- Hirdetés -

Várkonyi Balázs duplázott, ismét ott van a TOP25 élén

|

- Hirdetés -

Az elmúlt években folyamatosan emelkedett az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalatvezetők, tulajdonosok száma a legmeghatározóbb digitális szakemberek toplistáján, és ezt a folyamatot a koronavírus tovább gyorsította – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap elemzéséből. Az idei „TOP 25 – A legmeghatározóbb emberek a hazai digitális piacon” rangsor dobogósai közül ketten is az e-kereskedelemből érkeztek: duplázott a tavalyi listavezető, Várkonyi Balázs (Extreme Digital, eMAG), míg Palocsay Géza (Adevinta) harmadikként végzett. A top 25-ös rangsor második helyére Vinnai Balázs került.

Idén már tizenkettedik alkalommal készítette el a hazai digitális piac legmeghatározóbb szereplőinek listáját a Marketing&Média kommunikációs szaklap. A rangsor összetétele jól mutatja, hogy életünknek egyre több területe kerül át a digitális térbe: folyamatosan hódítanak a listán az e-kereskedelemmel foglalkozók, összefüggésben azzal, hogy ma már mindennapossá vált az online felületeken történő vásárlás. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője szerint ez a tendencia folytatódik a jövőben, sőt az is elképzelhető, hogy a topvezetőket beérik az e-kereskedők, és ők lesznek majd a rangsor leginkább meghatározó szereplői.

Az idei listán számuk alapján még a topvezetők a meghatározók, ugyanakkor az élbolyban látszik a kereskedelem előretörése, miközben a véleményvezérek-főszerkesztők aránya nem változott az elmúlt években. A rangsor összetételének mintegy harmada cserélődött tavaly óta, és a változások nagy részét a különböző pozíciókban történő személycserék adták.

Az első tíz helyezett

Duplázás történt idén a digitális Top 25 első helyén, ugyanis 2020-hoz hasonlóan ismét Várkonyi Balázs, az Extreme Digital és az eMAG első embere végzett az élen. Ő már sok éve biztos pont a listában, azonban az első helyet a két e-kereskedelmi társaság összefonódása hozta el számára.

Vinnai Balázs, a Codecool alapítója, a W.UP és az IVSZ elnöke már tavaly is előkelő helyezést ért el, hiszen negyedik lett, idén pedig előrelépett a második helyre. Korábban Palocsay Géza, a Jófogás.hu-t is üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója is szerepelt már a lista élén, és most sem maradt le az élmezőnytől, hiszen 2020-ban ő áll a dobogó harmadik fokán. Bán Zoltán, a Portfolio.hu-t üzemeltető NET Média Zrt. vezérigazgatója tavaly óta tizenegy helyet javított, így idén ő lett a negyedik. Az egyik újonc Dull Szabolcs, a Telex társfőszerkesztője, egyből az ötödik helyen debütált.

Őt Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője követi hatodikként, egyet előreugorva 2020-hoz képest. Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója is javított, a tavalyi tizedik után most a hetedik helyet ítélte neki oda a szakmai zsűri, mellyel az egyetlen női szereplő a Top 10-ben. Novák Péter következik nyolcadikként, aki a Dentsu Hungary CEO-ja, amely egy globális kommunikációs ügynökségi hálózat része. Pető Péter, a saját területén az egyik piacvezetőnek számító 24.hu főszerkesztője kilencedik lett, négy helyezést rontott tavalyhoz képest. A tizedik helyet Martis István, a Profession.hu online állásportál ügyvezető igazgatója szerezte meg, aki a tavalyi szünet után újra visszatért a Top 25-be.

Dupla sikerek

A mostani, 2021-es összeállításban négy olyan cégcsoport is szerepel, amit több szakember is képvisel a Top 25-ben. Ilyen például az Indamedia, ahonnan Ziegler Gábor is felkerült a listára, ő a vállalatcsoport társtulajdonosa, illetve vezérigazgatója, de a Top 25-ben szerepel Starcz Ákos is, aki az Indamedia érdekeltségébe tartozó Index.hu Zrt. vezérigazgatója. A Central Médiacsoport háza tájáról láthatjuk a listában Pető Pétert, a 24.hu főszerkesztőjét és Szigeti Péter lapigazgatót is. A Magyar Jeti Zrt.-től Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője, valamint Kardos Gábor vezérigazgató szerepel a Top 25-ben, míg a Telextől mind a két főszerkesztő képviselteti magát a listán.

