- Hirdetés -

Újrahasznosítható papírból készült poharakkal zöldít a Coca-Cola

|

Kivonja a hazai piacról egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola HBC Magyarország. A jellemzően kávé- és egyéb melegital-automatákban használt poharakat teljes egészében újrahasznosítható papírpohárra cseréli a vállalat országszerte mintegy 1000 melegital automatájában. Az átállás fokozatos, a cél, hogy 2022 első felére lezáruljon. A pohárcsere látványos és figyelemfelkeltő lesz, mivel a Coca-Cola HBC Magyarország grafikai pályázatot hirdetett a MOME-val együttműködésben az egyetem hallgatói között. A cél, hogy az új papírpohár olyan külsőt kapjon, amely támogatja a fogyasztói tudatosságot, felhívja a figyelmet a hulladék körforgásban tartásának fontosságára, így ösztönözve a papírpohár újrahasznosítására.

A Coca-Cola HBC Magyarország fenntarthatósági törekvéseivel összhangban fokozatosan kivezeti a piacról műanyagpoharait, melyeket jellemzően kávéautomatákban használ a vállalat. A főként munkahelyi környezetben, oktatási intézményekben, nagyáruházak előtereiben, közlekedési csomópontokban és egészségügyi intézményekben jelenlévő automaták a tervek szerint 2022 első félévére kizárólag 100%-ban újrahasznosítható papírból készült pohárban adják majd az italokat a fogyasztóknak. A vállalat ezzel a lépéssel, az éves szinten milliós nagyságrendben felhasznált poharak kiváltásával 25-30 tonnával kevesebb műanyagot használ fel.

„Felelős nagyvállalatként hiszünk abban, hogy minden csomagolásnak van értéke és élete is az elsődleges felhasználást követően. Az elmúlt esztendők innovációs tevékenységének köszönhetően italcsomagolásaink 100 százalékban újrahasznosíthatók. A fenntartható csomagolások minél szélesebb választékában hiszünk: ami közös, hogy minden csomagolásunk, így a melegital automatákban elérhető poharak esetében is fontos a visszagyűjtés és az újrahasznosítás” – mondta el a projekt kapcsán Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője, a most induló „Az én kávém, a mi bolygónk” elnevezésű pályázat zsűritagja. „Körforgásos víziónkat nem tudjuk egyedül megvalósítani. A körforgásos gazdaság az együttműködésre épül, ahol a fogyasztókkal, döntéshozókkal, iparági és szakmai szervezetekkel közös célért dolgozunk. A körforgásos gazdaság megteremtése olyan többszereplős együttműködést igényel, amelyet mi is ösztönözni próbálunk. Aktív párbeszédre és együttműködésre törekszünk. Ennek a párbeszédnek lehet része a MOME-val közös pályázat, ami felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy nem mindegy, miből isszák a napi kávéjukat és hogy fontos, hogy a csomagolás a körforgás része maradjon.”

Az új, 100%-ban újrahasznosítható papírból készült poharak bevezetése nemcsak a fizikai környezetünk fenntarthatóságáért tesz, de a vizuális környezetünket is építi, mivel a pohár felülete egyben kommunikációs felület is. Az átállás egy izgalmas, designpályázattal indul. A Coca-Cola HBC Magyarország a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet kérte fel együttműködésre a cél megvalósítása érdekében: a MOME hallgatóinak munkái közül kerül majd ki a papírpoharak dizájnja. A pályázatra beérkezett pályaműveket Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője, Horváth Sándor, a Coca-Cola HBC Magyarország At Work vezetője, Vargha Balázs, a MOME Média Intézetének igazgatója és Matheidesz Réka, a MOME Pályázati Irodájának vezetője, valamint Gulyás Lídia, social media specialista, illusztrátor értékeli majd. A szakmai zsűri választja ki a 10 fős shortlistről a fődíjas és további helyezett alkotásokat. A pályázat összdíjazása bruttó 1,6 millió forint, a nyertes pályázó országszerte 1000 automatában láthatja majd viszont a nyertes terv megvalósulását.

„A MOME szívesen vesz részt olyan vállalati vagy márka együttműködésekben, amelyek előremutató innovációs céllal jönnek létre és a magas minőséget, kiválóságot, illetve valamilyen fontos értéket képviselnek. A MOME Média Intézete és a Tervezőgrafika szak szakmai irányítást, tanácsadást és egyetemi mozgósítást vállalt a projektben” – mondta Vargha Balázs a MOME Média Intézetének igazgatója, a zsűri tagja.

A Coca-Cola nem először mutatja meg, hogy fontosnak tartja csomagolásain keresztül az újrahasznosítás népszerűsítését. Idei Üres palack is érték kampányukban a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára hívták fel a figyelmet, illetve üdítőitalaik kupakjain és csomagolásán arra emlékeztetik a fogyasztókat, hogy a Coca-Cola termékek csomagolásai 100%-ban újrahasznosíthatóak, így minden palacknak helye van a körforgásos gazdaságban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...