- Hirdetés -

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

|

- Hirdetés -

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt is, hogy ő mit tesz a karbonlábnyoma csökkentéséért.

- Eddig milyen lépéseket tett a vállalat a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért?

- Az Auchan Magyarország stratégiájában kiemelt helyen szerepel a fenntarthatóság, folyamatos és következetes lépéseket teszünk a környezetvédelemért. A vállalatunk három fő terület mentén építi fenntarthatósági stratégiáját, amelyek közül az egyik legnagyobb terület a környezet. Idetartozik az energiahatékonyság növelése, a műanyagfelhasználás csökkentése, a biodiverzitás védelme, az egészséges táplálkozás elősegítése, valamint az élelmiszer-pazarlás csökkentése. A műanyagmentesítésért több úttörő lépést tettünk az elmúlt évek során. Jó néhány alternatív csomagolóeszközt vezettünk be a zöldség-gyümölcs és a pékségosztályon, emellett a hal- és hentespultoknál, valamint a saját csomagolású sajtoknál is környezetbarát csomagolóeszközt használunk. Az igazán forradalmi lépés pedig az volt, hogy egy éve végleg kivezettük a zöldség-gyümölcs, illetve a pékáru leméréséhez és hazaszállításához használt egyszer használatos műanyag zacskókat, az úgynevezett rollbageket, és helyettük már csak környezetbarát csomagolóeszközöket kínálunk. Idén márciusban pedig néhány paradicsom műanyag csomagolását is lecseréltük 100 százalékban újrahasznosított papírból készült dobozra. Természetesen más területeken is hatékony lépéseket tettünk. LED-esítettük a parkolóinkat, lecseréltük a hűtőberendezéseinket és jelenleg is zajlik a napelemek telepítése az áruházaink, illetve a logisztikai központunk tetejére azért, hogy jelentősen csökkenthessük szén-dioxid-kibocsátásunkat. A körforgásos gazdaságot támogatva 2022 márciusa óta forgalmazunk jó minőségű, válogatott használt ruhákat, tavaly nyár óta pedig használt mobiltelefonokat is.

- A közeljövőben milyen zöld lépésekre készülnek?

- Megalkottuk a klímastratégiánkat, amely tartalmazza a Science Based Target kezdeményezés (SBTi) által hitelesített hosszú távú kibocsátáscsökkentési céljainkat. Ennek megfelelően 2030-ra az áruházaink működéséből fakadó (Scope 1 és 2) szén-dioxid-kibocsátást 46, az azon kívüli kibocsátást (Scope 3) pedig 25 százalékkal csökkentjük. Úgy gondolom, hogy az elköteleződés mellett az egyik legfontosabb tényező a megfelelő erőforrások biztosítása. Támogatjuk a zöldátállást különböző innovatív fejlesztésekkel és projektekkel, továbbá a struktúrákban is, ugyanis a területnek dedikált igazgatósága van a vállalatnál. Rövidebb és hosszabb távra kidolgozott stratégia szerint haladunk, az eredményeket pedig rendszeresen mérjük.

- Jelenleg mi a legnagyobb kihívás a cég számára a fenntarthatóság terén?

- Tisztában vagyunk azzal, hogy a kiskereskedelem szereplőinek milyen jelentős a felelőssége egy fenntarthatóbb jövő megteremtésében. Miután rengeteg emberrel állunk napi szinten kapcsolatban, feladatunknak tartjuk a példamutatást és a szemléletformálást is. Éppen ezért a fenntarthatósági célok elérése mellett kiemelten foglalkozunk a vásárlói edukációval. Folyamatosan dolgozunk azért, hogy az újítások komfortosak legyenek a vásárlóink számára, mert abban hiszünk, hogy a valódi változásokat csak közösen érhetjük el.

- Mi volt eddig a legjelentősebb zöld lépés az üzletlánc működése során?

- Forradalmi lépésként ítéltük meg az egyszer használatos műanyag zacskók kivonását. Nemcsak azért, mert elsőként léptük meg ezt a piacon, hanem mert 100 százalékosan nem lehetett előre látni, hogy milyen lesz ennek a fogadtatása, leginkább azért, mert a helyettük kínált környezetbarát tasakokért fizetni kell. Merész és jelentős, ugyanakkor szükséges lépés volt. Büszke vagyok arra, hogy az Auchan kiállt a műanyagszennyezés ellen, meghozta ezt a döntést és edukációval segítette a vásárlóit az átállásban.

- Magánemberként mit tesz a fenntarthatóságért?

- Próbálok környezettudatosan élni, két kisiskolás gyermekem van, akiknek a jövőjét is szem előtt kell tartanom és példát kell mutatnom nekik. Kiszámoltam a saját karbonlábnyomom, és újragondoltam a vásárlási, valamint a fogyasztási szokásaimat. Tudatosan figyelek arra, hogy mindig a táskámban legyen a többször használatos bevásárlótáska, komposztálok, sem élelmiszert, sem ruhát nem veszek feleslegesen és az utazásaimat is sokkal tudatosabban tervezem.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Tíz tipp, hogy biztonságos legyen a nyári utazás

Még soha nem utaztak annyian, mint idén nyáron, és a turisták több pénzt is költenek, mint valaha - derült ki a Mastercard Economics Institute "Travel Trends 2024" című, 74 országra kiterjedő felméréséből. A Mastercard...

A vendéglátásban és az egészségügyben vethetik be az LG új robotját

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb LG CLOi ServeBot (LDLIM31 modell) elnevezésű autonóm kiszolgáló robotját, amelyet arra terveztek, hogy biztonságos kiszállítást nyújtson a vendéglátásban és az egészségügyben. A bőséges belső tárolóhellyel rendelkező, négyajtós kialakítású...

Fontos változás jöhet a nyomtatók világában

A legtöbb vállalkozás még ma is a papír alapú iratkezelést preferálja, ami egyrészt hatalmas terhet ró a környezetre, másrészt pedig olyan fejlesztést igényel a közeljövőben, ami fenntarthatóvá és hatékonnyá is teszi egyben az irodai...

Mesterséges intelligencia alapú alkalmazással is segíti partnereit a SPAR

Tovább bővítette kistermelői partnerprogramját a SPAR Magyarország: a Régiók Kincsei révén már több mint 600 új, hazai termék érhető el az üzletek kínálatában. A vállalat ezen felül szakmai támogatást is nyújt partnereinek fejlődésük és...

Kemény idők várnak az albérletet keresőkre

Budapesten már hetekkel a július 24-i felvételi ponthatárhirdetés előtt érzékelhetően nőtt a bérlakáskeresők aktivitása. A vidéki iskolaközpontokban ennek egyelőre nincs sok nyoma. Farsang Sándor, az OTP Ingatlanpont észak-magyarországi régióvezetője ezt azzal magyarázza, hogy tapasztalat...

Megdöbbentő dolog történt a hazai lakáshitelpiacon

Hatalmas növekedést mutat a magyar lakáshitelpiac 2024 első felében. A Bankmonitor szakértőinek becslése szerint júniusban a szerződések volumene átlépte a 130 milliárd forintot és ezzel az első félévi lakáshitel volumen már közel 10%-kal meg...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...