Amiben nagyon kilóg a digitális TOP 25 a másik két lista közül, az a hölgyek aránya. A médiapiaci TOP 50-nél a nők hányada 2021-ben 30 százalékot tett ki, a kora ősszel publikált marketinges Top 50-nél 46-ot. A digitális rangsor esetén viszont ugyanez csak 16 százalék, ez szám szerint négy hölgyet jelent. Tavaly egyébként öten voltak, de az azt megelőző években jellemzően csak ketten képviselték a nőket az összeállításban. Nyilván ebben szerepet játszik, hogy ezen a téren egész sok IT-s vagy ahhoz erősen kapcsolódó szakterület képviselője szerepel, ezen a téren pedig hagyományos a férfitúlsúly.

A TOP 25-ös rangsor összeállításához a szakújságírókból és médiapiaci szereplőkből álló zsűri kétkörös szavazáson határozta meg a 25 fős listát, valamint 5 kategória (véleményvezérek-főszerkesztők, topvezetők, alapító-innovátorok, digitális szakemberek, e-kereskedők) alapján is összeállított egy rangsort. A zsűri névsora: Ablonczy Ákos, Infinety; Ambruszter Géza, Gemius; Baradits Szilárd, T-Systems International; Faludi Péter, Havas Media; Forgács Mariann, Be Social; Halaska Gábor, Figyelő; Heszler Róbert, Marketing&Media; Hidvégi Krisztina, New Land Media; Kalocsai Zoltán, mmonline.hu; Novák Péter, Dentsu Aegis; Nyomárkay Kázmér, Marketing&Media; Ritter Tamás, Marketing&Media; Simon Krisztián, Marketing&Media; Szabó Edina, OMD; Szalay Dániel, Media1.hu

Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon

(Első tíz helyezett)

Forrás: Marketing&Média

1. Várkonyi Balázs, Extreme Digital, eMAG

2. Vinnai Balázs, IVSZ, W.UP

3. Palocsay Géza, Adevinta Hungary

4. Bán Zoltán, Portfolio.hu

5. Dull Szabolcs, Telex.hu

6. Bíró Pál, Google

7. Grósz Judit. RTL Magyarország

8. Novák Péter, Dentsu Hungary

9. Pető Péter, 24.hu

10. Martis István, Profession.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...

Hatalmas gasztroünnep a Balatonnál

Szeptember 29. – október 2. között rendezik meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program legnagyobb szabású gasztronómiai eseményeként a Balaton Wine&Gourmet rendezvénysorozatot. A Veszprémvölgy egyedülálló környezetében négy napon át tartó a minőségi ételeknek...

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Beszáll a fociba a Caola Zrt.

Nehéz helyzetbe került az SC Sopron felnőtt futballcsapata mögött álló Sport Club Futball Kft. működése. A sportvállalkozást a megszűnéstől menti meg a nagymúltú hazai kozmetikai, higiéniai és háztartásvegyipari vállalat, a Caola Zrt. A klub...

Hitellel segít az Erste a civileknek

A civil szervezetek munkavállalói számára nyújtott kedvezményes számlacsomaggal, valamint a társadalmilag hasznos vállalkozásoknak kínált, a pályázati támogatások előfinanszírozására felhasználható hitellel bővítette a szervezetek támogatására kidolgozott eszközök és szolgáltatások körét az Erste Bank. A pénzintézet...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Sokba kerülhet a vállalatoknak, ha nem figyelnek a fenntarthatóságra

A szervezet jó hírnevébe kerülhet, ha egy vállalat nem kezeli megfelelően az egyre szigorúbb környezetvédelmi és társadalmi elvárásokat, a cégvezetők többsége mégsem egyeztet ezekről a területekről a jogi igazgatóval – állapítja meg az EY...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....