- Hirdetés -

Várkonyi Balázs duplázott, ismét ott van a TOP25 élén

|

- Hirdetés -

Az elmúlt években folyamatosan emelkedett az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalatvezetők, tulajdonosok száma a legmeghatározóbb digitális szakemberek toplistáján, és ezt a folyamatot a koronavírus tovább gyorsította – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap elemzéséből. Az idei „TOP 25 – A legmeghatározóbb emberek a hazai digitális piacon” rangsor dobogósai közül ketten is az e-kereskedelemből érkeztek: duplázott a tavalyi listavezető, Várkonyi Balázs (Extreme Digital, eMAG), míg Palocsay Géza (Adevinta) harmadikként végzett. A top 25-ös rangsor második helyére Vinnai Balázs került.

Idén már tizenkettedik alkalommal készítette el a hazai digitális piac legmeghatározóbb szereplőinek listáját a Marketing&Média kommunikációs szaklap. A rangsor összetétele jól mutatja, hogy életünknek egyre több területe kerül át a digitális térbe: folyamatosan hódítanak a listán az e-kereskedelemmel foglalkozók, összefüggésben azzal, hogy ma már mindennapossá vált az online felületeken történő vásárlás. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője szerint ez a tendencia folytatódik a jövőben, sőt az is elképzelhető, hogy a topvezetőket beérik az e-kereskedők, és ők lesznek majd a rangsor leginkább meghatározó szereplői.

Az idei listán számuk alapján még a topvezetők a meghatározók, ugyanakkor az élbolyban látszik a kereskedelem előretörése, miközben a véleményvezérek-főszerkesztők aránya nem változott az elmúlt években. A rangsor összetételének mintegy harmada cserélődött tavaly óta, és a változások nagy részét a különböző pozíciókban történő személycserék adták.

Az első tíz helyezett

Duplázás történt idén a digitális Top 25 első helyén, ugyanis 2020-hoz hasonlóan ismét Várkonyi Balázs, az Extreme Digital és az eMAG első embere végzett az élen. Ő már sok éve biztos pont a listában, azonban az első helyet a két e-kereskedelmi társaság összefonódása hozta el számára.

Vinnai Balázs, a Codecool alapítója, a W.UP és az IVSZ elnöke már tavaly is előkelő helyezést ért el, hiszen negyedik lett, idén pedig előrelépett a második helyre. Korábban Palocsay Géza, a Jófogás.hu-t is üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója is szerepelt már a lista élén, és most sem maradt le az élmezőnytől, hiszen 2020-ban ő áll a dobogó harmadik fokán. Bán Zoltán, a Portfolio.hu-t üzemeltető NET Média Zrt. vezérigazgatója tavaly óta tizenegy helyet javított, így idén ő lett a negyedik. Az egyik újonc Dull Szabolcs, a Telex társfőszerkesztője, egyből az ötödik helyen debütált.

Őt Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője követi hatodikként, egyet előreugorva 2020-hoz képest. Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója is javított, a tavalyi tizedik után most a hetedik helyet ítélte neki oda a szakmai zsűri, mellyel az egyetlen női szereplő a Top 10-ben. Novák Péter következik nyolcadikként, aki a Dentsu Hungary CEO-ja, amely egy globális kommunikációs ügynökségi hálózat része. Pető Péter, a saját területén az egyik piacvezetőnek számító 24.hu főszerkesztője kilencedik lett, négy helyezést rontott tavalyhoz képest. A tizedik helyet Martis István, a Profession.hu online állásportál ügyvezető igazgatója szerezte meg, aki a tavalyi szünet után újra visszatért a Top 25-be.

Dupla sikerek

A mostani, 2021-es összeállításban négy olyan cégcsoport is szerepel, amit több szakember is képvisel a Top 25-ben. Ilyen például az Indamedia, ahonnan Ziegler Gábor is felkerült a listára, ő a vállalatcsoport társtulajdonosa, illetve vezérigazgatója, de a Top 25-ben szerepel Starcz Ákos is, aki az Indamedia érdekeltségébe tartozó Index.hu Zrt. vezérigazgatója. A Central Médiacsoport háza tájáról láthatjuk a listában Pető Pétert, a 24.hu főszerkesztőjét és Szigeti Péter lapigazgatót is. A Magyar Jeti Zrt.-től Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője, valamint Kardos Gábor vezérigazgató szerepel a Top 25-ben, míg a Telextől mind a két főszerkesztő képviselteti magát a listán.

