, hiszen nem tartották elég menőnek, trendinek őket. Eddig legalábbis, ugyanis a közelmúltban egy érdekes átrendeződés kezdett el körvonalazódni a társkereső oldalakon.”

 

A statisztikák szerint az elmúlt néhány hónap az első olyan időszak évek óta – az idén egyébként már 18 éve működő Randivonalon –, amikor nem csökkent, hanem inkább nőtt a fiatal, húszas, harmincas éveik elején járó társkeresők aránya.

 

„Miután a Tinderrel találkoznak és megfogalmazódik bennük az, hogy tulajdonképpen komoly kapcsolatra vágynak, nem csak egy-egy alkalmi együttlétre, tudatosan keresik már azokat az oldalakat, amik ezt biztosítják számukra” – tette hozzá Weiler. „Emiatt a hagyományos társkereső oldalak számára is inkább pozitív, mint negatív a Tinder megjelenésének és sikerének hatása. Természetesen a mobilt használók aránya ezeken az oldalakon is eléri már a 35-40%-ot, azonban a Tinderrel ellentétben nem egy fotó alapján születik meg a döntés és ez úgy látszik, hogy ez a fiatalok szemében is egyre erősebb érvként merül fel napjainkban.”

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...