- Hirdetés -

Ütősek lesznek a jövő fesztiváljai

|

Szakértők szerint még több vizuális élményre és még több meglepetésre van szükség a hazai fesztiválokon ahhoz, hogy továbbra is állják a sarat a nemzetközi versenyben – hangzott el a Fesztiválszezon Értékelő kerekasztal beszélgetésen a Heineken Hungária szervezésében. A szakértők szerint folyamatos megújulásra van szükség a programok és a gasztronómia terén is.

 

Már hagyományszámba menő kerekasztalbeszélgetéssel és az év fesztiválfotósainak díjazásával zárta a 2017-es fesztiválszezont a Heineken Hungária.

 

Az idei fesztiválszezont értékelő kerekasztal beszélgetésen Löbenwein Norbert, a Sziget, VOLT és Balaton Sound fesztiválok főszervezője elmondta: „Annak ellenére, hogy a fesztiválok egyre több embert vonzanak, és népszerűek, tisztában vagyunk azzal, hogy nem kényelmesedhetünk el, évről-évre meg kell újulnunk. A mai fesztiválozók teljes élményre vágynak, ezért ma már a fesztiválok korántsem csak a zenéről szólnak. A vizuális élmény például egyre meghatározóbb eleme a szórakoztatásnak.” Hozzátette, a látvány és az élmény sok tízmillió forintos kiadással járhatnak, de a látogatói elégedettség mérésből kiderül, hogy utólag is megtérülő befektetésnek bizonyulnak.

 

„A fesztiválok szponzorai a szervezők partnerei az innovációban” – tette hozzá Mülhauser Ádám, a Heineken Hungária fesztiválszponzorációért felelős vezetője. „Közös érdekünk, hogy emlékezetes élményt nyújtsunk a fesztiválozóknak. Erre remek eszközök a már-már ikonikusnak számító márkamegjelenések, mint például a Heineken Stage a Balaton Sound-on, vagy a Soproni Dóm a VOLT-on, melyek a fesztiválok kiemelkedő látványosságai és egyben találkozási pontjai is.” A szakember elmondta, hogy az idei fesztiválszezonban most először kínáltak komplex portfoliót a sörös pultokban: „Az elmúlt évekkel ellentétben a fesztiválozók jobban igénylik a választékot, így számunkra nem kérdés, hogy nemcsak az alap portfólióval, hanem innovációinkkal is megjelenjünk ezeken az eseményeken”- tette hozzá. Az idei év slágerei is a legújabb fejlesztések közül kerültek ki: a 100%-ban magyar fejlesztésű Soproni Óvatos Duhaj IPA mellett a Beers of Europe válogatás prémium sörei, különösen a belga lambic sör, a Mort Subite hódítottak. A bevezetés sikere után a fesztiválokra ezekből az innovációkból külön készleteket különített el a sörös cég. A sörök mellett idén is hódítottak a ciderek, különösen a csapolt változat, amelyek fogyasztása 2015 óta stabilan, idén is kétszámjeggyel növekedett.

 

Az eseményen José Matthijsse, a vállalat vezérigazgatója elmondta: az elmúlt fesztiválszezon legnagyobb sikere az idén bevezetett Soproni „Óvatos Duhaj” IPA minden előzetes várakozást felülmúló fogadtatása volt. “Terveink vannak. Meggyőződésünk, hogy a folyamatos innovációval továbbra is emlékezetes pillanatokat fogunk szerezni a magyaroknak a fesztiválokon és az év minden más szakaszában” – mondta José Matthijsse.

 

A beszélgetésen Gosztonyi Zsolt, az RTL Klub szerkesztő riportere – aki rendszeresen a legnagyobb magyar és külföldi fesztiválról tudósít – elmondta: „A magyar fesztiválok kimagasló kulturális értéket képviselnek, amelyre már külföldön is felfigyeltek. Ma a legtöbb fiatal, akikkel az utcán, fesztiválokon találkozom Európában, a Szigetről és a Balaton Soundról ismerik Magyarországot. Ugyanakkor fontos, hogy a magyar rendezvények lépést tartsanak egy-egy referenciapontnak számító ikonikus külföldi fesztivállal is.”

 

A fesztivál továbbra is Hungarikumnak tekinthető: idén nyáron is több ezer rendezvény volt az országban. Az elmúlt évek leginkább szembeötlő változása az, hogy a fesztiválokon a fiatalok mellett egyre nagyobb számban van jelen az idősebb korosztály. Löbenwein Norbert szerint a fesztiválozás mára elfogadott életformává vált. A sikeresen zárt fesztiválszezon mellett abban azonban egyetértettek a szakemberek, hogy a jövő megújulás nélkül nem elképzelhető. Ahogy a fesztiválközönség érdeklődése, vagy akár a social csatornák előretörésével a médiafogyasztása változik, úgy kell a jövőben megújulni a szervezőknek és a programoknak is, mert az évről évre garantáltan magas színvonalú koncertélmény már nem elegendő a látogatószám növeléséhez.

 

A beszélgetés végén a Heineken Hungária vezérigazgatója átadta az idei Fesztiválpillanatok fotópályázat díjait mind a profi, mind pedig amatőr kategóriában. Összesen 186 amatőr fénykép és közel száz sajtófotó közül az év hivatásos fesztiválfotósának járó elismerést Major Kata nyerte el, míg az amatőr kategória győztese Pályi Péter lett. A fotók a Bartók Béla úti HADIK Kávézóban még októberben megtekinthetők, ezt követően a képek országos turnéra indulnak: az év hátralévő részében Székesfehérvár, Sopron, Debrecen, Pécs sörözői adnak majd otthont a kiállításnak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb áruház száll be a Dubai csoki-őrületbe

A két diszkontlánc mellett az Auchan is csatlakozik a legújabb édességtrendhez, és csütörtöktől mindössze 2499 forintos akciós áron kínálja a 100 grammos minőségi Dubai csokoládét. Egy vásárlás alkalmával összesen három darabot lehet venni belőle...

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...