- Hirdetés -

Újra trendi az online társkeresés

|

Szakértők egyetértenek abban, hogy az elmúlt évek során újra trendivé vált az internetes társkeresés. Néhány évvel ezelőtt sokan nem merték bevallani még szűkebb baráti vagy családi körükben sem, hogy interneten keresnek vagy találtak párt. Mára a helyzet gyökeresen megváltozott és amint látni fogjuk, leginkább a Tindernek köszönhetően.

 

A hőskorban – a kilencvenes évek végén, kétezres évek elején – az online társkeresés még az újdonság erejével hatott és leginkább a fiatalabb korosztályt érte el, emiatt akkoriban ez egy teljesen új és menő elfoglaltságnak számított. Néhány év múlva – mikor már nagyobb tömegek jelentek meg a társkereső oldalon –, sokat veszített varázsából és a kétezres évek második felére cikivé, szégyellni való tevékenységgé degradálódott a társkeresés ezen formája.

 

Napjainkra azonban ez az attitűd megváltozott, leginkább az amerikai – de a világon szinte bárhol elérhető – Tinder mobilalkalmazásnak köszönhetően. A Tinder megcsinálta azt, amit a hagyományos társkereső oldalaknak csak részben sikerült az elmúlt 10 év során: egy ötletes applikáció segítségével újra bevonzották a fiatalokat az online társkeresés világába. A mobilalkalmazás által tökélyre fejlesztett és rendkívül gyors interakciót elősegítő „tetszik-nem tetszik” véleménynyilvánítás viszont a szakértők – és a Tindert már kipróbáltak többsége szerint is – nagyon felületes ahhoz, hogy a komoly kapcsolatok kialakulását segítse, hiszen a felhasználók csupán egy-egy fotó alapján döntik el, ki nekik a szimpatikus és ki az, aki nem.

 

„A Tinder nem véletlenül vált az alkalmi kapcsolatok platformjává” – véli dr. Almási Kitti pszichológus, aki több előadást is tartott a témában. „Hiszen ha egymás mellé állítjuk az exeinket, rá fogunk jönni, hogy az esetek többségében egyáltalán nem a kinézetük a közös bennük, hanem inkább a belső értékeik, sőt, a legtöbbjüket talán nem is választanánk fényképek alapján. Ezért is okoz disszonanciát a tinderes társkeresés azoknak, akik tulajdonképpen komoly kapcsolatot szeretnének, hiszen ilyen felületes információk alapján, 1-2 másodperc alatt képtelenség dönteni.”

 

Gotthardt Zsóka klinikai szakpszichológus szerint az alapvető probléma, hogy az alkalmazást teljesen más célból használják a férfiak és a nők. A férfiak többsége valójában alkalmi partnert keres, míg a nők a Tinderen is az igaz szerelemre vágynak. Ezt pedig az esetek többségében nem kapják meg, ezért az első néhány randi után inkább ki is regisztrálnak a platformról.

 

A Tinder fiatal korosztályban történő térhódítása világszerte hatással van a „hagyományos” társkereső oldalak működésére. Azt gondolhatnánk, hogy a fiatalok kisajátították maguknak a Tindert és társkeresésre csak ezt használják a digitális térben, míg a hagyományos társkereső oldalakat kevésbé. Azonban ez úgy tűnik, hogy nem így történt, sőt. Weiler Péter, a Randivonal.hu-t is üzemeltető Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója úgy véli, hogy inkább segíti a hagyományos társkereső oldalak használatát a Tinder, mint gátolná azt.

 

„A Tindernek köszönhetően a fiatalok nagy része – igaz, játékosabb formában és felületesen bár, de – belép az online társkeresés világába. A hagyományos társkereső oldalakat korábban kevésbé használták, hiszen nem tartották elég menőnek, trendinek őket. Eddig legalábbis, ugyanis a közelmúltban egy érdekes átrendeződés kezdett el körvonalazódni a társkereső oldalakon.”

 

A statisztikák szerint az elmúlt néhány hónap az első olyan időszak évek óta – az idén egyébként már 18 éve működő Randivonalon –, amikor nem csökkent, hanem inkább nőtt a fiatal, húszas, harmincas éveik elején járó társkeresők aránya.

 

„Miután a Tinderrel találkoznak és megfogalmazódik bennük az, hogy tulajdonképpen komoly kapcsolatra vágynak, nem csak egy-egy alkalmi együttlétre, tudatosan keresik már azokat az oldalakat, amik ezt biztosítják számukra” – tette hozzá Weiler. „Emiatt a hagyományos társkereső oldalak számára is inkább pozitív, mint negatív a Tinder megjelenésének és sikerének hatása. Természetesen a mobilt használók aránya ezeken az oldalakon is eléri már a 35-40%-ot, azonban a Tinderrel ellentétben nem egy fotó alapján születik meg a döntés és ez úgy látszik, hogy ez a fiatalok szemében is egyre erősebb érvként merül fel napjainkban.”

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...