- Hirdetés -

Vágtató reklámügynökségek

|

Nagyon jó éve volt tavaly a 25 legnagyobb full service és kreatívügynökségnek, az együttes árbevételük 86,9 milliárd forintot tett ki. Ez 38,8 százalékos növekedés a 2021-es adatokhoz képest. A két legnagyobb szereplő adta a listán szereplők együttes árbevételének az 55, a nyereségének a 60 százalékát.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a szokásos éves felmérésében együtt kezeli a kreatív-, a reklám- és a médiaügynökségeket. A tavalyi évre vonatkozóan náluk együttesen 102,1 milliárd forintos költést jeleztek. Ez a korábbi esztendőhöz viszonyítva 5,3 százalékos növekedés, azaz – a tavalyi magas infláció miatt – reálértéken 9,2 százalékos csökkenés. Jó lenne az MRSZ-adatokban szétszedve látni a média- és a reklámügynökségek számait, mert az általunk a legnagyobb piaci szereplőkről készített összesítések egész más képet mutatnak a média- és a reklámügynökségekről.

A 15 legmagasabb árbevételű médiaügynökség esetén tavaly 5,4 százalékos bővülést láttunk a 2022-es adatok alapján. Ez egybe is vág az MRSZ-es adatokkal, viszont a 25 legnagyobb full service és kreatívügynökségnél ennél sokkal nagyobb növekedést mutatnak az adatok. Az említett 25 reklámügynökség 2021-ben 62,6 milliárd, 2022-ben 86,9 milliárd forint nettó árbevételt ért el.

Márpedig ez óriási, 38,8 százalékos bővülés. Az ügynökségek összesített adózott eredménye is szépen alakult, a 2021-es 8,9 milliárd forintról 11,9 milliárdra ugrott, ez pedig 34,8 százalékos növekedés.

Két nagykutya

Ahogy az adatokból látható, két reklámügynökség egész más ligában játszik, a Mediator Groupról és a Lounge Designról van szó. A Mediator a 2021-es 11,9 milliárd forintos nettó árbevétele tavaly 27,8 milliárdra nőtt, tehát több mint duplázódott. Ezzel átvették a piacvezető pozíciót a Lounge Designtól. Utóbbi nominálisan növelte az árbevételét, 2021-ben 19,2 milliárd, 2022-ben 19,9 milliárd forint árbevételnek örülhettek.

A Mediator az adózott eredmény terén nagyobbat nőtt, mint a teljes árbevételnél, 1,1 milliárdról 4,2 milliárd forintra hízott a profitjuk, ez nagyjából három és félszeres változást jelent. A Lounge Designnál viszont bő 500 millióval csökkent az eredmény 2022-ben, de még így is meghaladta a hárommilliárd forintot.

Ezek azért brutális számok, a Mediator és a Lounge Design tavaly együttesen 47,85 milliárd forint nettó árbevételt hozott össze, ami a top 25 teljes bevételének az 55 százaléka. A két cég adózott eredmények terén összehozott 7,2 milliárdos profitja pedig a 25-ös lista teljes eredményének a 60 százaléka.

Várkonyi a dobogón

A rövid idő alatt nagyot növő ügynökségek közé tartozik a White dog Media is, ami Várkonyi Andrea és Gergely Judit közös cége. A közelmúltban vezető kreatívigazgatónak Tordai Pétert leigazoló ügynökség a 2021-es kétmilliárd forintos bevételét tavaly több mint a duplájára növelte. Ezzel pedig egyből a harmadik legnagyobb piaci szereplővé léptek elő. A Whitedog Media eredménye is hasonló mértékben nőtt, 388 millióról 850 millió forintra.

A lista negyedik és ötödik helyén a Roxer, valamint a Humán Telex áll, szintén jelentősen bővülő árbevétellel. Az előbbi 91, az utóbbi 23 százalékos növekedést mutatott fel tavaly. A Roxernél az eredmény is bővült, a Humán Telex viszont tízszázalékos csökkenést követően kicsivel 500 millió forint alatti profitot hozott össze.

A hárommilliárd forint feletti ligában még egyetlen szereplő található, a Positive Adamsky ügynökségi csoport, amely viszont több céget foglal magában. A 2021-es 2,4 milliárd forintról tudtak éppen hárommilliárd fölé nőni, ami 24 százalékos javulás. Bővült az eredményük is, 568 millióról 630 millió forintra.

A TOP10

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...