Amiben nagyon kilóg a digitális TOP 25 a másik két lista közül, az a hölgyek aránya. A médiapiaci TOP 50-nél a nők hányada 2021-ben 30 százalékot tett ki, a kora ősszel publikált marketinges Top 50-nél 46-ot. A digitális rangsor esetén viszont ugyanez csak 16 százalék, ez szám szerint négy hölgyet jelent. Tavaly egyébként öten voltak, de az azt megelőző években jellemzően csak ketten képviselték a nőket az összeállításban. Nyilván ebben szerepet játszik, hogy ezen a téren egész sok IT-s vagy ahhoz erősen kapcsolódó szakterület képviselője szerepel, ezen a téren pedig hagyományos a férfitúlsúly.

A TOP 25-ös rangsor összeállításához a szakújságírókból és médiapiaci szereplőkből álló zsűri kétkörös szavazáson határozta meg a 25 fős listát, valamint 5 kategória (véleményvezérek-főszerkesztők, topvezetők, alapító-innovátorok, digitális szakemberek, e-kereskedők) alapján is összeállított egy rangsort. A zsűri névsora: Ablonczy Ákos, Infinety; Ambruszter Géza, Gemius; Baradits Szilárd, T-Systems International; Faludi Péter, Havas Media; Forgács Mariann, Be Social; Halaska Gábor, Figyelő; Heszler Róbert, Marketing&Media; Hidvégi Krisztina, New Land Media; Kalocsai Zoltán, mmonline.hu; Novák Péter, Dentsu Aegis; Nyomárkay Kázmér, Marketing&Media; Ritter Tamás, Marketing&Media; Simon Krisztián, Marketing&Media; Szabó Edina, OMD; Szalay Dániel, Media1.hu

Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon

(Első tíz helyezett)

Forrás: Marketing&Média

1. Várkonyi Balázs, Extreme Digital, eMAG

2. Vinnai Balázs, IVSZ, W.UP

3. Palocsay Géza, Adevinta Hungary

4. Bán Zoltán, Portfolio.hu

5. Dull Szabolcs, Telex.hu

6. Bíró Pál, Google

7. Grósz Judit. RTL Magyarország

8. Novák Péter, Dentsu Hungary

9. Pető Péter, 24.hu

10. Martis István, Profession.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...

Technológia-imádó vállalkozó lett Az Év Marketingese

A veszprémi Sóskuthyné Mészáros Mira lett Az Év Marketingese. A fiatal vállalkozónő példátlan gyorsasággal alkalmazza a legújabb technológiai újdonságokat a marketingjében, mellyel kiemelkedett a piaci versenyből. A 16. Marketing Szuperkonferencia keretében megrendezett verseny, idén...

Az Amazon streaming szolgáltatásába is érkeznek a reklámok

A jövő év elejétől hirdetések is láthatók lesznek az Amazon Prime Video szolgáltatásban, igaz egyelőre csak néhány piacon vezetik be az újítást. A cég a lépést azzal indokolta, hogy ezzel megteremtik az alapot ahhoz,...

Life in plastic, it’s fantastic – a Barbie-láz nyomában

A Greta Gerwig által rendezett élő szereplős Barbie a megjelenése utáni hétvégén 377 millió dolláros bevételre tett szert világszerte, és mindössze három héttel később az egymilliárdos álomhatárt is átlépte. De nemcsak a film marketingesei...

A Covid-előtti időkhöz képest is többen vannak az Oktoberfesten

Emelkedett a látogatók száma a müncheni Oktoberfesten a koronavírus-járvány előtti időkhöz képest, a bűncselekmények száma pedig csökkent a világhírű sörfesztivál vasárnap közölt félidős mérlege szerint. Az október 3-ig tartó rendezvény első nyolc napján 3,4 millió...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Idén is rengetegen buliztak az Eurojackpot Szuperkoncerten

Az eső ellenére idén is több tízezren énekelték a helyszínen a hazai popzene nagyágyúinak legismertebb, valamint csak itt hallható dalkülönlegességeit. A fellépők, vagyis a Halott Pénz, a ByeAlex és a Slepp, valamint DR BRS...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....